GA4'te dönüşüm takibi şu adımlarla yapılır:
- Temel Dönüşüm Hedeflerinin Belirlenmesi: Satın alma işlemi, ücretsiz deneme kaydı, form doldurma gibi hedefler GA4'te ayrı olaylar olarak yapılandırılır 1.
- Özel Olayların Oluşturulması: Google Tag Manager gibi araçlar kullanılarak, dönüşüm verilerini web sitesinin veri katmanına entegre etmek gereklidir 12.
- Segment Oluşturma: Toplanan veriler analiz edilirken, farklı kullanıcı segmentleri oluşturularak dönüşüm eylemlerinin hangi kullanıcı grubu tarafından gerçekleştirildiği belirlenir 1.
- Dönüşüm Olarak İşaretleme: Sol menüden "Yapılandır" > Etkinlikler yolu takip edilerek, etkinlikler listelenir ve dönüşüm olarak işaretlenir 4.
Ayrıca, çift etiketleme (dual tagging) yöntemi kullanılarak hem Universal Analytics hem de GA4'e veri gönderilerek geçiş sürecinde veri kaybı önlenebilir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: