• Buradasın

    GA4 metrik ve boyutlar nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Google Analytics 4 (GA4) metrikleri ve boyutları şunlardır:
    Metrikler:
    1. Lifetime Value (Yaşam Boyu Değer): Bir kullanıcının web sitesi veya uygulamayla etkileşim süresi boyunca toplam değerini ölçer 12.
    2. Retention (Tutma): İlk ziyaretlerinden sonra web sitesine veya uygulamaya geri dönen kullanıcıların yüzdesini ölçer 12.
    3. Engagement (Etkileşim): Görüntülenen sayfa sayısı veya sitede geçirilen süre gibi bir kullanıcının web sitesi veya uygulamayla etkileşim düzeyini ölçer 12.
    4. Active Users (Aktif Kullanıcılar): Web sitesini ziyaret eden ve etkileşim sağlayan benzersiz kullanıcı sayısını ifade eder 3.
    5. Total Revenue (Toplam Gelir): Satın alma işlemleri, abonelikler ve reklamlardan elde edilen geliri ölçer 4.
    Boyutlar:
    1. User-ID (Kullanıcı Kimliği): Birden çok cihaz ve platformda kullanıcı davranışını izlemeyi sağlar 12.
    2. Events (Etkinlikler): Kullanıcı etkileşimlerinin daha ayrıntılı ve doğru bir şekilde analiz edilmesini sağlayan veri toplama modelidir 12.
    3. Traffic Source (Trafik Kaynağı): Kullanıcıların web sitesini nasıl bulduğunu ve onlarla nasıl etkileşim kurduğunu gösterir 3.
    4. Landing Page (Giriş Sayfası): Kullanıcıların web sitesine girdiği noktayı belirler 3.
    5. Device Category (Cihaz Kategorisi): Kullanıcıların web sitesine erişmek için kullandığı cihaz türünü belirtir 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:
  • Konuyla ilgili materyaller

    Metrik nedir?
    Metrik şu anlamlara gelebilir: 1. Ölçüm standardı: Bir sistemin, sürecin veya ürünün belirli özelliklerini veya performans göstergelerini ölçen bir ölçüm standardı. 2. Metrik sistem: Ondalık sayıya dayalı, dünya çapında yaygın olarak kullanılan bir ölçüm sistemi. 3. Matematikte metrik: Bir fonksiyon veya bir manifolddaki eğrilerin uzunluklarını, açıları ve mesafeleri tanımlayan bir tensör. 4. Kullanıcı deneyimi alanında metrik: Web sitesi veya uygulamanın kullanıcı deneyimini ölçmek ve karşılaştırmak için kullanılan değerler.
    Metrik nedir?
    GA4 boyut nedir?
    GA4 boyutu, Google Analytics 4'te (GA4) web sitesi kullanıcıları ve bu kullanıcıların web sitesiyle nasıl etkileşim kurdukları hakkında ek bilgi sağlayan bir veri özelliğidir. Bazı GA4 boyutu örnekleri: - Ülke: Kullanıcının coğrafi konumu. - Cihaz Kategorisi: Ziyaretçilerin siteye erişmek için kullandıkları cihaz türü. - Kaynak/Orta: Yönlendiren web sitesi/platform ve ziyareti yönlendiren daha geniş kanal kategorisi. - Tarayıcı: İçeriğe erişmek için kullanılan tarayıcı. Boyutlar, verilerin niteliksel yönlerini oluşturur ve metrikler (niceliksel veriler) ile birlikte kullanılarak daha kapsamlı analizler yapılmasına olanak tanır.
    GA4 boyut nedir?
    GA4'te kaç boyut var?
    Google Analytics 4 (GA4) iki ana boyut kategorisine sahiptir: önceden tanımlanmış ve özel. Önceden tanımlanmış boyutlar arasında şunlar bulunur: - Attribution. - Demografi. - E-ticaret. - Etkinlik. - Zaman. Özel boyutlar ise, kullanıcı etkileşimlerine ilişkin belirli verileri toplamak için kullanıcının kendi yapılandırdığı boyutlardır.
    GA4'te kaç boyut var?
    Metrik ölçü sistemi nasıl çalışır?
    Metrik ölçü sistemi, 10 tabanına dayanan ve uzunluk, kütle, hacim, zaman gibi fiziksel büyüklükleri ölçmek için kullanılan bir ölçüm sistemidir. Nasıl çalışır: 1. Temel birimler: Metrik sistemin 7 temel birimi vardır: metre (uzunluk), kilogram (kütle), saniye (zaman), ampere (elektrik akımı), kelvin (sıcaklık), mol (madde miktarı), kandela (ışık şiddeti). 2. Ondalık oranlar: Birimler arasındaki dönüşümler, 10'un katları olarak yapılır. 3. Önekler: Temel birimlerin çarpanları veya alt katlarını belirtmek için "kilo", "centi", "deci" gibi önekler kullanılır. 4. Türetilmiş birimler: Temel birimlerin kombinasyonları ile daha fazla birim elde edilir.
    Metrik ölçü sistemi nasıl çalışır?