Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
ITIL 4, 2019 yılında piyasaya sürülen, ITIL (Bilgi Teknolojisi Altyapı Kütüphanesi) metodolojisinin en güncel sürümüdür 125.
ITIL 4, önceki versiyonlara kıyasla daha esnek ve modern bir yaklaşım sunar 5. Başlıca özellikleri:
- Müşteri odaklı yaklaşım: Hizmet sunumunda müşteriye öncelik verir 5.
- Dijital dönüşüm desteği: İş süreçlerinin modern teknolojilerle (bulut, yapay zeka, otomasyon) entegrasyonunu sağlar 25.
- Bütünsel düşünme: Süreçlerin yanı sıra bireyleri, yetileri ve teknolojiyi de dikkate alır 13.
- Risk yönetimi: İş süreçlerinin doğal bir parçası olarak riskleri erken tespit etmeyi, analiz etmeyi ve kontrol altına almayı teşvik eder 2.
- Sürekli iyileştirme: "Devamlı İyileştirme" (Continual Improvement) ve "Hizmet Değer Zinciri" (Service Value Chain) gibi kavramları içerir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: