Buradasın
Pazarlama 1.0 2.0 3. ve 4. nesil pazarlama nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Pazarlama 1.0, 2.0, 3. ve 4. nesil pazarlama kavramları, pazarlama stratejilerinin evrimini ifade eder:
- Pazarlama 1.0: Sanayi devrimiyle birlikte ortaya çıkmıştır ve ürün odaklıdır 13. Amaç, sadece ürün üretmek ve satmaktır, tüketici ihtiyaçları dikkate alınmaz 15.
- Pazarlama 2.0: İlişkisel pazarlama anlayışıyla tüketicilerin istek ve ihtiyaçlarına odaklanır 13. Rekabet artar ve tüketicilerin alternatifleri çoğalır 1.
- Pazarlama 3.0: Değer odaklıdır ve tüketicilerin duyguları, seçimleri ve kültürleri önem kazanır 13. Markalar, topluma karşı sorumluluklarını arttırırlar 1.
- Pazarlama 4.0: Veri odaklı ve dijital dönüşümle şekillenir 12. Tüketicilerin gelecekteki davranışlarını tahmin edebilmek için veriler toplanır ve analiz edilir 1. Ayrıca, nesnelerin interneti gibi teknolojik unsurlar da bu dönemde devreye girer 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: