Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Chatbot sistemleri, kullanıcılarla yazılı veya sesli olarak iletişim kurabilen, önceden tanımlanmış senaryolar ya da yapay zekâ teknolojileri ile yanıt üretebilen dijital asistan sistemleridir 5.
Bazı chatbot sistemleri türleri:
- Kelime bazlı chatbotlar 13. Doğal dil işleme teknolojisi kullanmazlar, kelime üzerinden hazır yanıtlar verirler 13.
- Kural bazlı chatbotlar 23. Belirli bir karar ağacına göre önceden belirlenmiş kurallarla çalışırlar 23.
- Diyalog bazlı chatbotlar 12. Doğal dil işleme, makine öğrenmesi ve derin öğrenme gibi teknolojileri kullanarak kullanıcılarla doğal dilde iletişim kurarlar 12.
- Generative AI destekli chatbotlar 2. Kullanıcının isteklerine göre değişen özgün yanıtlar üretirler 2.
- Hibrit sohbet robotları 25. Hem kural bazlı yapıların pratikliğini hem de yapay zekâ desteğinin esnekliğini bir arada sunarlar 25.
Chatbotlar, müşteri hizmetleri, e-ticaret, randevu yönetimi, teknik destek, sipariş takibi ve bilgi talebi gibi çeşitli alanlarda kullanılır 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: