Buradasın
Kamu bilgi sistemi nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Kamu bilgi sistemi, kamu kurum ve kuruluşlarının faaliyetlerini elektronik ortamda tanımlayan ve yöneten bir bilgi yönetim sistemidir 15.
Bu sistemler genellikle aşağıdaki alt modülleri içerir:
- Devlet Teşkilatı Merkezi Kayıt Sistemi (DETSİS): Kamu kurum ve kuruluşlarının teşkilat yapısını ve birimlerini tanımlar 15.
- Hizmet Envanteri Yönetim Sistemi (HEYS): Kamu hizmetlerinin süreçler düzeyinde tespitini ve birbirleriyle ilişkilendirilmesini sağlar 1.
- Kamu Mevzuat Sistemi (KMS): Resmi Gazete’de yayımlanmayan mevzuatın yer aldığı bilgi sistemidir 1.
Ayrıca, Kamu Hesapları Bilgi Sistemi (KBS) gibi özel amaçlı sistemler de bulunmaktadır 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: