Buradasın
E-defter portalına nasıl giriş yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
E-Defter Portalına giriş yapmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir:
- Mali Mühür veya Elektronik İmza Temini: E-Defter başvurusu yapacak işletmenin öncelikle Gelir İdaresi Başkanlığı'ndan mali mühür veya elektronik imza alması gerekmektedir 23.
- GİB Uyumlu Yazılım Seçimi: E-Defter yazılımını seçerek elektronik ortamda kayıt tutmak için gerekli yazılım altyapısına sahip olunmalıdır 23.
- GİB E-Defter Portalı Üzerinden Başvuru: Başvuru, Gelir İdaresi Başkanlığı'nın e-Defter başvuru portalı üzerinden yapılır 23. Portalda gerekli bilgileri doldurup mali mühürle imzalayarak başvurunun tamamlanması sağlanır 2.
- Yetkili Kişi Bilgilerinin Girişi: E-Defter başvurusunda yetkili kişi veya kişilerin kimlik bilgileri ve yetkilendirme belgeleri sisteme girilir 2.
- E-Defter Uygulamasına Giriş Bilgilerinin Alınması: Başvuru onaylandıktan sonra, e-Defter uygulamasına giriş yapabilmek için gerekli bilgiler ve erişim yetkileri sağlanır 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: