• Buradasın

    Yazılım mimarının el kitabı ne anlatıyor?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Yazılım mimarının el kitabının ne anlattığına dair bilgi bulunamadı. Ancak, yazılım mimarisi hakkında genel bilgi verilebilir.
    Yazılım mimarisi, bir yazılım sisteminin genel yapısını ve bileşenlerinin nasıl bir araya geldiğini belirleyen bir yapı taşını temsil eder 35. İyi bir yazılım mimarisi, sadece kodun nasıl çalıştığını değil, aynı zamanda projenin büyümesini ve sürdürülebilirliğini de etkiler 3.
    Yazılım mimarisinin bazı temel özellikleri şunlardır:
    • Use cases 3. Sistemin hangi işlevleri yerine getireceği net bir şekilde tanımlanmalıdır 3.
    • Operasyonel esneklik 3. Modüler ve bileşen tabanlı bir mimari, sistemin operasyonel ihtiyaçlarına göre iş parçacıkları, süreçler ve mikro hizmetler arasında geçiş yapmayı kolaylaştırmalıdır 3.
    • Geliştirme kolaylığı 3. Yazılım mimarisi, geliştirme sürecini kolaylaştıracak şekilde tasarlanmalıdır 3.
    • Dağıtım desteği 3. Yazılım mimarisi, uygulamanın farklı ortamlar arasında sorunsuz bir şekilde dağıtılabilmesini desteklemelidir 3.
    • Modülerlik 5. Katmanlı mimari gibi modeller, bağımsız ve ayrı çalışma mantığı için kullanılır 5.
    Yazılım mimarisi hakkında bilgi veren bazı kaynaklar şunlardır:
    • medium.com'da "Yazılım Mimarileri" başlıklı makale 1;
    • cagataykiziltan.net'te "Clean Architecture Kitabından Notlar" başlıklı yazı 3;
    • horato.com'da "Yazılım Mimarisi" başlıklı yazı 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Yazılımda mimari modeller nelerdir?

    Yazılımda kullanılan bazı mimari modeller şunlardır: 1. Katmanlı Mimari (Layered Architecture): Sistemi sunum, iş mantığı ve veri erişimi gibi katmanlara ayırır. 2. Bileşen Tabanlı Mimari (Component-Based Architecture): Yazılımın yeniden kullanılabilir bileşenler olarak tasarlanmasını vurgular. 3. Servis Odaklı Mimari (Service-Oriented Architecture – SOA): Uygulamaları, birbirine gevşek bağlı hizmetlerden oluşan bir yapı halinde düzenler. 4. Dağıtılmış Sistemler: Farklı ağ bağlantılı bilgisayarlarda bulunan bağımsız bileşenlerin mesaj alışverişi yaparak iletişim kurmasını sağlar. 5. Mikro Hizmet Mimarisi: Büyük ve karmaşık sistemler için idealdir, uygulama bağımsız çalışan küçük servislerden oluşur. 6. Olay Tabanlı Mimari (Event-Driven Architecture): Sistem, olaylara tepki vererek çalışır ve bileşenler olaylar aracılığıyla iletişim kurar. 7. Sunucu - İstemci Mimarisi (Client-Server Architecture): İstemci ve sunucu arasında çalışır, web ve mobil uygulamalarda yaygındır.

    Sistem tasarımı için hangi kitap okunmalı?

    Sistem tasarımı için aşağıdaki kitaplar önerilebilir: "System Design Interview - An Insider's Guide". "Clean Architecture: A Craftsman's Guide to Software Structure and Design". Ayrıca, genel UX (kullanıcı deneyimi) ve tasarım bilgisi için şu kitaplar da faydalı olabilir: "Don't Make Me Think". "The Design of Everyday Things". "Lean UX: Designing Great Products with Agile Teams".

    Yazılım mimarisinde hangi kitaplar okunmalı?

    Yazılım mimarisinde okunabilecek bazı kitaplar: "Designing Data Intensive Applications". "Domain Driven Design Distilled". "Fundamentals of Software Architecture". "Building Microservices Second Edition". "Software Architecture: The Hard Parts". Ayrıca, yazılım mimarisini genel olarak geliştirmek için "Clean Code", "Refactoring" ve "Head First Design Patterns" gibi kitaplar da önerilir.