• Buradasın

    Yataklı tedavi kurumları işletme yönetmeliği nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Yataklı Tedavi Kurumları İşletme Yönetmeliği, Sağlık Bakanlığına bağlı yataklı tedavi kurumlarında çeşitli hizmetlerin uygulama esaslarını, personelin görev, yetki ve sorumluluklarını belirlemek amacıyla 10.9.1982 tarihinde Bakanlar Kurulu tarafından kabul edilen ve 13.01.1983 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanan bir yönetmeliktir 124.
    Yönetmeliğin bazı maddeleri:
    • Amaç: Modern hastane işletmeciliğini sağlamak 13.
    • Kapsam: Ağız ve diş sağlığı merkezleri ile belirli sağlık kurumlarını kapsar 124.
    • Çalışma Düzeni: Kurumlar 24 saat kesintisiz hizmet verir 13.
    • Hasta Odaları: Esasen tek veya iki kişilik odalar düzenlenir, ancak fiziksel koşullara bağlı olarak daha fazla yataklı odalar da olabilir 13.
    • Mesai Saatleri: Personelin mesai saatleri, hizmetin özelliğine göre valilik veya hastane baştabipliği tarafından belirlenir 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Sağlık kurumlarında yönetim kaça ayrılır?

    Sağlık kurumlarında yönetim, beş temel işleve ayrılır: 1. Planlama. 2. Örgütleme. 3. Yöneltme. 4. Denetim. 5. Eşgüdümleme (Koordinasyon). Ayrıca, sağlık kurumlarında yönetim, hiyerarşik düzeylere göre de sınıflandırılabilir: Üst kademe yönetim. Orta kademe yönetim. Alt kademe yönetim.

    Hastane işletme sistemi nedir?

    Hastane işletme sistemi, hastanelerin yönetim süreçlerini optimize etmek ve sağlık hizmetlerini daha etkili bir şekilde sunmak için kullanılan yazılımlara verilen genel addır. Bu sistemler, Hastane Bilgi Yönetim Sistemi (HBYS) olarak adlandırılır ve aşağıdaki modülleri içerir: Hasta kayıt modülü. Randevu yönetimi modülü. Laboratuvar ve görüntüleme entegrasyonu. İlaç ve stok yönetimi. HBYS, hastane içindeki tüm departmanlar arasında hızlı bilgi akışı sağlayarak verimliliği artırır, insan hatalarını azaltır ve hasta memnuniyetini yükseltir.

    Yataklı Tedavi Kurumları İşletme Yönetmeliğine göre hasta kabulünde hangi belgeler istenir?

    Yataklı Tedavi Kurumları İşletme Yönetmeliğine göre hasta kabulünde aşağıdaki belgeler istenir: 1. Kimlik belgesi veya tasdikli sureti. 2. Yabancı uyruklular için pasaport. 3. Acil vakalarda, kimlik belgesinin en kısa zamanda sağlanması için çaba gösterilir. Bu belgeleri vermeyen hastalar, acil durumlar hariç, kuruma kabul edilmezler.

    Sağlık işletmeleri hangi yönetim ilkeleri ile yönetilir?

    Sağlık işletmelerinin yönetim ilkeleri şunlardır: Katılımcılık ve işletmecilik esaslarına göre sevk ve idare. Desentralizasyon ve oto-kontrol. Hizmette rekabet. Modern tıbbi bilgi, metot ve teknolojinin takibi. İşletme gelirleri ile giderlerin karşılanması. Rutin hizmet üretimi yanında, modern eğitim ve faaliyet alanıyla ilgili araştırma ve geliştirme faaliyetlerinde bulunma. Ayrıca, sağlık işletmelerinde vizyon ve strateji geliştirme, etkili iletişim ve işbirliği kültürü oluşturma, değişim ve kriz yönetimi, yetkinlik geliştirme ve eğitim, hasta ve çalışan odaklı yaklaşım, teknoloji ve inovasyonu kullanma gibi ilkeler de önemlidir.

    Yataklı tedavi kurumları dairesi ne iş yapar?

    Yataklı Tedavi Kurumları Dairesi, ikinci basamak tedavi hizmeti veren hastanelerin idari, mali ve teknik işlerini yönetir ve denetler. Başlıca görevleri şunlardır: Yataklı tedavi hizmetlerinin düzenlenmesi: Yönetsel, parasal ve bilimsel işlerin planlanması, yürütülmesi ve denetlenmesi. Hastanelerin sorunlarının çözümü: Personel, yatak, ilaç, aygıt ve diğer tüm sorunların çözümlenmesi. Hizmetlerin koordinasyonu: Hastane başhekimi ve başhemşire ile koordineli çalışarak tüm hizmetlerin bir bütünlük içinde yürütülmesi. Acil durum müdahaleleri: Önemli ve acil vakalar için yapılan çağrılara icabet ederek gerekli müdahalelerin yapılması. Yangın, sivil savunma ve emniyet hizmetleri: Bu hizmetlerin etkin bir şekilde yerine getirilmesi ve denetlenmesi.

    Yataklı sağlık kurumlarında kimler çalışabilir?

    Yataklı sağlık kurumlarında çalışabilecek bazı personel grupları: Tabipler: Klinisyen uzmanlar, cerrahi dal uzmanları, baştabipler. Eczacılar: Ameliyathane sorumlusu olarak görev yapanlar. Hemşireler: Ameliyathane başhemşireleri. Teknisyenler: Ameliyathane narkoz teknisyenleri, hemşireler, teknisyenler. Hastane hizmetlileri: Gerekli görülen diğer personel. Yardımcı hizmetler personeli: Gerekli hallerde baştabibin uygun göreceği şekilde nöbet tutanlar. Genel idare hizmetleri sınıfı personeli: Hastane müdürü, müdür yardımcıları, veznedar hariç diğer memurlar. Teknik personel: Mühendisler (makine, elektrik) ve teknisyenler. Acil tıp teknisyenleri: Acil servislerde ve ambulanslarda görev yapanlar.

    Yataklı Tedavi Kurumları İşletme Yönetmeliğine göre yataklı tedavi kurumlarında hangi birimler bulunur?

    Yataklı Tedavi Kurumları İşletme Yönetmeliği'ne göre yataklı tedavi kurumlarında bulunan bazı birimler şunlardır: Acil servis. Poliklinik. Yoğun bakım üniteleri. Kitaplık. Tıbbi fotoğrafhane. Sosyal servis. Ayrıca, hasta odaları özel, birinci sınıf ve ikinci sınıf olarak sınıflandırılır.