• Buradasın

    Nesneye yönelik programlama için hangi kitap okunmalı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Nesneye yönelik programlama (OOP) öğrenmek için aşağıdaki kitaplar önerilir:
    • "A Tour of C++", Bjarne Stroustrup 1. Kitap, C++ programlama dilinin temellerini ve daha gelişmiş özelliklerini öğrenmek isteyenler için bir rehberdir 1.
    • "C++ Primer", Stanley B. Lippman, Josée Lajoie ve Barbara E. Moo 1. Kitap, C++ programlama dilinin temellerini anlatır ve daha sonra daha gelişmiş konulara geçer 1.
    • "Head First Design Patterns: A Brain-Friendly Guide", Eric Freeman, Elizabeth Robson, Kathy Sierra ve Bert Bates 34. Kitap, geliştiriciler tarafından kullanılan tasarım kalıplarını anlatır 34.
    • "Design Patterns: Elements of Reusable Object-Oriented Software", Erich Gamma, John Vlissides, Ralph Johnson ve Richard Helm 34. Kitap, nesne yönelimli programlamada tasarım kalıplarını ve her bir kalıbın ne zaman nasıl kullanılacağını açıklar 34.
    Ayrıca, "The Pragmatic Programmer: From Journeyman to Master", Andrew Hunt ve David Thomas ve "Code Complete: A Practical Handbook of Software Construction", Steve McConnell gibi kitaplar da OOP konusunda faydalı bilgiler sunar 34.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Bilgisayar programlama temelleri kitabı ne anlatıyor?

    Bilgisayar programlama temelleri kitabı, genellikle programlamaya yeni başlayacak lise öğrencileri için programlama derslerinde kullanılan bir kaynaktır. Bu tür kitaplar, programlama altyapısının ve temellerinin oluşturulması için gerekli bilgileri içerir. Ayrıca, bazı kitaplar programlama problemlerinin çözümü için genel bir metodoloji sunarak, algoritmik problemlere yönelik örnekler ve programlama sınavları ile bu metodolojinin uygulanmasını gösterir.

    C++ öğrenmek için hangi kitap?

    C++ öğrenmek için birkaç kitap önerisi: "A Tour of C++" by Bjarne Stroustrup. "C++ Primer" by Stanley B. Lippman, Josée Lajoie, and Barbara E. Moo. "Effective Modern C++" by Scott Meyers. "C++ How to Program". "Mühendislik Öğrencileri İçin Temel Kılavuz C / C++" by Fahrettin Erdinç. Kitap seçimi, kişinin seviyesine ve öğrenme hedeflerine göre değişiklik gösterebilir.

    Bilgisayar programlamaya giriş için hangi kitap?

    Bilgisayar programlamaya giriş için aşağıdaki kitaplar önerilebilir: Algoritma ve Programlama Mantığı. Yeni Başlayanlar ve Çocuklar İçin C# Programlama. Python Eğitim Kitabı. C Programlamanın Temelleri. Head First Java. Ayrıca, Udemy, Coursera ve YouTube gibi platformlar da interaktif ve uygulamalı öğrenme için faydalı olabilir.

    C# öğrenmek için hangi kitap?

    C# öğrenmek için birkaç kitap önerisi: C# 8.0 and .NET Core 3.0. Head First C#: A Learner’s Guide to Real-World Programming with C#, XAML, and .NET. C# ile Nesne Tabanlı Programlama. C#: Programming Basics for Absolute Beginners. Learn C# in 7 Days.

    Nesne tabanlı programlama nedir?

    Nesne tabanlı programlama (NTP), gerçek dünyadaki nesneleri temsil eden sınıflar ve bu sınıflardan oluşturulan nesneler kullanılarak programlama yapma şeklidir. NTP'nin bazı temel kavramları: Sınıflar. Nesneler. Özellikler. Metotlar. NTP'nin bazı avantajları: Kodun okunabilirliğini ve anlaşılabilirliğini artırır. Kodun yeniden kullanılabilirliğini artırır. Kodun bakımını kolaylaştırır. Kodun daha esnek ve ölçeklenebilir olmasını sağlar. NTP'nin kullanıldığı bazı alanlar: Web uygulamaları. Oyun geliştirme. NTP kullanılan bazı programlama dilleri: Python. C++. Java. PHP. JavaScript. Ruby.

    Nesne tabanlı programlama çalışma ortamı nedir?

    Nesne tabanlı programlama çalışma ortamı, nesne tabanlı programlama dilleriyle yazılım geliştirmek için gerekli araçları ve özellikleri sunan bir platformdur. Nesne tabanlı programlama yazılımının tipik çalışma ortamı bileşenleri: Menü çubuğu. Araç çubukları. Toolbox (Araç Kutusu). Recent Projects (Son Projeler). Solution Explorer (Çözüm Gezgini). Bazı popüler nesne tabanlı programlama dilleri: Python; C++; Java; Objective-C; Smalltalk; Delphi; C#; Perl; Ruby; PHP.

    Java nesne tabanlı programlama nedir?

    Java'da nesne tabanlı programlama (OOP), bir yazılımı nesneler temelinde modelleyen bir programlama yaklaşımıdır. Nesne tabanlı programlamanın bazı temel özellikleri: Kapsülleme (Encapsulation). Kalıtım (Inheritance). Çok biçimlilik (Polymorphism). Soyutlama (Abstraction). Nesne tabanlı programlamanın bazı kullanım alanları: Kurumsal uygulamalar. Android mobil uygulamalar. Web geliştirme. Finans ve bankacılık.