• Buradasın

    Nesneye yönelik programlama için hangi kitap okunmalı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Nesneye yönelik programlama (OOP) için aşağıdaki kitaplar önerilmektedir:
    1. "Design Patterns: Elements of Reusable Object-Oriented Software" - Erich Gamma, Richard Helm, Ralph Johnson, John Vlissides 24. Bu kitap, nesneye dayalı yazılım tasarım kalıplarını anlatır ve her bir kalıbın ne zaman nasıl kullanılacağına dair örnekler verir 4.
    2. "Head First Design Patterns" - Eric Freeman, Bert Bates, Kathy Sierra, Elisabeth Robson 4. Kitap, tasarım kalıplarını anlamak ve bunları etkili bir şekilde kullanmak için görsel ve pratik bir rehber sunar 4.
    3. "Clean Code: A Handbook of Agile Software Craftsmanship" - Robert C. Martin 2. Bu kitap, temiz kod yazma ilkelerini, örüntülerini ve uygulamalarını içerir 2.
    4. "A Tour of C++" - Bjarne Stroustrup 1. Kitap, C++ programlama dilinin temellerini ve daha gelişmiş özelliklerini öğrenmek isteyenler için bir rehber niteliğindedir 1.
    5. "C++ Primer" - Stanley B. Lippman, Josée Lajoie, Barbara E. Moo 1. Kitap, C++ programlama dilinin temellerini anlatarak başlar ve daha sonra daha gelişmiş konulara geçer 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:
  • Konuyla ilgili materyaller

    Nesne tabanlı programlama nedir?
    Nesne tabanlı programlama (OOP), gerçek dünyadaki nesneleri ve bu nesneler arasındaki etkileşimleri modelleyen bir programlama paradigmasıdır. Temel kavramları şunlardır: - Sınıf (Class): Nesnelerin özelliklerini ve davranışlarını tanımlayan şablonlardır. - Nesne (Object): Sınıfın somut örnekleridir, yani sınıfın tanımlanan özelliklerini ve metotlarını taşıyan yapılardır. - Kalıtım (Inheritance): Bir sınıfın başka bir sınıftan özelliklerini ve metotlarını miras almasıdır. - Çok biçimlilik (Polymorphism): Farklı sınıfların aynı metotları veya arayüzleri farklı şekilde uygulamasıdır. - Kapsülleme (Encapsulation): Sınıf özellikleri ve metotlarının dışarıdan gizlenmesi veya korunmasıdır. Nesne tabanlı programlama kullanan bazı diller: Python, C++, Java, Swift, C#.
    Nesne tabanlı programlama nedir?
    Bilgisayar programlama temelleri kitabı ne anlatıyor?
    Bilgisayar programlama temelleri kitabı, programlamanın temel kavramlarını ve süreçlerini anlatır. Bu kitaplar genellikle aşağıdaki konuları kapsar: 1. Problem Çözme: Problemin tanımlanması, çözüm yönteminin belirlenmesi ve algoritmaların oluşturulması. 2. Programlama Dilleri: Makine dili, yüksek seviyeli diller (VisualBasic, Delphi) ve orta seviyeli diller (C, C++) gibi programlama dillerinin tanıtımı. 3. Programlama Süreci: Kodlama, test etme, programın dağıtılması ve pazarlanması gibi programlama sürecinin aşamaları. 4. Veri Yapıları ve Operatörler: Değişkenler, sabitler, operatörler, döngüler ve diziler gibi programlama unsurları. 5. Nesne Yönelimli Programlama: Modern yazılım geliştirme için temel kavramlar. Bu tür kitaplar, programlamaya yeni başlayanlara programlama becerilerini kazandırmak için tasarlanmıştır.
    Bilgisayar programlama temelleri kitabı ne anlatıyor?
    C# öğrenmek için hangi kitap okunmalı?
    C# öğrenmek için aşağıdaki kitaplar önerilir: 1. "C# 10 ve .NET 6 – Modern Cross-Platform Development". 2. "Head First C#: A Learner’s Guide to Real-World Programming". 3. "C# in Depth". 4. "Learn C# in One Day and Learn it Well". 5. "Sams Teach Yourself C# in 24 Hours".
    C# öğrenmek için hangi kitap okunmalı?
    Nesne tabanlı programlama çalışma ortamı nedir?
    Nesne tabanlı programlama çalışma ortamı, programların yazıldığı, test edildiği ve bakımının yapıldığı elektronik cihazlardır. Bu cihazlar arasında bilgisayarlar, cep telefonları, tabletler, elektronik ev eşyaları ve arabalar gibi çeşitli teknolojik aletler bulunur.
    Nesne tabanlı programlama çalışma ortamı nedir?
    Kodlama öğrenmek için hangi kitap?
    Kodlama öğrenmek için aşağıdaki kitaplar önerilebilir: 1. "Clean Code - A Handbook of Agile Software Craftsmanship" - Robert C. Martin. 2. "The Pragmatic Programmer: From Journeyman to Master" - Andrew Hunt ve David Thomas. 3. "Code Complete: A Practical Handbook of Software Construction" - Steve McConnell. 4. "Python Programming: An Introduction to Computer Science" - John Zelle. 5. "Head First Design Patterns: A Brain-Friendly Guide" - Eric Freeman ve Elisabeth Robson.
    Kodlama öğrenmek için hangi kitap?
    C++ öğrenmek için hangi kitap?
    C++ öğrenmek için önerilen bazı kitaplar şunlardır: 1. "A Tour of C++" - Bjarne Stroustrup. 2. "C++ Primer" - Stanley B. Lippman, Josée Lajoie ve Barbara Moo. 3. "C++ Concurrency in Action: Practical Multithreading" - Anthony Williams. 4. "Effective Modern C++" - Scott Meyers. 5. "C Programming Absolute Beginner's Guide" - Greg Perry ve Dean Miller.
    C++ öğrenmek için hangi kitap?
    Nesneye dayalı programlama örnekleri nelerdir?
    Nesneye dayalı programlama (NYP) örnekleri şunlardır: 1. Web Geliştirme: Sınıflar, nesneler, kalıtım ve çok biçimlilik, farklı türde kullanıcılar, ürünler, siparişler ve diğer varlıklar oluşturmak için kullanılır. 2. Oyun Geliştirme: Karakterler, nesneler, dünyalar ve ortak özelliklere sahip diğer öğeler eklenir. 3. Tıp: Tıbbi bilgi sistemleri geliştirmek için kullanılır, sınıflar ve nesneler hastaları, doktorları, ilaçları temsil eder. 4. Java: Kodu düzenlemek için sınıfları ve nesneleri kullanır. 5. C++: NYP'nin tüm temel özelliklerini sağlar. 6. Python: Hem prosedürel hem de NYP için uygun yüksek seviyeli bir dildir.
    Nesneye dayalı programlama örnekleri nelerdir?