Google Analytics 4 (GA4) metrikleri ve boyutları şunlardır:
Metrikler:
- Lifetime Value (Yaşam Boyu Değer): Bir kullanıcının web sitesi veya uygulamayla etkileşim süresi boyunca toplam değerini ölçer 12.
- Retention (Tutma): İlk ziyaretlerinden sonra web sitesine veya uygulamaya geri dönen kullanıcıların yüzdesini ölçer 12.
- Engagement (Etkileşim): Görüntülenen sayfa sayısı veya sitede geçirilen süre gibi bir kullanıcının web sitesi veya uygulamayla etkileşim düzeyini ölçer 12.
- Active Users (Aktif Kullanıcılar): Web sitesini ziyaret eden ve etkileşim sağlayan benzersiz kullanıcı sayısını ifade eder 3.
- Total Revenue (Toplam Gelir): Satın alma işlemleri, abonelikler ve reklamlardan elde edilen geliri ölçer 4.
Boyutlar:
- User-ID (Kullanıcı Kimliği): Birden çok cihaz ve platformda kullanıcı davranışını izlemeyi sağlar 12.
- Events (Etkinlikler): Kullanıcı etkileşimlerinin daha ayrıntılı ve doğru bir şekilde analiz edilmesini sağlayan veri toplama modelidir 12.
- Traffic Source (Trafik Kaynağı): Kullanıcıların web sitesini nasıl bulduğunu ve onlarla nasıl etkileşim kurduğunu gösterir 3.
- Landing Page (Giriş Sayfası): Kullanıcıların web sitesine girdiği noktayı belirler 3.
- Device Category (Cihaz Kategorisi): Kullanıcıların web sitesine erişmek için kullandığı cihaz türünü belirtir 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: