Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Halkla ilişkilerde büyük veri analizi, büyük veri kümelerinden içgörüler çıkararak stratejik iletişim süreçlerini optimize etme yöntemidir 2.
Bu analiz süreci genellikle şu adımları içerir:
- Veri Toplama: Kurumların faaliyetleri sonucunda elde ettikleri yapılandırılmış, yarı yapılandırılmış ve yapılandırılmamış verilerin toplanması 12.
- Veri Hazırlığı: Toplanan verilerin temizlenmesi, düzenlenmesi ve analiz için uygun hale getirilmesi 35.
- Veri Madenciliği: Verilerdeki kalıplar, ilişkiler ve trendlerin keşfedilmesi için veri madenciliği ve diğer analiz tekniklerinin kullanılması 25.
- Yorumlama ve Eylem Önerileri: Analiz sonuçlarının yorumlanarak stratejik iletişim kararlarına dönüştürülmesi 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: