Buradasın
Kriz iletişiminde 5 temel ilke nedir?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Kriz iletişiminde beş temel ilke şunlardır:
- Şeffaflık: Bilgiyi gizlemek yerine açık olmak, güveni artırır ve spekülasyonları önler 12.
- Hız: Kriz anında hızlı hareket etmek, yanlış bilgilerin yayılmasını engeller ve güveni korur 23.
- Tutarlılık: Verilen mesajların tutarlı olması, bilgi kirliliğini önler ve güveni sağlar 12.
- Empati: Krizden etkilenen kişilere empati göstermek, organizasyonun insan odaklı olduğunu gösterir 2.
- Planlama: Kriz durumları için önceden hazırlanan bir kriz iletişim planı, hızlı ve etkili yanıt vermeyi sağlar 23.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: