• Buradasın

    Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri iki dönem toplantısı nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri iki dönem toplantısı, eğitim-öğretim yılı içerisinde ikinci dönemin başında gerçekleştirilen toplantıdır 23.
    Bu toplantıda ele alınan konular arasında:
    • Dönem çalışmalarının değerlendirilmesi 1. Yapılan bireysel ve grup rehberlik faaliyetlerinin sonuçları ve eksiklikler tartışılır 1.
    • Faaliyet planlanması 1. Öğrencilerin sınav kaygısı, meslek seçimi, motivasyon ve zaman yönetimi gibi ihtiyaçlarına yönelik rehberlik etkinlikleri planlanır 1.
    • Veli işbirliği ve bilgilendirme 1. Velilere yönelik seminer ve bilgilendirme toplantıları, ebeveyn-çocuk ilişkilerinin güçlendirilmesi için atılacak adımlar görüşülür 1.
    • Sosyal ve psikolojik destek çalışmaları 1. Öğrencilerin yaşadığı stres, zorbalık veya özgüven eksikliği gibi konular üzerinde durulur 1.
    • Kariyer rehberliği 1. Öğrencilerin bireysel yeteneklerine ve ilgi alanlarına uygun kariyer yönlendirmeleri yapılması için yeni stratejiler tartışılır 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    MEB rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri yönergesi nedir?

    Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Etik Yönergesi, rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin etik ilkelerini belirlemek ve bu hizmetleri yürüten personelin görev, yetki ve sorumluluklarını düzenlemek amacıyla hazırlanmıştır. Yönergenin bazı temel ilkeleri şunlardır: Yetkinlik: Hizmet sunan personelin mesleki bilgi ve beceri açısından yeterli olması. Dürüstlük: Hizmetlerin yürütülmesinde doğruluk ve şeffaflık. Gizlilik: Danışanların kişisel bilgilerinin korunması ve mahremiyetine saygı gösterilmesi. Duyarlılık: Bireylerin ihtiyaçlarına ve farklılıklarına karşı hassasiyet gösterilmesi. Bilimsellik: Hizmetlerin bilimsel temellere dayanması ve güncel yöntemlerin kullanılması. Sorumluluk: Personelin görevlerini yerine getirirken sorumluluk bilinciyle hareket etmesi. Yönerge, rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin planlanması ve yürütülmesinde uyulması gereken usul ve esasları detaylı bir şekilde açıklamaktadır.

    1 dönem rehberlik çalışmaları nelerdir?

    1. dönem rehberlik çalışmaları kapsamında aşağıdaki faaliyetler yer alabilir: 1. Öğrenci Tanıma Fişleri ve Dosyaları: Öğrencilerin özelliklerini belirlemek için fiş ve dosyaların tutulması. 2. Test ve Envanter Uygulamaları: İhtiyaç duyulan durumlarda uygun test ve envanterlerin uygulanması. 3. Oryantasyon Çalışmaları: Okula yeni başlayan öğrencilere okul ve çevresinin tanıtılması. 4. Veli Bilgilendirme Seminerleri: TEOG süreci ve rehberlik hizmetleri hakkında velilere sunum yapılması. 5. Akran Baskısı ve Teknoloji Bağımlılığı Seminerleri: Öğrencilerin akran baskısı ve teknoloji bağımlılığı konularında farkındalık kazanmaları için çalışmalar yapılması. 6. Bireysel ve Grup Görüşmeleri: Öğrencilerle bireysel ve grup halinde danışmanlık yapılması. 7. Sınav Analizleri ve Başarı Belgeleri: Öğrencilerin sınav sonuçlarının değerlendirilmesi ve başarı belgelerinin verilmesi.

    Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri yönetmeliği 23. madde kapsamında sınıf rehber öğretmeni ne yapar?

    Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliği'nin 23. maddesi kapsamında sınıf rehber öğretmeni aşağıdaki görevleri yerine getirir: 1. Sınıf rehberlik planını hazırlamak: Okul rehberlik ve psikolojik danışma programı ile sınıf rehberlik programı çerçevesinde planı oluşturup, ekim ayının ikinci haftasında eğitim kurumu müdürüne onaylatmak. 2. Sınıf rehberlik etkinliklerini uygulamak: Plan dâhilinde sınıfındaki rehberlik etkinliklerini gerçekleştirmek. 3. İhtiyaçları belirlemek: Öğrencilerinin rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerine ilişkin ihtiyaçlarını belirleyerek, bu ihtiyaçları rehberlik ve psikolojik danışma servisine iletmek. 4. İş birliği yapmak: Okul rehberlik ve psikolojik danışma programının hedeflerine ilişkin etkinliklerde rehberlik ve psikolojik danışma servisiyle iş birliği yapmak. 5. Risk altındaki öğrencileri bildirmek: Her yıl kasım ayı içerisinde sınıfında bulunan risk altındaki öğrencilere ait verileri rehberlik ve psikolojik danışma servisine iletmek. 6. Bireyi tanıma teknikleri: Uzmanlık bilgisi gerektirmeyen bireyi tanıma tekniklerini sınıfında uygulamak ve sonuçlarını rehberlik ve psikolojik danışma servisi ile paylaşmak. 7. Uyum desteği: Sınıfa yeni gelen veya uyum güçlüğü yaşayan öğrencilerin okula uyum sağlamaları sürecinde rehberlik ve psikolojik danışma servisi ile iş birliği yapmak. 8. Yönlendirme: Öğrencilerini ilgi, yetenek, değer, akademik başarı ve kişilik özelliklerine göre öğrenci kulüplerine, seçmeli derslere ve sosyal etkinliklere yönlendirmek. 9. Rapor sunmak: Sınıfıyla ilgili yürüttüğü rehberlik çalışmalarına ilişkin raporu her dönem sonunda eğitim kurumu müdürüne sunmak. 10. Diğer görevler: Eğitim kurumu müdürünün vereceği rehberlik hizmetleri ile ilgili diğer görevleri yerine getirmek.

    Ortaöğretim rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri nelerdir?

    Ortaöğretim rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri, öğrencilerin bireysel özelliklerini değerlendirip sağlıklı bir kimlik oluşturmalarını ve kariyer hedeflerine ulaşmalarını desteklemek amacıyla sunulan hizmetlerdir. Bu hizmetler şunlardır: 1. Gelişimsel ve Önleyici Hizmetler: Öğrencilerin sosyal duygusal, akademik ve kariyer gelişimlerini desteklemek, risk etmenlerini azaltmak ve koruyucu etmenleri artırmak. 2. İyileştirici Hizmetler: Öğrencilerin gelişimlerini olumsuz etkileyen problemlerin çözümüne yardımcı olmak, bireysel ve grupla psikolojik danışma yapmak. 3. Destek Hizmetler: Program yönetimi, müşavirlik, araştırma, proje, iş birliği ve mesleki gelişim çalışmaları. 4. Diğer Hizmetler: Oryantasyon, bilgi verme, yöneltme ve izleme, sevk çalışmaları.

    Psikolojik danışma nedir?

    Psikolojik danışma, bireylerin psikolojik, duygusal ve sosyal sorunlarını anlamalarına ve bu sorunlarla başa çıkmalarına yardımcı olmayı amaçlayan profesyonel bir hizmettir. Süreç genellikle şu aşamalardan oluşur: 1. Değerlendirme: Danışmanın ilk görüşmesinde, bireyin sorunları ve ihtiyaçları belirlenir. 2. Hedef belirleme: Danışman ve danışan, terapinin amacını ve hedeflerini netleştirir. 3. Terapi seansları: Seanslar, danışanın kendini ifade etmesine, duygusal sorunlarını açığa çıkarmasına ve çözüm yolları bulmasına yardımcı olur. 4. İzleme ve değerlendirme: Danışmanlık sürecinde ilerleme düzenli olarak değerlendirilir ve gerekirse yeni hedefler belirlenir. Psikolojik danışma hizmetinden her yaştan birey, aileler, çiftler ve gruplar faydalanabilir.

    Psikolojik danışmanlık ve rehberlik ile psikolojik danışma aynı şey mi?

    Psikolojik danışmanlık ve rehberlik ile psikolojik danışma kavramları aynı şeyi ifade etmez, ancak birbirleriyle ilişkilidir. Psikolojik danışmanlık ve rehberlik (PDR), psikolojinin bir uzmanlık alanı olup, bireylerin kendilerini anlamaları, problemlerini çözmeleri ve hayatlarını daha iyi yönlendirebilmeleri için uzman kişilerce verilen sistematik ve profesyonel bir yardım hizmetidir. Psikolojik danışma ise, bireye karar verme ve problem çözme konularında yardımcı olmak amacıyla bireyle yüz yüze kurulan özel bir yardım ilişkisini ifade eder.

    Psikolojik danışma yapılandırmada neler var?

    Psikolojik danışma yapılandırması beş ana basamaktan oluşur: 1. Danışanla Kaynaşma ve İlişki Kurma: Danışan ve psikolojik danışman arasında güvene dayalı bir ilişki kurulması. 2. Danışan Tarafından Sunulan Problemin Tanımlanması: Danışanın psikolojik danışmana gelme nedenlerinin belirlenmesi. 3. Hedef Tanımlama ve Oluşturma: Amaçların, danışan ve psikolojik danışman işbirliğiyle belirlenmesi. 4. Psikolojik Danışma Müdahalelerini Seçme ve Uygulama: Kuramsal bilgiler ve deneyimlerle belirlenen hedeflere ulaşmak için çalışmaların yapılması. 5. Sonlandırma ve İzleme: Sürecin değerlendirilmesi ve gerektiğinde sonlandırılması.