Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Elektronik Kamu Bilgi Yönetim Sistemi (KAYSİS), kamu kurum ve kuruluşlarının yönetiminde yer alan unsurların mevzuat dayanaklarıyla birlikte elektronik ortamda tanımlandığı bir bilgi yönetim sistemidir 12.
KAYSİS'in temel amaçları:
- Devletin kurumlarını ve faaliyetlerini standartlaştırarak elektronik ortamda tanımlamak 2.
- Kamusal faaliyetler ile mevzuat dayanaklarını ilişkilendirerek, fiilen yürürlükten kalkan mevzuatı tespit etmek 2.
- Bürokratik süreçleri belirlemek ve dijital Türkiye çalışmalarını planlamak 2.
- Devlet teşkilatının tarihsel gelişimini elektronik olarak kayıt altında tutmak 2.
KAYSİS, aşağıdaki alt uygulamalardan oluşmaktadır:
- Devlet Teşkilatı Merkezi Kayıt Sistemi (DETSİS) 23. Kurumların hiyerarşik yapısını ve iletişim bilgilerini elektronik ortamda sunar 2.
- Hizmet Envanteri Yönetim Sistemi (HEYS) 23. Kamu hizmetlerinin süreçler düzeyinde tespit edilmesini ve birbirleriyle ilişkilendirilmesini sağlar 2.
- Kamu Mevzuat Sistemi (KMS) 23. Resmi Gazete’de yayımlanmayan mevzuatın yer aldığı bilgi sistemidir 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: