Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
ITIL (Information Technology Infrastructure Library), bilgi teknolojileri hizmet yönetimi süreçlerini standardize etmek amacıyla tasarlanmış bir dizi yönerge ve uygulamadır 23.
ITIL'in işe yarar yönleri şunlardır:
- Müşteri memnuniyetinin artırılması: BT hizmetlerinin iş hedefleriyle uyumlu hale getirilmesini sağlayarak müşteri beklentilerini karşılar 4.
- Maliyetlerin optimize edilmesi: Kaynakların verimli kullanılması ve hizmet maliyetlerinin düşürülmesi hedeflenir 13.
- Risk yönetiminin iyileştirilmesi: Hizmet kesintilerinin ve diğer olumsuz etkilerin en aza indirilmesi için risk analizi yapılır 4.
- Sürekli gelişim: Hizmetlerin sürekli olarak değerlendirilmesi ve iyileştirilmesi teşvik edilir 4.
- İş ve BT hizmetlerinin uyumlu hale getirilmesi: BT'nin iş stratejilerinin bir parçası olarak görülmesini sağlar 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: