Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Pitot statik tüpünün buzlanma yapmasının nedeni, sıfır dereceye yakın bir hava koşulunda iyice soğumuş su damlalarının uçak gövdesine çarpması ve aşırı soğumuş su damlacıklarının kararsız sıvı hâlinde olup uçağa çarptığında bir kısmının anında donmasıdır 12.
Buzlanmayı etkileyen meteorolojik faktörler arasında bulutlar, cepheler ve diğer faktörler bulunur 2. Buzlanma için uygun şartları sağlayan iki tip bulut söz konusudur:
- Stratüs bulutları (alçak seviye bulutları) 2.
- Kümülüform bulutları (düşey gelişmeli konvektif bulutlar) 2.
Buzlanmanın şiddetine göre sınıflandırılması:
- Hafif (light) buzlanma: Ara sıra de/anti-icing ekipmanları kullanılarak önlenebilir 1.
- Orta (moderate) buzlanma: Uçuş emniyeti açısından potansiyel bir tehlike oluşturur 1.
- Kritik (severe) buzlanma: De/anti-icing ekipmanları bu kategorideki buzlanmayı önlemekte yetersiz kalır 1.
Buzlanmanın uçak üzerindeki etkileri:
- Kanatlar üzerindeki laminar akışı bozarak taşıma kuvvetini azaltır 12.
- Uçağın ağırlığını artırır 12.
- Uçak üzerindeki sürükleme kuvvetini artırır 12.
- Basınçölçer, hava hızını ölçer aletler ve yükseklik göstergelerinin bozulmasına neden olur 12.
- Uçağın kontrol yüzeylerinin hareket kabiliyetini azaltır 12.
- Motorun arızasına ve güç kaybına neden olur 12.
- Görüş mesafesinin azalmasına neden olur 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: