• Buradasın

    Gemilerde neden su geçirmez bölme var?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Gemilerde su geçirmez bölmelerin bulunmasının birkaç nedeni vardır:
    • Gövde ihlali veya sızıntı durumunda su tutmak 15. Bir bölmede sızıntı olduğunda, diğer bölmeler kuru kalır ve gemi batmak yerine onarılabilir 23.
    • Yapısal mukavemet sağlamak 1. Su geçirmez bölmeler, geminin enine kesitinde direnci artırır 1.
    • Dengeyi korumak 2. Bölmeler, zararlı hava koşullarında dengeyi sağlamak için balast tanklarıyla birlikte çalışır 2.
    • Yangından korunma 5. Bazı bölmeler ve güverteler, yangına dayanıklılık derecesine sahiptir 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Gemiler neden batmaz?

    Gemiler, yoğunluk farkları nedeniyle batmaz. Suyun kaldırma kuvveti: Gemilerin toplam yoğunluğu, suyun yoğunluğundan azdır. Hava dolu bölümler: Gemilerde geniş hacimli, havayla dolu alanlar bulunur. Ancak, gemi su almaya başlarsa, gemi içine su geçer ve su geminin toplam yoğunluğunu artıracağı için gemi batar.

    Geminin su almaması için ne yapılır?

    Geminin su almaması için yapılan bazı uygulamalar: Polyurea kaplama: Geminin zemin, duvar ve tavanlarına polyurea kaplama yapılarak su yalıtımı sağlanır. Su geçirmez kapılar ve kaportalar: Su geçirmez kapılar ve kaportalar kapatılarak suyun içeri girmesi engellenir. İskandiller: Su seviyesini ölçmek için iskandiller kullanılır. Sintine ve seyyar pompalar: Su, sintine ve seyyar pompalarla dışarı basılır. Balast operasyonu: Geminin dengesinin bozulmaması için balast operasyonu yapılır. Ayrıca, geminin su alıp almadığını kontrol etmek için düzenli su alıp almama testleri yapılır.

    Su geçirmezlik için hangi teknoloji?

    Su geçirmezlik için kullanılan bazı teknolojiler şunlardır: Membran kaplama sistemi. DWR (Durable Water Repellent) kaplama. Outdry teknolojisi. Texapore teknolojisi. Softshell teknolojisi. Gore-tex. Su geçirmezlik teknolojisi, kullanılan ürüne göre farklılık gösterebilir.

    Geminin su alması durumunda ne yapılır?

    Geminin su alması durumunda yapılması gerekenler: Genel alarm çalınır ve personel bilgilendirilir. Su geçirmez kapılar ve kaportalar kapatılır. İskandiller alınarak su seviyesi kaydedilir ve zaman aralıklarıyla kontrol edilir. Sintine ve seyyar pompalar ile su dışarı basılır. Yaranın durumuna göre payandacılar tarafından yara yamanır. Geminin dengesinde oluşabilecek bozukluğun giderilmesi için balast operasyonu yapılır. Bu işlemler, geminin su alma talimlerine göre uygulanır ve genellikle yılda bir kez gerçekleştirilir.

    Geminin suya karşı direnci neden artar?

    Geminin suya karşı direncinin artmasının birkaç nedeni vardır: 1. Cismin Yüzeyi: Geminin ve diğer su taşıtlarının geniş yüzey alanı, su direncinin artmasına neden olur. 2. Suyun Yoğunluğu: Suyun yoğunluğu arttıkça, gemiye karşı uyguladığı direnç de artar. 3. Merkezkaç Kuvveti: Geminin yüksek hızla dönmesi durumunda, merkezkaç kuvveti de artar ve bu da devir dairesinin büyümesini sağlar. 4. Sığ Su: Geminin sığ suda ilerlemesi, pervanenin çekebildiği su miktarının azalması ve buna bağlı olarak karşı direncin artması anlamına gelir.

    Geminin su almaya başladığını nasıl anlarız?

    Bir geminin su almaya başladığını anlamanın bazı yolları: Altı kısa, bir uzun düdük sesi: Gemide yangın çıktığını veya teknenin su almaya başladığını haber verir. Geminin üst kısmının renginin su altına doğru değişmesi: Geminin üst kısımdaki rengin su altına doğru inmesi, aşırı yük alındığını ve geminin batma riskinin olduğunu gösterebilir. Sintine bölümünde fazla su birikmesi: Geminin en alt kısmı olan sintinede çok fazla su birikmesi, geminin ağırlaşmasına ve düzgün çalışamamasına neden olabilir.