Kitle toplumu, kitle iletişim araçlarının tek yönlü baskısı altında yalnızlaşan, kimlik değiştiren ve cemaat bağları ile dinsel kimliklerini kaybeden bireylerden oluşan toplumdur. Bu kavram, aynı zamanda, büyük ölçekte sanayileşmiş, şehirleşmiş, iş bölümünde uzmanlaşmış ve yönetimi tamamen bürokratikleştirilmiş bir toplumsal ortamı ifade eder. Kitle toplumu kavramının açık ve genel kabul görmüş bir tanımı yoktur. Kitle toplumu teorisine göre, medya, toplumun farklı kesimlerine ulaşarak geniş kitleleri etkileyebilir ve bu da medyanın güçlü bir sosyal ve kültürel etkiye sahip olduğu anlamına gelir. Kitle toplumu teorisi, toplumu pasif ve kolay etkilenir olarak gösterdiği ve bireylerin eleştirel düşünme kapasitesini ihmal ettiği için eleştirilir. Kitle toplumu, 19. yüzyılın ortalarından başlayarak kavramsallaşmıştır. Kitle toplumu, sanayiye dayalı bir ekonomik yapıya, çeşitli hak ve özgürlüklere sahip, demokratik zeminde kendi kendisini yönetebilen ve aynı zamanda seçkin bir azınlık tarafından kitle kültürü oluşturularak yönetilen bir toplum için kullanılır.