Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Pitot-statik sistem, uçağın hava hızını, yüksekliğini ve dikey hızını ölçmek için hava basıncı farklarını kullanır 23. Bu sistem üç ana bileşenden oluşur: pitot tüpü, statik port ve basınç hatları 14.
Çalışma prensibi:
- Pitot tüpü, uçağın ön tarafında yer alır ve gelen rüzgara maruz kalarak dinamik basıncı (ram havası) ölçer 13.
- Statik port, uçağın yan tarafında bulunur ve uçağın hareketinden etkilenmeyen statik basıncı (ortam basıncı) ölçer 13.
- Basınç hatları, pitot tüpünden ve statik porttan gelen hava basıncı okumalarını ilgili aletlere (hava hızı göstergesi, altimetre, dikey hız göstergesi) iletir 14.
Bu sayede, pilot kokpitte uçağın durumunu takip edebilir ve güvenli bir uçuş gerçekleştirebilir.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: