Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Backlog yönetimi, bir yazılım geliştirme projesinde yapılacak işleri planlama, önceliklendirme ve takip etme sürecidir 4.
Backlog yönetiminin temel adımları:
- Backlog oluşturma 4. Product Owner, müşteri geri bildirimleri, iş sahipleri ve diğer paydaşlarla etkileşimde bulunarak backlog’u oluşturur 4.
- İş öğelerini tanımlama 4. Backlog’daki her iş öğesi, belirli bir işlevi, özellik veya iyileştirmeyi temsil eder 4.
- Önceliklendirme 4. Product Owner, backlog içindeki iş öğelerini müşteri değeri, aciliyet, risk ve stratejik hedeflere dayanarak önceliklendirir 4.
- Güncelleme 4. Backlog, proje ilerledikçe sürekli olarak güncellenir; yeni gereksinimler eklenir, mevcut öğelerin öncelikleri değiştirilir veya bazı iş öğeleri tamamlandıkça bu durumlar belirtilir 4.
- Sprint planlaması 4. Scrum metodolojisinde, backlog’tan seçilen iş öğeleri belirli bir zaman dilimine (sprint) atanır 4.
- Ekip iletişimi ve iş birliği 4. Product Owner ile geliştirme ekibi arasında sürekli bir iletişim gerektirir 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: