• Buradasın

    Motor arızası sonrası sürüklenen tekneyi Kıyı Emniyet ekipleri kurtardı

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Motor arızası sonrası sürüklenen tekneyi Kıyı Emniyet ekipleri birkaç farklı olayda kurtarmıştır:
    1. Fethiye Yanıklar Koyu Açıkları: 18 Eylül 2022'de Fethiye Yanıklar Koyu açıklarında makine arızası nedeniyle sürüklenen 8 metre boyundaki tekne, KIYEM-5 hızlı tahlisiye botuna yedeklenerek Fethiye Belediye Marina'ya emniyetle yanaştırılmıştır 1.
    2. Bozcaada ve Gökçeada Açıkları: 23 Aralık 2024'te Muğla'nın Fethiye ilçesi açıklarında, içinde 2 kişi bulunan 6 metrelik tekne motor arızası sonrası sürüklenmiş ve KIYEM ekipleri tarafından kurtarılmıştır 2.
    3. Göcek Açıkları: 21 Mart 2025'te Göcek açıklarında makine arızası sonrası sürüklenen tekneden yapılan yardım çağrısı üzerine KIYEM-5 botu tekneyi yedekleyerek özel bir marinaya yanaştırmıştır 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Deniz ortasında tekne arızası nasıl düzeltilir?

    Deniz ortasında tekne arızası durumunda yapılması gerekenler şunlardır: 1. Soğukkanlılığı korumak: Panik yapmadan durumu değerlendirmek ve mantıklı adımlar atmak önemlidir. 2. Güvenli bir yer bulmak: Tekneyi dalgaların etkisi altında olmayan, deniz trafiğinden uzak bir yere demirlemek veya karaya çekmek gerekir. 3. Arızanın kaynağını tespit etmek: Motor veya diğer sistemlerdeki arızanın nedenini belirlemek için kontrol yapmak gereklidir. 4. İletişim kurmak: Sahil güvenlik veya deniz kurtarma ekiplerini bilgilendirmek için VHF telsiz veya GSM telefon kullanmak gerekir. 5. Acil durum ekipmanlarını kullanmak: Can yelekleri giymek ve acil durum sinyal cihazları gibi ekipmanları devreye sokmak hayati önem taşır. 6. Profesyonel yardım almak: Eğer arıza ciddi bir teknik sorunsa, mutlaka bir uzmana başvurmak en doğrusudur.

    Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü ne iş yapar?

    Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü (KEGM), Türkiye Cumhuriyeti Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'na bağlı olarak aşağıdaki hizmetleri yürütür: Seyir Güvenliği: Denizlerde ve karasularda seyreden gemilerin seyir güvenliğine yardımcı olmak. Can ve Mal Kurtarma: Gemi kurtarma, yardım ve çeki hizmetlerini yapmak, batık çıkarmak. Kılavuzluk ve Römorkör Hizmetleri: Kılavuzluk, römorkörcülük, palamar ve balıkadam hizmetlerini sağlamak. Seyir Yardımcıları: Fenerler, radyofarlar, deniz işaretleri ve sis düdükleri gibi seyir emniyeti ile ilgili cihaz ve tesisleri kurmak ve işletmek. Deniz Haberleşmesi: Deniz haberleşmesinde hesaplaşma otoritesi olarak görev yapmak ve Navteks yayınlarını koordine etmek. Teknolojik Yatırımlar: Sahil telsiz istasyonları, Otomatik Tanımlama Sistemi ve dGPS gibi sistemlerle ilgili yatırımları yapmak. Ayrıca, KEGM Türk boğazlarındaki deniz trafiğini kontrol eder ve gerektiğinde boğazları kapatma yetkisine sahiptir.

    Kıyı emniyet sürüklenen tekneye nasıl yardım eder?

    Kıyı Emniyet Müdürlüğü, sürüklenen teknelere şu şekilde yardım eder: 1. Yardım Çağrısı: Sürüklenen tekneden yapılan yardım çağrısı üzerine Kıyı Emniyet ekipleri harekete geçer. 2. Botla Müdahale: Bölgeye gönderilen KIYEM-5 hızlı tahlisiye (can kurtarma) botu, sürüklenen tekneyi yedekler. 3. Emniyetli Yanaştırma: Tekne, güvenli bir şekilde kıyıya veya özel bir marinaya yanaştırılır.