Blok tabanlı kodlamada kullanılan bazı komutlar şunlardır: Hareket bloğu: Kuklaların konumu, yönü ve hareketinin belirlenmesi için kullanılır. Görünüm bloğu: Kuklanın sahnedeki kılığı veya boyutu gibi görüntü ile ilgili ayarlar için kullanılır. Ses bloğu: Kuklalara ses eklemek ve seslerin kontrolünü sağlamak için kullanılır. Olaylar bloğu: Bir olayın tetiklenmesi gerektiği durumlarda kullanılır. Kontrol bloğu: Bir işlemin birden fazla tekrar etmesi, belirlenen süre boyunca beklemesi, akışın kontrol edilmesi gibi durumlar için kullanılır. Algılama bloğu: Kullanıcıya soru sorduran ve aldığı cevaba göre işlem yaptıran, bir tuşa veya fareye basılı olup olmadığı, bir rengin başka bir renge değip değmediği gibi algılama işlemleri için kullanılır. Operatörler bloğu: Aritmetiksel, mantıksal ve karşılaştırma operatörü işlemleri ile mod alma, birleştirme, yuvarlama gibi matematiksel işlemlerin yapıldığı bloklardır. Değişkenler bloğu: Değişkenlerin oluşturulup düzenlendiği alandır. Blok tabanlı kodlama için kullanılan popüler araçlardan bazıları Scratch, Code.org, Tynker, Blockly, mBlock, App Inventor, Code Monkey, Kodu Game Lab, PictoBlox, MindPlus, mBot gibi platformlardır.