Kamu SM sertifika yenileme işlemi için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Ön başvuru: Sertifika süresi bitmeden 6 ay önce, Kamu SM sertifika sahiplerine kayıtlı e-posta adresi üzerinden yenileme başvurusu için bildirim gönderir. 2. Başvuru: Süre bitimi uyarısı alan sertifika sahibi, kurum e-imza sorumlularını bilgilendirir. 3. Talep: Kurum sorumlusu, "Kurumsal Ek Başvuru Süreci"ni başlatarak Kamu SM'ye yenileme talebinde bulunur. 4. Online başvuru: Ön başvurusu oluşturulan kişiler, Kamu SM Online İşlemler sayfasında "Başvurularım" menüsünden işlemlerine ulaşır. 5. Başvuru tamamlama: Başvuru formunu, geçerli elektronik imza ile imzalayarak başvuruyu tamamlar. Alternatif olarak, 444 5 576 numaralı çağrı merkezi üzerinden kimlik teyidi ile başvuru yapılabilir. Süresi biten Mobil Nitelikli Elektronik Sertifika için ayrıca bir süreç işletilmez.