Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Veri odaklı pazarlama yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
- Veri ihtiyaçlarının belirlenmesi 1. Hangi verilere ihtiyaç olduğuna göre kullanılacak araç seçilir 1.
- Veri kalitesi 1. Her ekibin aynı bilgileri aynı formatta kaydetmesini sağlamak için departmanlar arasında politikalar uygulanır 1.
- Doğru zaman seçimi 1. Kampanyaların yürütülmesi için en iyi zamanlar belirlenir 1.
- Doğru medya kanalları 1. Hedef kitleye göre medya kanalları belirlenir 1.
- Veri toplama 3. Müşteri geri bildirimleri, satış verileri, web analitiği, sosyal medya etkileşimleri gibi çeşitli veri kaynakları belirlenir ve toplanır 3.
- Veri analizi 3. Toplanan veriler analiz edilir 3.
- İçgörülerin tanımlanması 3. Analiz edilen verilerden elde edilen bilgiler anlamlandırılır 3.
- Hedef belirleme 3. İçgörüler doğrultusunda spesifik, ölçülebilir, ulaşılabilir, ilgili ve zamana bağlı (SMART) hedefler belirlenir 3.
- Aksiyon planları oluşturma 3. Hedeflere ulaşmak için atılması gereken adımlar belirlenir 3.
- Uygulama ve izleme 3. Belirlenen aksiyon planları hayata geçirilir ve performansları izlenir 3.
Veri odaklı pazarlama, doğru yapılandırılmadığında dağınık veri akışı, artan gizlilik regülasyonları ve veri siloları gibi zorluklarla karşılaşabilir 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: