Buradasın
3ds Max'te döşeme nasıl yapılır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
3ds Max'te döşeme yapmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir:
- Malzeme Düzenleyicisi'ni Açmak: Program arayüzünde üst taraftaki araçlardan Material Editor aracına tıklanarak açılır 1.
- Uygun Malzemeyi Seçmek: Açılan ekranda, modellemeye uygun bir malzeme bulunup, objenin hangi bölümünde gözükmesi isteniyorsa sürüklenerek üzerine bırakılır 1.
- UVW Eşlemesini Ayarlamak: Modelin eşlenmemiş olduğundan emin olmak için Unwrap UVW değiştiricisi uygulanır 2. Bu, varlığa bir UVW eşleme değiştiricisi ekler ve değeri 2 olarak ayarlanır 2.
- Döşeme Dokusunu Atamak: Malzeme Düzenleyicisi'nde, Fiziksel Malzeme sekmesi seçilerek ve Normal Bump değiştiricisi eklenerek döşeme dokusu atanır 2. Normal harita, Harita Yok yuvasına tıklanarak ve uygun bir normal harita bulunarak yüklenir 2.
- Sahneyi Optimize Etmek: Gereksiz poligonları azaltarak sahne performansını artırmak için "ProOptimizer" veya "Optimize" modifikatörleri kullanılır 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: