• Buradasın

    KAAN motoru değişti mi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Hayır, KAAN motorunda bir değişiklik olmamıştır.
    TUSAŞ Motor Sanayii (TEI) tarafından geliştirilen ve Türkiye'nin şimdiye dek ürettiği en yüksek itki gücüne sahip olacak yerli ve millî turbofan motoru TF35000'in geliştirme süreci devam etmektedir 124. Motorun ilk testlerinin 2026 yılında yapılması ve KAAN'a entegrasyonunun 2032 yılında gerçekleştirilmesi planlanmaktadır 245.

    Konuyla ilgili materyaller

    KAAN neden teknik değişiklik yapıldı?

    KAAN ve HÜRJET uçaklarında yapılan teknik değişikliklerin temel nedeni, mühendislik ve performans iyileştirmeleridir. KAAN'da yapılan değişiklikler, aerodinamik verimliliği artırmak ve ağırlık-sürtünme dengesini optimize etmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu değişiklikler, projelerin sahadaki performansını artırmak için yapılan analizlere ve elde edilen canlı verilere dayanmaktadır. KAAN ve HÜRJET'te yapılan değişiklikler nihai olarak kabul edilmemiştir; projeler devam ettikçe yeni güncellemeler yapılabilir.

    KAAN motoru hangi uçaklarda kullanılacak?

    KAAN motorunun hangi uçaklarda kullanılacağına dair güncel bilgi bulunamadı. Ancak, KAAN savaş uçağının yerli motorla ilgili bazı gelişmeler şu şekildedir: TF35000 motoru: TUSAŞ Motor Sanayii (TEI) tarafından geliştirilen bu motorun ilk testlerinin 2026 yılında yapılması ve KAAN'a entegrasyonunun 2032 yılında gerçekleştirilmesi planlanmaktadır. 6. nesil uçaklar: TRMotor ve TEI, 6. nesil uçakları da destekleyebilecek bir motor üzerinde çalışmaktadır. KAAN'ın ilk prototiplerinde ise General Electric üretimi F110-GE-129 turbofan motorları kullanılmaktadır.

    KAAN motor ömrü kaç saat?

    KAAN savaş uçağının motor ömrü, 8.000 saat olarak belirlenmiştir.

    KAAN motoru yerli mi?

    Hayır, KAAN motoru henüz yerli değildir. Milli muharip uçak KAAN'da şu anda ABD’li General Electric şirketinin F110 motoru kullanılmaktadır. TUSAŞ Motor Sanayii (TEI) tarafından geliştirilen ve Türkiye'nin şimdiye dek ürettiği en yüksek itki gücüne sahip olacak yerli ve millî turbofan motoru TF35000'in ilk testlerinin 2026 yılında yapılması ve KAAN'a entegrasyonunun 2032 yılında gerçekleştirilmesi planlanmaktadır.

    KAAN'ın motoru TF-X mi?

    Hayır, KAAN'ın motoru TF-X değildir. KAAN (Milli Muharip Uçak), TUSAŞ tarafından geliştirilen, çift motorlu, gizli, her türlü hava koşuluna uygun, havadan hava ve havadan kara üstünlükleri kurmaya yönelik tasarlanmış olan beşinci nesil jet muharip uçağıdır. TF-X ise KAAN'ın eski adıdır.

    KAAN motoru neden çalıştırılmadı?

    KAAN motorunun çalıştırılmamasının nedeni, motorun geliştirme sürecinin devam etmesidir. TUSAŞ Motor Sanayii (TEI) Genel Müdürü Prof. Dr. Mahmut Faruk Akşit, KAAN motoru geliştirme sürecinin "herkesin beklediğinden daha hızlı ilerlediğini" belirtmiş, ancak net bir tarih vermekten kaçınarak motorun ilk ateşlemesinin teslimat takviminden çok daha önce gerçekleşeceğini ifade etmiştir. Ayrıca, motor geliştirme sürecinde karşılaşılan teknik zorluklar ve sertifikasyon süreçleri de motorun kullanıma sunulmasını geciktirebilir.

    Kaan Motor hangi motoru kullanıyor?

    Milli Muharip Uçak KAAN, ilk etapta General Electric F110-GE-129 turbofan motorları kullanmaktadır. Yerli motor geliştirme çalışmaları ise devam etmektedir.