• Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    GA4 (Google Analytics 4) boyutu, web sitesi kullanıcıları ve onların web sitesiyle nasıl etkileşim kurdukları hakkında ek bilgi sağlayan veri özellikleridir 3.
    GA4 boyutlarının bazı türleri:
    • Önceden tanımlanmış boyutlar 3. Google Analytics raporlarına entegre olup kullanıma hazırdır 3.
    • Özel boyutlar 13. Kullanıcıların, web sitesi etkileşimlerine ilişkin belirli verileri toplamak için yapılandırdıkları boyutlardır 13.
    Bazı GA4 boyutları:
    • Ülke 3. Web sitesi ziyaretçilerinin hangi ülkeden geldiğini gösterir 3.
    • Cihaz kategorisi 3. Ziyaretçilerin web sitesine erişmek için hangi cihazları kullandığını belirtir 3.
    • Trafik kaynağı 3. Kullanıcının yolculuğunun kaynağını ifade eder 3.
    • Kullanıcı ömrü 3. Kullanıcının geçmiş etkileşimlerine ve satın alma işlemlerine odaklanır 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    GA4'te kaç boyut var?

    Google Analytics 4 (GA4) iki ana boyut kategorisine sahiptir: önceden tanımlanmış ve özel. Önceden tanımlanmış boyutlar arasında şunlar bulunur: - Attribution. - Demografi. - E-ticaret. - Etkinlik. - Zaman. Özel boyutlar ise, kullanıcı etkileşimlerine ilişkin belirli verileri toplamak için kullanıcının kendi yapılandırdığı boyutlardır.

    Boyut ne anlama gelir?

    Boyut kelimesi farklı bağlamlarda çeşitli anlamlar taşır: 1. Fiziksel Anlam: Bir cismin herhangi bir yöndeki uzanımı, uzunluk, genişlik ve derinlik gibi ölçüler. 2. Mecazi Anlam: Nitelik, genişlik, kapsam. 3. Matematiksel Anlam: Doğruların, yüzeylerin veya cisimlerin ölçülmesinde ele alınan üç doğrultudan her biri, buut. 4. Fotoğrafçılık ve Sinema Terimi: Film veya fotoğrafta format.

    GA4 metrik ve boyutlar nelerdir?

    Google Analytics 4 (GA4) metrikleri ve boyutları şunlardır: Metrikler: 1. Lifetime Value (Yaşam Boyu Değer): Bir kullanıcının web sitesi veya uygulamayla etkileşim süresi boyunca toplam değerini ölçer. 2. Retention (Tutma): İlk ziyaretlerinden sonra web sitesine veya uygulamaya geri dönen kullanıcıların yüzdesini ölçer. 3. Engagement (Etkileşim): Görüntülenen sayfa sayısı veya sitede geçirilen süre gibi bir kullanıcının web sitesi veya uygulamayla etkileşim düzeyini ölçer. 4. Active Users (Aktif Kullanıcılar): Web sitesini ziyaret eden ve etkileşim sağlayan benzersiz kullanıcı sayısını ifade eder. 5. Total Revenue (Toplam Gelir): Satın alma işlemleri, abonelikler ve reklamlardan elde edilen geliri ölçer. Boyutlar: 1. User-ID (Kullanıcı Kimliği): Birden çok cihaz ve platformda kullanıcı davranışını izlemeyi sağlar. 2. Events (Etkinlikler): Kullanıcı etkileşimlerinin daha ayrıntılı ve doğru bir şekilde analiz edilmesini sağlayan veri toplama modelidir. 3. Traffic Source (Trafik Kaynağı): Kullanıcıların web sitesini nasıl bulduğunu ve onlarla nasıl etkileşim kurduğunu gösterir. 4. Landing Page (Giriş Sayfası): Kullanıcıların web sitesine girdiği noktayı belirler. 5. Device Category (Cihaz Kategorisi): Kullanıcıların web sitesine erişmek için kullandığı cihaz türünü belirtir.

    Boyut ölçü ne demek?

    Boyut ölçümü, bir uzayın veya nesnenin herhangi bir noktasını belirlemek için gereken en az koordinat sayısını ifade eder. Boyut kavramı, fizik ve matematikte önemli bir yer tutar ve genellikle uzaydaki yönlere atıfta bulunur. Boyut ölçümü ayrıca şu anlamlara da gelebilir: Bir şeyi büyüklüğüne göre sınıflandırmak veya düzenlemek; Bir şeyin boyutlarını tahmin etmek, yaklaşık olarak belirlemek; Satışa hazır hisse veya tahvil sayısını ifade etmek.

    GA4 nedir ne işe yarar?

    GA4 (Google Analytics 4), Google'ın Universal Analytics'in yerini alan, yeni nesil analiz hizmetidir. GA4'ün temel işlevleri: Bütünleşik platform ölçümü. Derinlemesine kullanıcı davranışı analizi. Gelişmiş öngörüler ve tahminler. Geliştirilmiş hedef kitle oluşturma. Gizlilik odaklı tasarım. GA4, ücretsiz bir hizmettir ancak daha fazla özellik ve destek için Google Analytics 360 adlı premium sürüm sunulmaktadır.