• Buradasın

    Göcek tünelini kim işletiyor?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Göcek Tüneli, yap-işlet-devret modeli kapsamında Göcek Tüneli İnşaat ve Taahhüt A.Ş. tarafından işletilmektedir 12.
    Tünelin işletmesi, 20 Ocak 2032 tarihine kadar bu şirkette olacaktır 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Göcek'te neden tünel var?

    Göcek'te tünel olmasının nedeni, Dalaman ile Göcek arasındaki kara yolunu kısaltarak ulaşımı kolaylaştırmaktır. Tünel fikri ilk kez 1965 yılında ortaya atılmış, 1996 yılında ihaleye çıkılmıştır. 2013 yılında, ilk tünelin hemen yanına, Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından ikinci bir tünel yapımına başlanmıştır.

    Göcek Tüneli ihalesi ne zaman yapıldı?

    Göcek Tüneli'nin ihalesi ilk kez 1996 yılında yapılmıştır. Ancak bu ihale iptal edilmiştir.

    Göcek tüneli neden ücretli?

    Göcek Tüneli'nin ücretli olmasının sebebi, yap-işlet-devret modeli ile özel bir şirket tarafından inşa edilmiş olmasıdır. Tünelin işletmesi, 20 Ocak 2032 tarihine kadar Göcek Tüneli İnşaat ve Taahhüt Anonim Şirketi'ne verilmiştir.

    Göcek tünelini devlet ne zaman devralacak?

    2025 yılı itibarıyla, Göcek Tüneli'nin devlete (Karayolları Genel Müdürlüğü'ne) devir tarihi 20 Mayıs 2030 olarak uzatılmıştır.

    Göcek tünelini devlet mi özel mi?

    Göcek Tüneli, özel bir şirket tarafından işletilmektedir. Tünelin birinci tüpü, yap-işlet-devret modeliyle tamamlanmış ve 20 Ocak 2032'ye kadar Göcek Tüneli İnşaat ve Taahhüt Anonim Şirketi tarafından işletilecektir. İkinci tüp ise devlet tarafından yapılmış, ancak işletmesi de aynı şirkete verilmiştir.

    Göcek 2 Tüneli'nin sahibi kim?

    Göcek 2 Tüneli, 2018 yılından itibaren Göcek Tüneli İnşaat ve Taahhüt Anonim Şirketi tarafından işletilmektedir. Tünelin yapımı ise devlet tarafından gerçekleştirilmiş ve 2006 yılında tamamlanmıştır.

    Göcek tüneli neden özel?

    Göcek Tüneli'nin özel olmasının sebebi, yap-işlet-devret modeli ile tamamlanmış olmasıdır. Tünelin birinci tüpünün yapımı 2002 yılında bu modelle ihale edilmiştir. İkinci tüp ise Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından yapılmış ve 2018 yılında hizmete açılmıştır. Özel şirket kontrolündeki tünel için gidiş ve gelişte ayrı ayrı ücret alınmaktadır.