Scratch modeli, kullanıcıların animasyonlar, oyunlar ve etkileşimli hikayeler oluşturmasına olanak tanıyan görsel bir programlama dilidir. Scratch'in çalışma şekli: Sürükle-bırak yöntemi: Kod yazmak yerine, renkli blokları birbirine sürükleyerek programlama yapılır. Kullanıcı dostu arayüz: Sahne, kukla ve dekor alanı, blok paleti, kodlama alanı gibi bölümlerden oluşur. Paylaşım imkanı: Topluluk desteğiyle dünya genelindeki projeler incelenip ilham alınabilir. Farklı kullanım alanları: Eğitim ortamlarında, gerçek hayat problemlerine yaratıcı çözümler üretmek ve 21. yüzyıl becerilerini geliştirmek için kullanılır. Scratch, özellikle 8-16 yaş arası çocuklar için tasarlanmış olsa da her yaştan kullanıcı tarafından kullanılabilir.