• Buradasın

    Traktörde güç ve hareket iletim sistemi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Traktörde güç ve hareket iletim sistemi, motorda üretilen gücün tekerleklere veya diğer hareketli bileşenlere iletilmesini sağlayan bir dizi bileşenden oluşur 1. Bu sistem, traktörün hareket etmesi, tarım aletlerini tahrik etmesi ve diğer işlevlerini yerine getirmesi için gereklidir 1.
    Traktördeki bazı güç ve hareket iletim bileşenleri:
    • Şanzıman (vites kutusu) 124. Motorun gücünü tekerleklere aktarır ve traktörün farklı hızlarda çalışmasını sağlar 14.
    • Debriyaj 12. Motor ile şanzıman arasındaki bağlantıyı keserek gücün aktarımını kontrol eder 12.
    • Diferansiyel 12. Tekerleklere uygulanan gücü dengeleyerek traktörün virajlarda daha iyi manevra yapmasını sağlar 1.
    • Mil ve PTO (güç aktarımı) 13. Motor gücünün tarım ekipmanlarına iletilmesini sağlar 13.
    • Hidrolik sistemler 135. Ekipmanların kaldırılması, indirilmesi veya hareket ettirilmesi işlevini yerine getirir 13.
    • Elektronik kontrol sistemleri 1. Motor performansı, yakıt ekonomisi ve vites değişimi gibi işlevleri optimize eder 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Güç aktarma organları nelerdir?

    Güç aktarma organları, motorun ürettiği mekanik enerjiyi tekerleklere ileterek aracın hareket etmesini sağlayan sistemlerdir. Bu organlar şunlardır: Debriyaj (kavrama mekanizması). Şanzıman (vites kutusu). Şaft (kardan mili). Diferansiyel. Akslar. Tekerlekler. Ayrıca, güç aktarma organlarının ilk parçası olan volan dişlisi de motorun hareketini ilk olarak dışarı verir.

    Traktörlerde güç iletiminde hangi dişli kullanılır?

    Traktörlerde güç iletiminde konik dişliler ve zincir dişlileri kullanılır. Konik dişliler, dönüş yönünün değiştirilmesi gereken mekanik sistemlerde kullanılır. Zincir dişlileri, traktör, biçerdöver ve diğer tarım ekipmanlarında güç aktarımı için tercih edilir.

    Traktörde vites geçişleri nasıl olmalı?

    Traktörde vites geçişleri şu şekilde olmalıdır: 1. İdeal Devir Aralığı: Traktör hareket ettirilirken ideal devir aralığı 1000 ila 2000 arasında olmalıdır. 2. Vites Değişimi: Vites değişimleri için en uygun devir aralığı, motorun maksimum tork ürettiği devir bandına yakın olan 2000 ila 3000 civarıdır. 3. Yokuş Yukarı: Yokuş yukarı çıkarken düşük viteslerde kalmak, motorun daha fazla tork üretmesine ve aracın yokuşu daha kolay tırmanmasına yardımcı olur. 4. Vites Kolu Kullanımı: Vites değiştirirken vites kolunun düzgün ve nazik bir şekilde kullanılması gerekir. 5. Düzenli Bakım: Vites sisteminin ve dişlilerin düzenli bakımı, traktörün performansını artıracak ve ömrünü uzatacaktır.

    Traktör iskelet sistemi nedir?

    Traktör iskelet sistemi, traktörün taşıyıcı sistemidir ve mekanizma ile sistemleri barındırmaya yarar. Traktör iskelet sistemi üç ana tipe ayrılır: 1. Şasi: Traktörün ana taşıyıcı yapısıdır ve dayanıklılığı ile yük taşıma kapasitesini belirler. 2. Yarı şasi: Çerçevenin bazı işlevleri, diğer tüm cihazların sabitlendiği transmisyon üniteleri tarafından üstlenilir. 3. Çerçevesiz: Motor karteri, destekleyici bir işlev görür. Ayrıca, traktör iskelet sistemi, direksiyon, süspansiyon ve şasi parçalarını da içerir.

    Traktörde en önemli parça nedir?

    Traktörde en önemli parça, motor olarak kabul edilir. Traktörün diğer önemli parçaları arasında şunlar yer alır: Şanzıman (vites kutusu). Fren sistemi. Elektrik sistemi. Hidrolik sistem. Lastikler.

    Traktörde levyeli vites ne işe yarar?

    Traktörde levyeli vitesin temel işlevleri: Yön değiştirme: Traktörün yönünü değiştirmeye yarar. Geri vites ve hız ayarı: Çiftçiler, levye sayesinde traktörün hızını ve yönünü ayarlayarak geri çalıştırabilir. Farklı işlem modları arasında geçiş: Örneğin, ekim, sulama veya toprak işleme gibi farklı işlevler arasında geçiş yapmayı sağlar. Levyeli viteslerde, senkromeçli olanlar durmadan ileri geri geçiş yapabilirken, senkromeçsiz modellerde durmak gerekir.

    Güç aktarma organlarından hangisi araca geri hareket yeteneği kazandırır?

    Vites kutusu (şanzıman), araca geri hareket yeteneği kazandırır. Şanzıman, motorun dönme hareketini tekerleklere iletirken vites değiştirme işlevi sayesinde aracın geri hareketini sağlar.