• Buradasın

    KAAN motoru neden çalıştırılmadı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    KAAN motorunun çalıştırılmamasının nedeni, motorun geliştirme sürecinin devam etmesidir 35.
    TUSAŞ Motor Sanayii (TEI) Genel Müdürü Prof. Dr. Mahmut Faruk Akşit, KAAN motoru geliştirme sürecinin "herkesin beklediğinden daha hızlı ilerlediğini" belirtmiş, ancak net bir tarih vermekten kaçınarak motorun ilk ateşlemesinin teslimat takviminden çok daha önce gerçekleşeceğini ifade etmiştir 35.
    Ayrıca, motor geliştirme sürecinde karşılaşılan teknik zorluklar ve sertifikasyon süreçleri de motorun kullanıma sunulmasını geciktirebilir 45.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    KAAN motoru değişti mi?

    Hayır, KAAN motorunda bir değişiklik olmamıştır. TUSAŞ Motor Sanayii (TEI) tarafından geliştirilen ve Türkiye'nin şimdiye dek ürettiği en yüksek itki gücüne sahip olacak yerli ve millî turbofan motoru TF35000'in geliştirme süreci devam etmektedir.

    KAAN neden teknik değişiklik yapıldı?

    KAAN ve HÜRJET uçaklarında yapılan teknik değişikliklerin temel nedeni, mühendislik ve performans iyileştirmeleridir. KAAN'da yapılan değişiklikler, aerodinamik verimliliği artırmak ve ağırlık-sürtünme dengesini optimize etmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu değişiklikler, projelerin sahadaki performansını artırmak için yapılan analizlere ve elde edilen canlı verilere dayanmaktadır. KAAN ve HÜRJET'te yapılan değişiklikler nihai olarak kabul edilmemiştir; projeler devam ettikçe yeni güncellemeler yapılabilir.

    KAAN'ın ikinci motoru ne zaman gelecek?

    Milli Muharip Uçak KAAN'ın ikinci motorunun ne zaman geleceğine dair bir bilgi bulunamamıştır. Ancak, KAAN'ın yerli motoru TF35000'in ilk testlerinin 2026 yılında yapılması ve 2032 yılında uçağa entegre edilmesi planlanmaktadır. Konuyla ilgili en güncel bilgileri almak için Savunma Sanayii Başkanlığı veya TUSAŞ gibi resmi kurumların duyurularını takip etmek önerilir.