• Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    GA4 (Google Analytics 4) boyutu, web sitesi kullanıcıları ve onların web sitesiyle nasıl etkileşim kurdukları hakkında ek bilgi sağlayan veri özellikleridir 3.
    GA4 boyutlarının bazı türleri:
    • Önceden tanımlanmış boyutlar 3. Google Analytics raporlarına entegre olup kullanıma hazırdır 3.
    • Özel boyutlar 13. Kullanıcıların, web sitesi etkileşimlerine ilişkin belirli verileri toplamak için yapılandırdıkları boyutlardır 13.
    Bazı GA4 boyutları:
    • Ülke 3. Web sitesi ziyaretçilerinin hangi ülkeden geldiğini gösterir 3.
    • Cihaz kategorisi 3. Ziyaretçilerin web sitesine erişmek için hangi cihazları kullandığını belirtir 3.
    • Trafik kaynağı 3. Kullanıcının yolculuğunun kaynağını ifade eder 3.
    • Kullanıcı ömrü 3. Kullanıcının geçmiş etkileşimlerine ve satın alma işlemlerine odaklanır 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Boyut ne anlama gelir?

    Boyut kelimesi farklı bağlamlarda çeşitli anlamlara gelebilir: Fizik ve matematikte: Bir uzayın veya nesnenin boyutu, o uzay veya nesne üzerindeki herhangi bir noktayı belirlemek için gereken minimum koordinat sayısı olarak tanımlanır. Genel kullanımda: Bir cismin herhangi bir yöndeki uzantısı, genişlik, kapsam veya durum, nitelik anlamlarına gelir. Sinemada ve fotoğrafçılıkta: Film veya fotoğrafta boyut, format anlamına gelir.

    Boyut ölçü ne demek?

    Boyut ölçümü, bir uzayın veya nesnenin herhangi bir noktasını belirlemek için gereken en az koordinat sayısını ifade eder. Boyut kavramı, fizik ve matematikte önemli bir yer tutar ve genellikle uzaydaki yönlere atıfta bulunur. Boyut ölçümü ayrıca şu anlamlara da gelebilir: Bir şeyi büyüklüğüne göre sınıflandırmak veya düzenlemek; Bir şeyin boyutlarını tahmin etmek, yaklaşık olarak belirlemek; Satışa hazır hisse veya tahvil sayısını ifade etmek.

    GA4 metrik ve boyutlar nelerdir?

    Google Analytics 4 (GA4) metrik ve boyutlarından bazıları şunlardır: Metrikler: Kullanıcı sayısı (Users). Etkinlik sayısı (Events). Etkileşimli oturum sayısı (Engaged Sessions). Ortalama etkileşim süresi (Average Engagement Time). Dönüşüm sayısı (Conversions). Boyutlar: Yaşam boyu değer (Lifetime Value). Retention. Etkileşim (Engagement). Kullanıcı kimliği (User ID). Events. GA4, etkinlik tabanlı bir veri modeli kullandığı için sayfa görüntülemeleri, oturumlar, hemen çıkma oranı, organik trafik, kampanyalar ve özelleştirilebilen değişkenler gibi bazı metrik ve boyutlar artık mevcut değildir veya yenileriyle değiştirilmiştir.

    GA4 nedir ne işe yarar?

    GA4 (Google Analytics 4), Google'ın Universal Analytics'in yerini alan, yeni nesil analiz hizmetidir. GA4'ün temel işlevleri: Bütünleşik platform ölçümü. Derinlemesine kullanıcı davranışı analizi. Gelişmiş öngörüler ve tahminler. Geliştirilmiş hedef kitle oluşturma. Gizlilik odaklı tasarım. GA4, ücretsiz bir hizmettir ancak daha fazla özellik ve destek için Google Analytics 360 adlı premium sürüm sunulmaktadır.

    GA4'te kaç boyut var?

    Google Analytics 4 (GA4) iki ana boyut kategorisine sahiptir: önceden tanımlanmış ve özel. Önceden tanımlanmış boyutlar arasında şunlar bulunur: - Attribution. - Demografi. - E-ticaret. - Etkinlik. - Zaman. Özel boyutlar ise, kullanıcı etkileşimlerine ilişkin belirli verileri toplamak için kullanıcının kendi yapılandırdığı boyutlardır.