• Buradasın

    Psikolojik danışma ve rehberlik öğrenci kişilik hizmetlerinden hangisi içinde yer alır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Psikolojik danışma ve rehberlik, öğrenci kişilik hizmetleri kapsamında yer alır 35.
    Öğrenci kişilik hizmetleri, öğretim ve yönetim etkinliklerinin dışında, öğrencilerin bütün yönleriyle en uygun düzeyde gelişmesini sağlamak amacıyla sunulan çeşitli hizmetleri içerir 35. Bu hizmetler arasında psikolojik danışma ve rehberlik etkinliklerinin yanı sıra, öğrenci kayıt, kabul ve devam, sağlık, sosyal yardım ve özel yetiştirme gibi alanlar da bulunur 35.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Okul psikolojik danışmanı çocuğa nasıl yardımcı olur?

    Okul psikolojik danışmanı, çocuğa çeşitli yöntemlerle yardımcı olur: 1. Bireysel Danışmanlık: Çocuğun bireysel sorunlarını anlamak ve çözüm bulmak için birebir seanslar düzenler. 2. Aile Danışmanlığı: Ebeveynler ve çocuk arasındaki ilişkiyi güçlendirmek için aile ile çalışır. 3. Duygusal Regülasyon Teknikleri: Çocuğun duygularını tanımasına ve yönetmesine yardımcı olur. 4. Oyun Terapisi: Çocukların kendilerini oyun yoluyla ifade etmelerini sağlar. 5. Grup Terapileri: Sosyal becerilerin geliştirilmesine destek olur. Bu yöntemler, çocuğun duygusal gelişimini destekleyerek, daha sağlıklı bir birey olmasına katkıda bulunur.

    Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri özel eğitim okullarında nasıl yürütülmelidir?

    Özel eğitim okullarında psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri şu şekilde yürütülmelidir: 1. Fiziksel Ortam: Psikolojik danışma ve rehberlik servisinin fiziksel ortamı, özel gereksinimli öğrenciler için uygun olmalıdır; bireysel görüşme ve grup çalışmaları için uygun alanlar oluşturulmalıdır. 2. Eğitim ve İşbirliği: Öğretmenlere, lisans eğitimleri sırasında özel eğitim ve psikolojik danışma hizmetleri hakkında dersler verilmelidir. 3. Hizmet Türleri: Psikolojik danışmanlar, öğrencilere mesleki rehberlik, eğitsel rehberlik, bilgi verme ve grup rehberliği gibi hizmetler sunmalıdır. 4. Yasal ve Etik Kurallar: Rehberlik hizmetleri, Milli Eğitim Bakanlığı'nın Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Etik Yönergesi'ne uygun olarak yürütülmelidir. Bu yönerge, gizlilik, ihmal ve istismar vakalarının bildirimi gibi konuları kapsar.

    Psikolojik danışma yapılandırmada neler var?

    Psikolojik danışma yapılandırmasında yer alan bazı unsurlar şunlardır: Zaman sınırları ve oturum sayıları. Gizlilik. Olasılıklar ve beklentiler. Süpervizyon, gözlem ve/veya görüşmenin kaydı. Ayrıca, psikolojik danışma sürecinin genel basamakları şu şekildedir: 1. İlişkinin kurulması ve problemin tanımlanması (genellikle ilk oturumlarda). 2. Amaç belirleme (başlangıç evresinde, ilk veya ikinci oturumda). 3. Müdahalelerin belirlenmesi ve uygulanması (çalışma evresinde, üçüncü ila altıncı oturumlar). 4. Sonlandırma ve izleme (sonlandırma evresinde, yedinci ve sekizinci oturumlar). Danışan ve problem durumlarına göre oturum ve evrelerde esneklikler olabilir.

    Psikolojik danışma ve rehberlik servisinden beklentileriniz nelerdir maddeler halinde yazınız?

    Psikolojik danışma ve rehberlik servisinden bazı beklentiler: Öğrencilerin sosyal ve duygusal gelişimleri ile ilgili psikolojik ölçme ve değerlendirmeler yapılması ve sonuçlarının paylaşılması. Öğrencilerin yetenek, ilgi ve beklentileri hakkında bilinçlendirecek programlar uygulanması. Disiplin sorunu olan öğrencilerin yakından izlenmesi ve aileleriyle iş birliği içinde sorunlara çözüm getirilmesi. Kaygı ve endişe gibi olumsuz duyguları ortadan kaldırmak ya da hafifletmek için grup danışmanlığı yapılması. Öğrencilere, konuları ve sorunları soğukkanlılıkla ve mantıksal yaklaşımla ele almalarının yollarının öğretilmesi. Mesleki rehberlik faaliyetleri yapılması, öğrencilerin ilgi ve yeteneklerine uygun şekilde yönlendirilmesi. Velilerle daha fazla iletişim kurulması ve aileleri daha yakından tanınması. Fiziki koşulların rehberlik hizmeti için uygun hale getirilmesi. Öğretmenlerin rehberlik servisiyle iş birliği içinde olması ve alanla ilgili yanlış algılarını değiştirmesi.

    MEB rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri yönergesi nedir?

    MEB rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri yönergesi, rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin il/ilçe düzeyinde planlanması, rehberlik ve araştırma merkezleri ile eğitim-öğretim kurumlarındaki rehberlik servislerinin kuruluşu, görevleri ve işleyişine ilişkin esasları düzenler. Bu yönergede yer alan bazı konular: Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin amaçları. Hizmetlerin ilkeleri. Öğretim kademelerine göre rehberlik hizmetleri. Hizmetlerin sunulması. Etik kurallar.

    Psikolojik danışma ve rehberlikte program geliştirme nedir?

    Psikolojik danışma ve rehberlikte program geliştirme, öğrencilerin kişisel, sosyal, mesleki ve akademik gelişimlerini desteklemek amacıyla sistematik ve planlı bir şekilde rehberlik hizmetlerinin tasarlanması sürecidir. Bu süreç, aşağıdaki aşamaları içerir: 1. İhtiyaç Analizi: Öğrencilerin hangi konularda rehberliğe ihtiyaç duyduklarının belirlenmesi. 2. Hedeflerin Belirlenmesi: Rehberlik programının amaçlarının ve hedeflerinin tanımlanması. 3. İçerik Seçimi: Programda yer alacak etkinliklerin ve içeriklerin belirlenmesi. 4. Uygulama ve Değerlendirme: Programın hayata geçirilmesi ve etkinliğinin değerlendirilmesi. Bu süreçte, okul yöneticileri, öğretmenler, psikolojik danışmanlar ve veliler iş birliği içinde çalışır.

    Grupla psikolojik danışma ve grup rehberliği arasındaki fark nedir?

    Grupla psikolojik danışma ve grup rehberliği arasındaki temel farklar şunlardır: Amaç ve Odak: Grupla psikolojik danışma, bireylerin kendilerini tanımalarına, duygusal sorunlarını ifade etmelerine ve yaşamlarını zenginleştirmelerine yardımcı olmayı hedefler. Grup rehberliği, daha çok bilişsel düzeyde olup, öğrencilere eğitsel, sosyal ve mesleki bilgiler sunmayı amaçlar. Grup Büyüklüğü: Grupla psikolojik danışma genellikle 8-12 kişi arasında yapılırken, grup rehberliği 10'dan fazla katılımcıyla gerçekleştirilebilir. Süre ve Sıklık: Grupla psikolojik danışma, genellikle haftada bir gün 45-50 dakikalık 8-10 oturum halinde yürütülür. Liderlik ve Etkileşim: Grupla psikolojik danışmada, grup liderinin bireysel psikolojik danışma bilgi ve becerilerine sahip olması gerekir. Ekonomiklik: Grup rehberliği, aynı anda birden fazla bireye ulaşma açısından daha ekonomiktir.