Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Blok tabanlı kodlamada kullanılan bazı komutlar şunlardır:
- Hareket bloğu: Kuklaların konumu, yönü ve hareketinin belirlenmesi için kullanılır 4.
- Görünüm bloğu: Kuklanın sahnedeki kılığı veya boyutu gibi görüntü ile ilgili ayarlar için kullanılır 4.
- Ses bloğu: Kuklalara ses eklemek ve seslerin kontrolünü sağlamak için kullanılır 4.
- Olaylar bloğu: Bir olayın tetiklenmesi gerektiği durumlarda kullanılır 4.
- Kontrol bloğu: Bir işlemin birden fazla tekrar etmesi, belirlenen süre boyunca beklemesi, akışın kontrol edilmesi gibi durumlar için kullanılır 4.
- Algılama bloğu: Kullanıcıya soru sorduran ve aldığı cevaba göre işlem yaptıran, bir tuşa veya fareye basılı olup olmadığı, bir rengin başka bir renge değip değmediği gibi algılama işlemleri için kullanılır 4.
- Operatörler bloğu: Aritmetiksel, mantıksal ve karşılaştırma operatörü işlemleri ile mod alma, birleştirme, yuvarlama gibi matematiksel işlemlerin yapıldığı bloklardır 4.
- Değişkenler bloğu: Değişkenlerin oluşturulup düzenlendiği alandır 4.
Blok tabanlı kodlama için kullanılan popüler araçlardan bazıları Scratch, Code.org, Tynker, Blockly, mBlock, App Inventor, Code Monkey, Kodu Game Lab, PictoBlox, MindPlus, mBot gibi platformlardır 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: