Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
ITIL (Information Technology Infrastructure Library), bilgi teknolojileri hizmetlerinin etkin ve verimli bir şekilde sunulması ve yönetilmesi için dünya çapında kabul görmüş en iyi uygulama ve süreç kılavuzudur 15.
ITIL'in temel amaçları:
- Servis kalitesini artırarak servis maliyetini azaltmak 34;
- Servis yönetimi pratiklerini bir araya getirerek deneyimi yaymak 34;
- Kaynakların verimli kullanılmasını sağlamak 34;
- Erişilebilirliği ve ölçeklenebilirliği artırmak 34.
ITIL'in işe yaradığı alanlar:
- Maliyet tasarrufu: Süreçlerin standartlaştırılması ve ölçülebilir hale gelmesiyle operasyonel maliyetler düşer 15.
- Müşteri memnuniyeti: Hizmet kesintilerinin minimize edilmesi ve hizmet kalitesinin sürekli iyileştirilmesi sağlanır 12.
- Risk yönetimi: BT hizmetlerinde yaşanabilecek riskler minimize edilir 12.
- Uyum sağlama: Organizasyonların değişen iş gereksinimlerine hızlıca uyum sağlamasına olanak tanır 12.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: