Buradasın
GA4 metrik ve boyutlar nelerdir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Google Analytics 4 (GA4) metrik ve boyutlarından bazıları şunlardır:
- Metrikler:
- Kullanıcı sayısı (Users) 4. Siteyi ziyaret eden tekil kullanıcı sayısını gösterir 4.
- Etkinlik sayısı (Events) 4. Kullanıcıların sayfa içerisinde gerçekleştirdiği her tür eylem bir “event” olarak izlenir 4.
- Etkileşimli oturum sayısı (Engaged Sessions) 4. Bir ziyaretçinin en az 10 saniye sayfada vakit geçirmesi, en az 2 sayfa gezmesi ya da bir dönüşüm gerçekleştirmesi ile “etkileşimli” kabul edilir 4.
- Ortalama etkileşim süresi (Average Engagement Time) 4. Ziyaretçilerin sitede geçirdiği ortalama süreyi ifade eder 4.
- Dönüşüm sayısı (Conversions) 4. Kullanıcıların gerçekleştirmesini istediğiniz hedef eylemleri ifade eder 4.
- Boyutlar:
- Yaşam boyu değer (Lifetime Value) 2. Bir kullanıcının bir web sitesi veya uygulamayla etkileşim süresi boyunca toplam değerini ölçer 2.
- Retention 2. İlk ziyaretlerinden sonra bir web sitesine veya uygulamaya geri dönen kullanıcıların yüzdesini ölçer 2.
- Etkileşim (Engagement) 2. Görüntülenen sayfa sayısı veya sitede geçirilen süre gibi bir kullanıcının bir web sitesi veya uygulamayla etkileşim düzeyini ölçer 2.
- Kullanıcı kimliği (User ID) 2. İşletmelerin birden çok cihaz ve platformda kullanıcı davranışını izlemesine olanak tanır 2.
- Events 2. Kullanıcı etkileşimlerinin daha ayrıntılı ve doğru bir şekilde analiz edilmesini sağlar 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: