Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Hemşirelik yönetim ve organizasyon, hemşirelik hizmetlerinin etkin ve verimli bir şekilde sunulmasını sağlamak için yönetim süreçlerinin uygulanmasıdır 12. Bu süreç, aşağıdaki unsurları içerir:
- Planlama 1. Hemşirelik hizmetlerinin verilmesinde gelecekteki gelişim ve değişimin planlanması 1.
- Örgütleme 1. Kaynakların karşılıklı ilişkilerinin belirlenerek yönetim yapısı içinde yer alması 1.
- Yürütme 1. Planların uygulanması ve süreçlerin yönetimi 1.
- Kontrol 1. Performans yönetimi ve hedeflerin değerlendirilmesi 1.
Hemşirelik yönetimi, aynı zamanda hastanın tüm boyutlarıyla ele alınarak, rehabilitasyon hizmetleriyle birlikte; koruyucu, tedavi edici ve hasta ile ilgili süreçlerin geliştirilmesini ve bu süreçlerin etkinliğinin değerlendirilmesini kapsar 3.
Hemşirelik organizasyonunda yer alan bazı pozisyonlar:
- Başhemşire 25. Hemşirelik hizmetlerinin planlanması, yürütülmesi ve geliştirilmesinden sorumludur 25.
- Sorumlu hemşire 25. Servis ve ünitedeki hastaların bakım gereksinimlerinin karşılanmasından sorumludur 25.
- Gözetmen hemşire 5. Başhemşirenin görevlerinin normal mesai dışında ve resmi tatil günlerinde yürütülmesinden sorumludur 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: