• Buradasın

    Yazılım tasarımı ve mimarisi dersinde neler işlenir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Yazılım Tasarımı ve Mimarisi dersinde işlenen bazı konular şunlardır:
    • Yazılım mimarisi ve tasarımı için temel tasarım ilkeleri ve stratejiler 4.
    • Mimari stiller, kalite nitelikleri, gösterimler ve belgeler 4.
    • Referans mimarisi, mimari sürecinde etki özgü mimarisi ve desen odaklı tasarım 4.
    • Bileşen tabanlı tasarım, boy odaklı tasarım ve detay tasarım sürecinde arayüz tasarımı 4.
    • Nesne yönelimli tasarım ilkeleri ve desenleri 3.
    • Belirli problemleri çözmek için tasarım desenlerinin kullanımı 3.
    Ayrıca, ders kapsamında yazılım tasarım süreçlerinin etkin yönetilmesi ve uygulanmasına yönelik pratik çalışmalar da yapılır 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Mimari tasarım yaklaşımları nelerdir?

    Mimari tasarım yaklaşımlarından bazıları şunlardır: Kullanıcı merkezli tasarım. Sürdürülebilir tasarım. Biçim takip eden işlev (form follows function). Parametrik tasarım. Kontekstüel tasarım. Açık uçlu/esnek tasarım. Sosyal mimarlık. Ayrıca, tümden gelim, tasvir edici ve benzetme, ikonik, oransal, metafor, analoji gibi yöntemler de mimari tasarım yaklaşımları arasında yer alır.

    KTÜ yazılım tasarımı ve mimarisi ne iş yapar?

    Karadeniz Teknik Üniversitesi (KTÜ) Yazılım Mühendisliği Bölümü mezunları, yazılım tasarımı ve mimarisi alanında çeşitli görevlerde bulunabilir. Yazılım mühendisleri, yazılım geliştirme sürecinin herhangi bir adımında yer alabilirler. Bu adımlar genellikle şu şekildedir: Analiz: Geliştirilmesi planlanan programlar için araştırmalar yapma ve önceki programların verilerini istatistiksel olarak inceleme. Tasarım: Yazılan programın son kullanıcının isteklerine göre arayüzün daha fazla görselleştirilmesi. Programlama (Kodlama): Hedef kitlenin ihtiyacına ve isteğine uygun bir program için gereklilikleri belirleme ve yazılım geliştirme. Test: Kullanıcılara teslim edilecek veya teslim edildikten sonra güncellenen programların istek ve ihtiyaçlar doğrultusunda çalışma performansını denetleme ve geliştirme. Yazılım mühendisleri, bilgisayar, mobil ve gömülü sistemler gibi farklı ortamlarda yazılım geliştirici, yazılım ve veri tabanı programcısı/uzmanı/mimarı/analisti gibi birçok farklı alanda ve unvanda çalışabilirler.

    Yazılım geliştirme sürecinde tasarım nasıl yapılır?

    Yazılım geliştirme sürecinde tasarım yapmak için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. Araştırma ve analiz. 2. Bilgi mimarisi. 3. Tel kafesleme. 4. Mockup'lar. 5. Prototip oluşturma. Tasarım aşaması tamamlandıktan sonra, yazılımın kodunun yazılmaya başlandığı geliştirme aşamasına geçilir.

    Yazılım geliştirme araçları nelerdir?

    Yazılım geliştirme araçlarından bazıları şunlardır: Entegre geliştirme ortamları (IDE). Sürüm kontrol sistemleri (VCS). Test araçları. Proje yönetimi araçları. Bulut tabanlı geliştirme ortamları ve hosting araçları. AI destekli kod yazma ve otomasyon araçları. Yazılım geliştirme araçları, geliştiricilerin verimliliğini artıran ve projelerini daha hızlı ve etkili bir şekilde tamamlamalarına yardımcı olan önemli unsurlardır. Yazılım geliştirme araçları hakkında daha fazla bilgi almak için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir: coderspace.io; appmaster.io; smartpro.com.tr; ekasunucu.com; patika.dev.

    Yazılım geliştirme sürecinde hangi dokümanlar hazırlanır?

    Yazılım geliştirme sürecinde hazırlanan bazı önemli dokümanlar şunlardır: BRD (Business Requirement Document). FRD (Functional Requirement Document). Tasarım Belgesi Spesifikasyonu (DDS). Yazılım Gereksinim Spesifikasyonu (SRS). Tel Çerçeveler (Wireframes). Mockup'lar. Prototipler. Ayrıca, geliştirme sürecinde uygulamanın mimarisini, kod tabanını, dağıtım sürecini ve üçüncü taraf entegrasyonlarını kapsayan güncel belgelere de ihtiyaç vardır.

    Bilişim teknolojileri yazılım nedir?

    Bilişim teknolojileri yazılımı, verilerin toplanması, işlenmesi, saklanması ve iletilmesini sağlayan tüm teknolojik sistemleri kapsayan geniş bir alandır. Yazılım, bilgisayarları çalıştırmak ve belirli görevleri yürütmek için kullanılan bir dizi talimattır. İki ana kategoriye ayrılır: 1. Sistem yazılımı: Bilgisayarın temel işleyişini sağlar ve donanım ile uygulama yazılımları arasında köprü görevi görür. 2. Uygulama yazılımı: Kullanıcıların belirli ihtiyaçlarını karşılamak üzere tasarlanır ve belirli görevleri yerine getirmelerini sağlar. Yazılım, elektronik cihazların birbirleriyle iletişim kurmasını ve görevlerini yerine getirmesini sağlayan komutlar sistemidir.

    Bilgisayar mimarisinin temel ilkeleri nelerdir?

    Bilgisayar mimarisinin temel ilkeleri şunlardır: Von Neumann Mimarisi: Bu mimaride komutlar ve veriler aynı bellekte saklanır. Harvard Mimarisi: Bu mimaride veri ve komutlar ayrı belleklerde tutulur. Komut Kümesi Mimarisi (ISA): Bilgisayar donanımının alt düzey programcıya görünen yüzüdür. Mikro Mimari: İşlemcinin komut kümesi mimarisini nasıl uygulayacağını açıklar. Bellek Organizasyonu: Önbellek kullanılarak bellekle tek yoldan iletişim ve buyrukla verinin aynı bellekte bulunma sorunu çözülür. Giriş-Çıkış Sistemi: Çevre birimleri ve giriş-çıkış mekanizmalarını içerir. Veriyolu Sistemi: Bilgisayarın bileşenleri arasında veri transferini sağlayan devrelerdir. Ayrıca, bilgisayar mimarisi tasarımında iş hattı (pipeline), kesme (interrupt) ve doğrudan bellek erişimi (DMA) gibi kavramlar da önemli rol oynar.