Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
3Ds Max'de kaplama (doku) yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir:
- Material Editor'ü açma 345. Program arayüzünde üst kısımda yer alan araçlardan "Material Editor" seçeneğine tıklanır 5.
- Uygun materyal seçimi 5. Açılan ekrandan, oluşturulan objeye uygun materyal görünümü bulunup, objenin ilgili bölümüne sürüklenerek bırakılır 5.
- Fotoğrafla kaplama 4. Eğer obje fotoğrafla kaplanacaksa, "Material / Map Browser" panelinde "Maps ►Standard ►Bitmap" butonuna çift tıklanır 4. "Select Bitmap Image File" diyalog kutusunda, kaplama resminin bulunduğu klasör seçilir ve resim açılır 4.
- Kaplamanın objeye uygulanması 4. Resim aktif slotta göründükten sonra, "Assing Material to Selection" butonuna tıklanarak seçilen objeye kaplama yapılır 4. Kaplamanın görünmesi için "Show Map in Viewport" butonuna tıklanır 4.
Ayrıca, normal map kullanarak daha gerçekçi kaplamalar elde edilebilir 2. Bunun için, "Material Browser" açılıp "VrayNormalMap" kanalı açılır ve normal map dosyası ilgili slota yerleştirilir 2.
Daha detaylı bilgi ve görsel anlatım için aşağıdaki kaynaklar incelenebilir:
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: