• Buradasın

    FCR yüksek olursa ne olur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    FCR (First Call Resolution) oranının yüksek olması, müşteri hizmetlerinin etkinliğini ve müşteri memnuniyetini artırır 14. İşte bazı olumlu etkiler:
    • Müşteri memnuniyeti ve sadakati: Müşterilerin sorunları ilk temasta çözüldüğünde, memnuniyet ve markaya olan güven artar 14. Ayrıca, müşterilerin ürünü veya hizmeti başkalarına tavsiye etme olasılığı yükselir 1.
    • Operasyonel verimlilik: Yüksek FCR, müşteri hizmetleri temsilcilerinin zamanını daha etkili kullanmalarını sağlar ve tekrarlanan temasları azaltır 14.
    • Maliyet tasarrufu: İlk temasta sorunların çözülmesi, tekrarlanan çağrılar ve talepler gibi maliyetli süreçleri önler 14.
    • Çalışan motivasyonu: İyi bir FCR oranı, çalışan bağlılığını artırır 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    FCR değeri kaç olmalı?

    FCR (First Call Resolution) değeri için genel sektör standardı %70 ile %80 arasındadır. FCR oranı, iletişim merkezlerine, etkileşim kanallarına, bildirim tiplerine, sektörlere ve ürünlere göre değişiklik gösterebilir. Yem dönüşüm oranı (FCR) için ise düşük değerler hedeflenir. Broiler tavuk yetiştiriciliğinde FCR değeri genellikle 1,5 – 1,8 civarındadır.

    FCR nedir?

    FCR (First Call Resolution), müşterilerin bir kurumla ilk iletişime geçtiği anda taleplerinin tam olarak karşılanma kapasitesi ile ilgili bir performans kriteridir. FCR, müşteri hizmetleri yönetiminin, müşterilere ne kadar çabuk çözüm yarattığını ölçmesine yardımcı olur. FCR oranı, belirli bir dönemde kuruma gelen tüm bildirimlerin arasında ilk temasta çözüme kavuşturulanların basit oranı ile hesaplanır: FCR = İlk Temasta Çözülen Bildirimler / Tüm Bildirimler. FCR hesaplanırken, dahili ve harici veri kaynakları kullanılır. FCR, tüm sektörlerde en çok dikkat edilen şirket karnesi metriklerinin de başında gelir.