• Buradasın

    Ergenlik döneminde etik değerler nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Ergenlik döneminde gelişen etik değerler şunlardır:
    • Özgecilik (Fedakarlık) 1. Ergenler, ihtiyaç içindeki kişiler için bencil olmayan şekilde yardımda bulunma eğilimi gösterir 1.
    • İdealizm 2. Ergenler, her şeyi sorgular ve dünyaya zarar verici durumlara çözüm arar 2.
    • Ahlaki Gelişim Aşamaları 14. Kohlberg'in teorisine göre, ergenler ahlaki gelişimin 3. aşamasında (ortak kişilerarası beklentiler) güven, özen ve sadakate değer verir; 4. aşamasında (toplumsal sistem ahlaklılığı) toplumsal düzen ve kanunlara odaklanır; 5. aşamasında (toplumsal sözleşme veya yararlılık ve bireysel haklar) var olan kanunların geçerliliğini sorgular 14.
    • Aile, okul ve arkadaş etkisi 4. Aile, dürüstlük, saygı ve empati gibi değerleri öğretirken; okul ve arkadaşlar, gençlerin ahlaki değerlerini şekillendirir 4.
    • Toplumsal ve kültürel değerler 4. Toplumun ve kültürün ahlaki normları, gençlerin davranışlarını yönlendirir 4.
    Bu dönemde ergenler, kimliklerini ve değerlerini tanımlamaya çalışır, bu da onların daha bağımsız ve sorumlu bireyler haline gelmelerine yardımcı olur 45.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Etik ikilem nedir?

    Etik ikilem, iki veya daha fazla değerin çatışma halinde olduğu bir durumdur. Etik ikilemlerde, bir durumu seçmek diğerini ihlal eder veya bir şeyi yapmak olumlu sonuçlar verse de ahlaki açıdan yanlış olabilir. Bazı etik ikilem örnekleri: Başka insanların çalışmalarını sağlamak için kredi almak. Ticaret yaparken müşteriye yanlış bilgi vererek satış yapmak. Kişinin kendi çıkarı için kurumunun içinden gelen bilgileri kullanması. Zararlı olabileceği açık olan bir reçeteyi hazırlamak. Dini veya ahlaki inançlara ters düşen ilaçları bulundurmak. Etik ikilemler, özellikle tıp, ceza adaleti, sosyal hizmet ve psikoloji gibi alanlarda önemlidir.

    Ergenlik döneminde sorumluluk almak neden önemlidir?

    Ergenlik döneminde sorumluluk almak önemlidir çünkü bu süreç, bireyin sosyal çevreye uyum sağlamasına ve kendi davranışlarının başkaları üzerindeki etkisini fark etmesine yardımcı olur. Sorumluluk almanın ergenlik dönemi için bazı diğer önemli faydaları şunlardır: Kendi kararlarını alabilme becerisi: Sorumluluk, bireyin kendi seçimlerini yapma ve bu seçimlerin sonuçlarını üstlenme yeteneğini geliştirir. Öz disiplin: Zaman yönetimi ve düzenli çalışma gibi alışkanlıklar kazandırarak akademik başarıyı artırır. Empati ve farkındalık: Eylemlerin sonuçlarını düşünme yeteneği kazandırarak empati ve farkındalık seviyelerini yükseltir. Bağımsızlık ve özgüven: Bireyin kendine olan güvenini ve bağımsızlık duygusunu güçlendirir. Toplumsal uyum: Nezaket kurallarına uyma ve başkalarının haklarına saygı gösterme gibi sosyal becerileri geliştirir.

    Ergenlik döneminde yapılmaması gerekenler nelerdir?

    Ergenlik döneminde yapılmaması gerekenler: Arkadaş çevresine doğrudan müdahale etmek. Çocuğun özel alanına ve mahremiyetine saygı göstermemek. Sürekli eleştirmek ve kızmak. Aşırı sıkmak veya çok serbest bırakmak. Ergenlik dönemindeki ruhsal değişimleri göz ardı etmek. Ergenlik dönemi, hem ergen hem de ebeveynler için zorlu bir süreç olabilir; bu nedenle profesyonel destek almak faydalı olabilir.

    Ergenliğe giren çocuğa nasıl davranmalı?

    Ergenlik dönemindeki çocuklara şu şekilde davranılması önerilir: Koşulsuz sevgi: Hata yaptıklarında bile sevildiklerini hissetmeleri sağlanmalı. Söz hakkı ve dinleme: Aile kararlarında fikirleri dinlenmeli ve can kulağıyla dinlenmeli. Bağımsızlık ve sorumluluk: Kendi kararlarını almalarına izin verilmeli ve bu kararların sonuçlarına katlanmaları öğretilmeli. Model olma: Ebeveynler, olumlu davranışlar sergileyerek rol model olmalı. Sınır koyma: Net ve tutarlı sınırlar belirlenmeli, ancak fazla baskı yapılmamalı. Arkadaşlara saygı: Arkadaşlarına değer verilmeli ve arkadaşları hakkında olumsuz yorum yapılmamalı. Sosyal medya takibi: Sosyal medya kullanımlarına sınırlar konulmalı ve ebeveynler de bu platformlara üye olarak çocukları takip etmeli. Bu dönemde eleştiriden kaçınılmalı ve fiziksel özelliklerle ilgili olumsuz yorumlardan uzak durulmalıdır.

    13 yaş ergenlikte neler olur?

    13 yaş ergenlikte meydana gelen bazı değişiklikler: Fiziksel değişimler: Hızlı boy ve kilo artışı (büyüme atağı). Cinsel organların gelişimi ve ikincil cinsiyet özelliklerinin belirginleşmesi (kızlarda göğüs gelişimi, erkeklerde ses kalınlaşması gibi). Cilt sorunları (akne, yağlanma) ve terleme artışı gibi hormonal değişiklikler. Duygusal değişimler: Duyguların hızlı değişmesi, öfke patlamaları, karamsarlık gibi durumlar. Kimlik arayışı ve aidiyet ihtiyacının artması. İçsel çatışmalar ve kararsızlıkların sık görülmesi. Sosyal değişimler: Arkadaş ilişkilerinin ön plana çıkması ve akran grubunun etkisinin artması. Aileden uzaklaşma ve arkadaşlara yönelme. Toplumsal rollerin ve sosyal kimliğin sorgulanması. Bilişsel değişimler: Somut düşünceden soyut düşünceye geçiş. Düşünme, sorgulama, analiz yapma ve olasılıkları değerlendirme becerisinin kazanılması. Ahlaki değişimler: Kendi değer yargılarını oluşturma. Otoriteye sorgulayıcı yaklaşma ve kuralları eleştirme eğilimi. Adalet, hak, özgürlük gibi kavramlara karşı duyarlılığın artması.

    Gençlerde etik algısı ölçeği nedir?

    Gençlerde etik algısı ölçeği hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, bireylerin etik yaklaşım ve yargılarını ölçmek için kullanılan bazı ölçekler şunlardır: Etik Durum Ölçeği (EDÖ). Bilimsel Etik Ölçeği. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Bilim Etiğine Yönelik Algıları (BİLET) Ölçeği.

    Etik davranış ilkeleri nelerdir?

    Etik davranış ilkeleri şunlardır: Görevin yerine getirilmesinde kamu hizmeti bilinci. Halka hizmet bilinci. Hizmet standartlarına uyma. Amaç ve misyona bağlılık. Dürüstlük ve tarafsızlık. Saygınlık ve güven. Nezaket ve saygı. Yetkili makamlara bildirim. Çıkar çatışmasından kaçınma. Görev ve yetkilerin menfaat sağlamak amacıyla kullanılmaması. Hediye alma ve menfaat sağlama yasağı. Kamu malları ve kaynaklarının kullanımı. Savurganlıktan kaçınma. Bağlayıcı açıklamalar ve gerçek dışı beyan. Bilgi verme, saydamlık ve katılımcılık. Yöneticilerin hesap verme sorumluluğu. Eski kamu görevlileriyle ilişkiler. Mal bildiriminde bulunma.