• Buradasın

    E-devletten e-bildirgeye nasıl bakılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    E-devlet üzerinden e-bildirgeye bakmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
    1. e-Devlet portalına giriş yapın 3. Bunun için e-Devlet şifresi ve T.C. kimlik numarası gereklidir 3.
    2. SGK'nın e-bildirge hizmetine erişin 3.
    e-Bildirge, işverenlerin çalışanları için düzenledikleri prim ve hizmet belgelerinin elektronik ortamda SGK’ya iletilmesini sağlar 34. Bu sistem, kağıt işlerini ve bürokratik süreçleri azaltarak, işverenlerin sigorta primlerini hızlı ve doğru bir şekilde bildirmelerini kolaylaştırır 34.
    e-Bildirge ile ilgili daha fazla bilgi ve destek için SGK’nın internet sitesi veya ilgili müdürlükler ziyaret edilebilir 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    E-bildirge nasıl alınır?

    E-bildirge almak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. E-bildirge formu edinilir ve işveren, işveren vekili veya imza yetkisi olan biri tarafından doldurulur. 2. İş yerinin işlem gördüğü sigorta il müdürlüğüne başvuru yapılarak kullanıcı kodu ve şifre alınır. Başvuru için gerekli belgeler: işverene ait imza sirküsü ve fotokopisi; işveren veya yetkilendirilmiş kişinin kimlik fotokopisi; işveren başvuruyu kendi yapmıyorsa, e-bildirgeyi almak için yetkilendirdiği kişiye ait noter aracılığı ile alınmış vekaletname. İnternetten e-bildirge şifresi almak için: 1. SGK web sitesine girilir. 2. "E-SGK" bağlantısına tıklanır. 3. "Diğer Uygulamalar" üzerine tıklanır. 4. "E-SGK Şifre" seçeneğine tıklanır. 5. T.C. kimlik numarası ve e-devlet şifresi ile giriş yapılır. İşyeri tescil işlemi tamamlanmış işverenler, kendileri veya yetkilendirdikleri kişiler aracılığıyla e-devlet kapısı üzerinden de e-bildirge şifresini alabilirler.

    SGK bildirge nasıl alınır?

    SGK bildirgesi almak için iki ana yöntem bulunmaktadır: 1. e-Devlet Üzerinden: e-Devlet sistemine T.C. kimlik numarası ve şifre ile giriş yapılır. Arama kısmına "4A İşe Giriş Çıkış Bildirgesi" yazılır ve ilgili seçenek tıklanır. "Belge Oluştur" butonuna basılarak barkodlu bildirim indirilebilir veya yazdırılabilir. 2. e-SGK Sistemi Üzerinden: e-SGK sistemine iş yerinin bağlı olduğu SGK müdürlüğünden kullanıcı adı ve şifre alınarak giriş yapılır. "Sigortalı İşe Giriş Bildirgesi" seçeneği seçilir ve gerekli bilgiler girilerek belge oluşturulur. İşverenler, işe giriş bildirgesini yasal süre içinde SGK'ye iletmezse para cezası ile karşılaşabilir.

    SGK'ya e-devletten bildirge gönderilir mi?

    e-Devlet üzerinden SGK'ya doğrudan işyeri bildirgesi gönderilemez.

    E-devlet üzerinden sorgulama nasıl yapılır?

    E-Devlet üzerinden sorgulama yapmak için aşağıdaki adımlar takip edilebilir: 1. e-Devlet Kapısı'na giriş yapın. 2. Arama çubuğunu kullanın. 3. Hizmeti seçin. 4. Kimlik doğrulaması yapın. e-Devlet üzerinden sunulan hizmetler arasında tapu bilgileri sorgulama, adli sicil kaydı sorgulama, vergi borcu sorgulama gibi birçok farklı seçenek bulunmaktadır.

    E-devletten e-bildirim onayı nasıl alınır?

    E-devlet üzerinden e-bildirim onayı almak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. e-Devlet sistemine giriş yapılır. 2. Kurumlar bölümünden Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) seçilir. 3. Hizmetler kısmında yer alan ‘e-SGK Şifre’ hizmetine tıklanır. 4. Kimlik doğrulaması yapıldıktan sonra gerekli ekran belirir. 5. Bu ekranda gerekli bilgiler doldurulduktan sonra e-Bildirge sistemine giriş için kullanılabilecek şifre görüntülenir. e-Bildirge şifresi alabilmek için işyerinin işyeri tescil işleminin tamamlanmış olması gerekir. e-Bildirge aktivasyon işlemleri, işveren, yönetici veya kullanıcı tarafından “e-Sigorta Sözleşmesi”nin e-Devlet üzerinden onaylanması suretiyle otomatik olarak gerçekleştirilir. Daha fazla bilgi ve destek için SGK’nın internet sitesi veya ilgili müdürlükler ziyaret edilebilir.

    E-devlet üzerinden işyeri bildirgesi nasıl alınır?

    E-devlet üzerinden işyeri bildirgesi almak için aşağıdaki adımlar takip edilebilir: 1. turkiye.gov.tr adresinden e-Devlet platformu açılır. 2. e-Devlet şifresi ve T.C. kimlik numarası ile giriş yapılır. 3. Sisteme giriş yaptıktan sonra Sosyal Güvenlik Kurumu kapsamında sunulan hizmetlere girilir. 4. Kurumlar bölümünden Sosyal Güvenlik Kurumu seçilir ve böylece hizmetler görüntülenir. 5. Hizmetler arasından “İşyeri Bildirgesi (4-a'lı Sigortalı Çalıştırılanlar Yönünden)” hizmeti seçilir. 6. Açılan ekranda “Uygulamaya Git” butonuna tıklanır. 7. Sonrasında ekranda beliren alanlara gerekli bilgiler girilir. 8. Bütün sayfalardaki bilgiler tamamlandıktan sonra işyeri tescil işlemi tamamlanmış olur. 9. Tescil belgesinin çıktısı alınır ve gerekli evraklar ile SGK il müdürlüğüne ya da il merkezine müracaat edilir. E-Devlet üzerinden gönderilen işyeri bildirgeleri ilgili sosyal güvenlik merkezince/sosyal güvenlik il müdürlüğünce onaylanıncaya kadar işverenler tarafından sisteme kaydedilmiş belgeler üzerinde değişiklik yapılması mümkün olacaktır. E-Devlet üzerinden yapılan başvurularda belgeler genellikle daha hızlı hazırlanır. E-Devlet üzerinden işyeri bildirgesi alma işlemi ile ilgili daha detaylı bilgiye aşağıdaki kaynaklardan ulaşılabilir: sgk.gov.tr; youtube.com.

    E Bildirge nasıl verilir?

    E-Bildirge vermek için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Kullanıcı adı, sistem şifresi ve işyeri şifresi edinme: Bu bilgiler bilinmiyorsa, bağlı bulunulan SGK İl Müdürlüğüne başvuru yapılarak temin edilebilir. 2. SGK web sitesine giriş: "E-SGK" menüsünde bulunan "e-Bildirge" alanına girilir. 3. Giriş yapma: "e-Bildirge Giriş" butonuna tıklandıktan sonra açılan pencereye ilgili bilgiler girilir. 4. Belge girişi: "Aylık Prim ve Hizmet Belgesi Giriş (Asıl), (Ek) veya (İptal)" gibi işlemler yapılır. 5. Onaylama: Belgeler onaylandıktan sonra değişiklik veya silme işlemi yapılamaz; gerekli durumlarda "Ek" veya "İptal" mahiyetinde yeni belge girişi yapılabilir. E-Bildirge verme süresi, her ayın 23. gününe kadardır.