• Buradasın

    GA4 metrik ve boyutlar nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Google Analytics 4 (GA4) metrik ve boyutlarından bazıları şunlardır:
    • Metrikler:
      • Kullanıcı sayısı (Users) 4. Siteyi ziyaret eden tekil kullanıcı sayısını gösterir 4.
      • Etkinlik sayısı (Events) 4. Kullanıcıların sayfa içerisinde gerçekleştirdiği her tür eylem bir “event” olarak izlenir 4.
      • Etkileşimli oturum sayısı (Engaged Sessions) 4. Bir ziyaretçinin en az 10 saniye sayfada vakit geçirmesi, en az 2 sayfa gezmesi ya da bir dönüşüm gerçekleştirmesi ile “etkileşimli” kabul edilir 4.
      • Ortalama etkileşim süresi (Average Engagement Time) 4. Ziyaretçilerin sitede geçirdiği ortalama süreyi ifade eder 4.
      • Dönüşüm sayısı (Conversions) 4. Kullanıcıların gerçekleştirmesini istediğiniz hedef eylemleri ifade eder 4.
    • Boyutlar:
      • Yaşam boyu değer (Lifetime Value) 2. Bir kullanıcının bir web sitesi veya uygulamayla etkileşim süresi boyunca toplam değerini ölçer 2.
      • Retention 2. İlk ziyaretlerinden sonra bir web sitesine veya uygulamaya geri dönen kullanıcıların yüzdesini ölçer 2.
      • Etkileşim (Engagement) 2. Görüntülenen sayfa sayısı veya sitede geçirilen süre gibi bir kullanıcının bir web sitesi veya uygulamayla etkileşim düzeyini ölçer 2.
      • Kullanıcı kimliği (User ID) 2. İşletmelerin birden çok cihaz ve platformda kullanıcı davranışını izlemesine olanak tanır 2.
      • Events 2. Kullanıcı etkileşimlerinin daha ayrıntılı ve doğru bir şekilde analiz edilmesini sağlar 2.
    GA4, etkinlik tabanlı bir veri modeli kullandığı için sayfa görüntülemeleri, oturumlar, hemen çıkma oranı, organik trafik, kampanyalar ve özelleştirilebilen değişkenler gibi bazı metrik ve boyutlar artık mevcut değildir veya yenileriyle değiştirilmiştir 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    GA4'te kaç boyut var?

    Google Analytics 4 (GA4) iki ana boyut kategorisine sahiptir: önceden tanımlanmış ve özel. Önceden tanımlanmış boyutlar arasında şunlar bulunur: - Attribution. - Demografi. - E-ticaret. - Etkinlik. - Zaman. Özel boyutlar ise, kullanıcı etkileşimlerine ilişkin belirli verileri toplamak için kullanıcının kendi yapılandırdığı boyutlardır.

    Metrik nedir?

    Metrik, bir hedefi ölçmek için kullanılan somut ve sayılabilir bir değerdir. Metrik kelimesi ayrıca şu anlamlara da gelebilir: Metrik sistem. Ölçümlü. Pazarlamadan satışa, ürün geliştirmeden müşteri ilişkilerine kadar hayatın her alanında kullanılan metrikler, ne yapıldığını, ne kadar iyi yapıldığını ve nereye doğru gidildiğini anlamaya yardımcı olur. Başlıca metrik türleri ve anlamları şu şekildedir: Etkinlik metrikleri. Verimlilik metrikleri. Kullanıcı metrikleri.

    GA4 boyut nedir?

    GA4 (Google Analytics 4) boyutu, web sitesi kullanıcıları ve onların web sitesiyle nasıl etkileşim kurdukları hakkında ek bilgi sağlayan veri özellikleridir. GA4 boyutlarının bazı türleri: Önceden tanımlanmış boyutlar. Özel boyutlar. Bazı GA4 boyutları: Ülke. Cihaz kategorisi. Trafik kaynağı. Kullanıcı ömrü.

    Metrik ölçü sistemi nasıl çalışır?

    Metrik ölçü sistemi, uzunluk için metre ve ağırlık için kilogram temel birimlerine dayalı, uluslararası kabul görmüş ondalık tabanlı bir ölçüm sistemidir. Sistemin çalışma özellikleri: Temel birimler: Metre ve kilogram, çok sayıda ölçü biriminin yerini alabilecek daha büyük ve daha küçük birimler türetmek için kullanılır. Önekler: Birimler, 10'un katlarını belirten önekler ile genişletilebilir. İlişkili temel birimler: Sistem, birbiriyle ilişkili temel birimlerden oluşan standart setler üzerine kuruludur. Kullanım: Günümüzde dünya devletlerinin çoğunda (İngiltere, ABD ve İngiliz Milletler Topluluğu ülkeleri hariç) kullanılmaktadır.