Scratch modeli, kullanıcıların interaktif hikayeler, oyunlar ve animasyonlar oluşturabileceği bir görsel programlama dili olarak çalışır 13.
Scratch modelinin çalışma prensibi şu adımlara dayanır:
- Arayüz: Scratch, dört ana bölümden oluşan bir arayüze sahiptir: Blok Paleti, Sahne, Kodlama Alanı ve Sekmeler 13.
- Blok Paleti: Bu palet, kod bloklarının kategorilere ayrılmış olarak listelendiği yerdir 13. Her blok, bir komutu temsil eder ve birleştirilerek programlar oluşturulur 3.
- Sahne: Projenin hayata geçtiği, karakterlerin (Sprites) hareket ettiği ve kodların çalıştırıldığı alandır 13.
- Kodlama Alanı: Kullanıcıların blokları sürükleyip bırakarak senaryolar oluşturduğu yerdir 13.
- Kodların Çalıştırılması: Kodlar, yeşil bayrak simgesine basılarak çalıştırılır ve kırmızı dur işareti ile durdurulur 13.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: