3D Max'de kaplama (texture) yapmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir:
- Material Editor Aracını Kullanmak: Program arayüzünde üst tarafta bulunan araçlardan Material Editor aracına tıklanmalıdır 2.
- Uygun Materyali Seçmek: Açılan ekranda, oluşturulan objeye uygun materyal görünümü bulunup, objenin hangi bölümünde bu materyalin gözükmesi isteniyorsa sürükleyerek üzerine bırakılmalıdır 2.
- Diffuse Kaplama: Diffuse kaplaması için, malzeme editöründe "Diffuse" düğmesine basılmalıdır 3. Bu düğmeye basıldığında, kaplama cinsini seçmek için bir pencere açılacaktır 3.
- Resim Seçimi: Bitmap seçeneği seçildikten sonra, bilgisayardan hangi resmin kaplama olarak kullanılacağı belirlenip "Aç" düğmesine basılmalıdır 35.
- Kaplamanın Aktifleştirilmesi: Kaplamanın sadece render sırasında değil, Max pencerelerinde de görünmesi isteniyorsa, sarı ile gösterilen düğmeye basılmalıdır 3.
Ayrıca, 3D Max'de multiple kaplama gibi daha gelişmiş kaplama teknikleri de bulunmaktadır 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: