• Buradasın

    E-bildirge nasıl alınır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    E-bildirge almak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir:
    1. E-bildirge formu edinilir ve işveren, işveren vekili veya imza yetkisi olan biri tarafından doldurulur 3.
    2. İş yerinin işlem gördüğü sigorta il müdürlüğüne başvuru yapılarak kullanıcı kodu ve şifre alınır 35.
    Başvuru için gerekli belgeler:
    • işverene ait imza sirküsü ve fotokopisi 3;
    • işveren veya yetkilendirilmiş kişinin kimlik fotokopisi 3;
    • işveren başvuruyu kendi yapmıyorsa, e-bildirgeyi almak için yetkilendirdiği kişiye ait noter aracılığı ile alınmış vekaletname 3.
    İnternetten e-bildirge şifresi almak için:
    1. SGK web sitesine girilir 3.
    2. "E-SGK" bağlantısına tıklanır 3.
    3. "Diğer Uygulamalar" üzerine tıklanır 3.
    4. "E-SGK Şifre" seçeneğine tıklanır 3.
    5. T.C. kimlik numarası ve e-devlet şifresi ile giriş yapılır 3.
    İşyeri tescil işlemi tamamlanmış işverenler, kendileri veya yetkilendirdikleri kişiler aracılığıyla e-devlet kapısı üzerinden de e-bildirge şifresini alabilirler 34.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    E-bildirge onaylanmazsa ne olur?

    E-bildirgenin onaylanmaması durumunda işverenler aşağıdaki yaptırımlarla karşılaşabilir: İdari para cezası. Gecikme zammı ve faiz. Resen tahakkuk. Borç kaydı. Sicile kayıt.

    E-bildirge v2 nedir?

    E-bildirge V2, Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) tarafından geliştirilmiş olan yeni nesil bildirge sistemidir. E-bildirge V2'nin bazı özellikleri: Daha hızlı işlem yapabilme; Hataları anlık görme; Belgeleri dijital olarak arşivleme; SGK bildirge ve SGK aylık bildirge işlemlerini tek platformdan kolayca yapabilme. E-bildirge V2 sistemine, SGK’nın e-sigorta sayfası üzerinden, işveren kullanıcı kodu, sistem şifresi ve işyeri sicil numarası ile giriş yapılarak erişilebilir.

    E-bildirge v2 nasıl kullanılır?

    E-bildirge V2'yi kullanmak için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Giriş: esgk.sgk.gov.tr adresine girilerek e-sgk işveren girişi seçilir. 2. Yetkili Onay: E-bildirge yetkili onay işlemi yapılarak işyeri yetkilisi sisteme tanıtılır. 3. İşlem Türleri: Giriş yaptıktan sonra gerçekleştirilmek istenen işlem türüne göre ilgili menüye gidilir. E-bildirge V2 ile yapılabilecek işlemler: Kanuni verilme süresi geçmiş aylık prim ve hizmet belgeleri ile muhtasar ve prim hizmet beyannamelerinde geriye dönük düzeltme yapılabilir. Daha önce gönderilmiş belgelere erişim sağlanabilir. XML formatında aylık prim ve hizmet belge dokümanlarına ulaşılabilir. Aylık prim ve hizmet belgelerine ait güncellemeler ve bilgiler görüntülenebilir. Aylık prim ve hizmet belgelerinde teşvik numaralarının değiştirilmesi için giriş yapılabilir.

    E-bildirge güncelleme ne zaman yapılır?

    E-bildirge kullanıcı değişikliği işlemleri, Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) tarafından yapılan duyuruya göre, 22.10.2024 tarihinden itibaren e-Devlet Kapısı üzerinden yapılabilmektedir. İnternet ortamından e-bildirge kullanıcı değişikliği için başvuru yapabilecek kişiler şunlardır: gerçek kişi işyerleri için işveren veya işveren vekili; tüzel kamu ve özel işyerleri için yönetici; adi ortaklık/iş ortaklığı işyerleri için işveren/ortak; apartman yönetimi işyerleri için yönetici. E-bildirge kullanıcı değişiklik işlemleri internet üzerinden yapılabileceği gibi, ilgili SGK ünitelerine doğrudan başvuru yapılarak da gerçekleştirilebilir.

    E Bildirge nasıl verilir?

    E-Bildirge vermek için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Kullanıcı adı, sistem şifresi ve işyeri şifresi edinme: Bu bilgiler bilinmiyorsa, bağlı bulunulan SGK İl Müdürlüğüne başvuru yapılarak temin edilebilir. 2. SGK web sitesine giriş: "E-SGK" menüsünde bulunan "e-Bildirge" alanına girilir. 3. Giriş yapma: "e-Bildirge Giriş" butonuna tıklandıktan sonra açılan pencereye ilgili bilgiler girilir. 4. Belge girişi: "Aylık Prim ve Hizmet Belgesi Giriş (Asıl), (Ek) veya (İptal)" gibi işlemler yapılır. 5. Onaylama: Belgeler onaylandıktan sonra değişiklik veya silme işlemi yapılamaz; gerekli durumlarda "Ek" veya "İptal" mahiyetinde yeni belge girişi yapılabilir. E-Bildirge verme süresi, her ayın 23. gününe kadardır.

    E-bildirge kullanıcı değişikliği nasıl yapılır?

    E-bildirge kullanıcı değişikliği yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. e-Devlet üzerinden başvuru: e-Devlet hesabı ile "İşyeri Bildirgesi (4a’lı Sigortalı Çalıştırılanlar Yönünden)" uygulamasına giriş yapılır. "e-Bildirge Kullanıcı Değişiklik İşlemleri" menüsünden başvuru yapılır. 2. Üniteye başvuru: Tüzel kişi yetkili olması durumunda, doğrudan SGK ünitelerine başvuru yapılabilir. Başvuru yapabilecek yetkililer: gerçek kişi işyerleri için işveren veya işveren vekili; tüzel kamu ve tüzel özel işyerleri için yönetici; adi ortaklık/iş ortaklığı işyerleri için işveren/ortak; apartman yönetimi işyerleri için yönetici. e-Sigorta sözleşmesinin de ilgililerce e-Devlet Kapısı üzerinden onaylanması ile kullanıcı değişikliği işlemleri tamamlanır.

    E bildirge v2 onaylama nasıl yapılır?

    E-Bildirge V2 onaylama işlemi şu şekilde yapılır: 1. Sisteme Giriş: e-Bildirge V2 sistemine, ebildirge.sgk.gov.tr/EBildirgeV2 adresinden SGK kullanıcı adı ve şifresi ile giriş yapılır. 2. Aylık Prim ve Hizmet Belgesi Seçimi: "Aylık Prim ve Hizmet Belgesi Girişi" menüsü seçilir ve tahakkuk yılı/ayı ile ilgili dönem belirlenir. 3. Belge Mahiyeti ve Tahakkuk Nedeni: "Belge Mahiyeti" "İptal" olarak seçilir ve "Tahakkuk Nedeni" "Belge Türü ve/veya Kanun Numarası Değişikliği" olarak ayarlanır. 4. Belgenin Onaylanması: İptal veya düzeltme yapılacak bildirge seçilir, "Seçili Kişileri İptal Et" ve ardından "Yeni Belge İşlemlerine Geç" seçenekleri seçilir. 5. Onay: Gerekli bilgiler girildikten sonra onay işlemi gerçekleştirilir. Onaylanan belgeler, işyerinin bağlı bulunduğu Sosyal Güvenlik İl Müdürlüğü veya Sosyal Güvenlik Merkezi'nin onay ekranlarına düşer.