• Buradasın

    V-2 bildirge nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    V-2 bildirge, Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) tarafından sunulan e-bildirge sisteminin ikinci versiyonudur 12.
    Bu sistem, işverenlerin çalışanlarının sigorta primleri, işe giriş-işten çıkış bildirimleri ve diğer SGK ile ilgili işlemleri elektronik ortamda online olarak gerçekleştirmesine olanak tanır 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    E bildirge v1 ve v2 farkı nedir?

    E-Bildirge V1 ve V2 arasındaki temel fark, kullanım amaçlarıdır: - E-Bildirge V1: Yalnızca toplu iş sözleşmelerinde, geriye yönelik ödenmesi gerekli görülen ücret farklılıkları için kullanılabilir. - E-Bildirge V2: İşçi ve işveren işlemlerinin online olarak yapılmasına olanak sağlar, aylık prim ve hizmet belgelerinin yanı sıra iptal, ek ve asıl bildirge işlemlerini de kapsar.

    SGK v2 nedir?

    SGK V2, Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) tarafından sunulan e-bildirge sisteminin ikinci versiyonudur. Bu sistem, işverenlerin çalışanlarıyla ilgili bildirgeleri elektronik ortamda göndermelerini sağlar ve aşağıdaki işlemleri kapsar: - Aylık prim ve hizmet belgesi girişi; - XML dosyası ile e-bildirge yükleme; - Onayda bekleyen aylık prim ve hizmet belgelerini görüntüleme; - Onaylanmış geçmiş tüm aylık prim ve hizmet belgelerini görüntüleme; - SGK onayına sunulan aylık prim ve hizmet belgelerinin görüntülenmesi.

    SGK e-bildirge v2 nasıl alınır?

    SGK e-Bildirge v2 almak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. Başvuru Formu Edinme: İlk etapta bir e-Bildirge başvuru formu edinilmelidir. 2. Formun Doldurulması: Form, işveren, işveren vekili veya imza yetkisi bulunan bir kişi tarafından eksiksiz ve hatasız bir şekilde doldurulmalıdır. 3. Sigorta İl Müdürlüğüne Başvuru: Doldurulan form ile birlikte, iş yerinin bağlı olduğu Sosyal Güvenlik Kurumu'na bağlı ilgili sigorta müdürlüğüne başvuru yapılmalıdır. 4. Kullanıcı Adı ve Şifre Alımı: Başvuru ile birlikte bir kullanıcı adı ve şifre alınır ve bu şekilde e-Bildirge v2 sistemi kullanımı için gerekli olan başvuru işlemi gerçekleştirilmiş olur.

    SGK bildirge v2 ne zaman onaylanır?

    SGK bildirge V2, her ayın en geç 26'sına kadar onaylanarak SGK'ya gönderilmelidir.

    Bildirge örnekleri nelerdir?

    Bildirge örnekleri çeşitli alanlarda hazırlanmış olabilir: 1. İş Dünyası Bildirgeleri: İş yerlerinde yapılan toplantı sonuçlarını açıklamak için hazırlanan bildirgeler. 2. Hukuk Bildirgeleri: Mahkeme kararlarının duyurulması için kullanılan belgeler. 3. Siyaset Bildirgeleri: Resmi açıklamaların yapılması ve siyasi partilerin politikalarını açıklaması için hazırlanan metinler. 4. Çevre Bildirgeleri: İklim değişikliği gibi çevresel konularda hazırlanan bildirgeler. 5. İnsan Hakları Bildirgeleri: İnsan haklarının evrenselliğini savunan belgeler. Ayrıca, SGK bildirimleri de bir tür bildirgedir ve işverenlerin yeni iş yerlerini veya sigortalı çalışanlarını bildirmek için kullandıkları belgeler arasında yer alır.

    Bildirge ne anlatıyor özet?

    Bildirge kelimesi iki farklı bağlamda kullanılabilir: 1. İnsan Hakları Evrensel Bildirisi: Bu bildirge, Birleşmiş Milletler İnsan Hakları Komisyonu tarafından 1948 yılında hazırlanmış ve insan haklarının evrensel olarak tanınmasını ve korunmasını amaçlayan 30 maddelik bir belgedir. Özeti: - Tüm insanların özgür, eşit ve onurlu doğduğunu vurgular. - Yaşam, özgürlük, sağlık, eğitim, çalışma gibi temel hakları tanımlar. - Ayrımcılığın yasak olduğunu belirtir. 2. SGK İşe Giriş Bildirgesi: İşverenlerin, işe aldıkları işçileri Sosyal Güvenlik Kurumu'na bildirmek için kullandıkları belgedir. Özeti: - İşçinin sosyal güvenliğini sağlar ve sigorta sürecinin başlamasını resmileştirir. - İşveren, bu bildirgeyi işçinin işe başladığı tarihten en geç bir gün öncesine kadar vermek zorundadır.

    Sgk v2'de ek bildirge nasıl verilir?

    SGK V2 sisteminde ek bildirge vermek için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. Öncelikle https://ebildirge.sgk.gov.tr/EBildirgeV2 sayfasından sisteme SGK kullanıcı adı ve şifreniz ile giriş sağlayın. 2. Sisteme giriş yaptıktan sonra sırasıyla: - Aylık Prim ve Hizmet Belgesi Girişi; - Tahakkuk yıl/ay kısmından ilgili dönemi seçin; - Belge işlemleri kısmında Belge Mahiyeti- EK, Tahakkuk Nedeni: Belge Türü ve/veya Kanun Numarası değişikliği kısmını seçin. 3. Açılan ekranda iptal etmek veya düzeltmek istediğiniz bildirgeyi seçin. 4. Açılan ekranda Seçili Kişileri İptal et dedikten sonra Yeni Belge İşlemlerine Geç seçeneğini seçin. 5. Gerekli bilgileri girerek ek bildirgeyi onaylayın. Ek bildirge verdiğinizde, sadece damga vergisi ödemeniz gerekmektedir.