Joystick, kullanıcının ekrandaki bir imlecin veya diğer grafik unsurların hareketini kontrol etmesini sağlayan bir giriş cihazıdır 12.
Joystick'in başlıca kullanım alanları:
- Oyun: Uçuş simülatörleri ve yarış oyunları gibi oyunlarda daha sürükleyici bir deneyim sunar 12.
- 3D Modelleme ve CAD: Nesneleri ve bakış açılarını sorunsuz ve sezgisel bir şekilde manipüle etmek için kullanılır 1.
- Simülasyon Yazılımları: Uçuş eğitimi simülasyonları, sanal gerçeklik ortamları ve bilimsel simülasyonlarda kontrol ve etkileşim sağlar 12.
- Erişilebilirlik: Fiziksel engelli bireyler için yardımcı bir teknoloji olarak kullanılır 12.
- Uzaktan Kontrol: Kameralar ve ekipmanlar gibi cihazları uzaktan yönetmek için kullanılır 3.
- Drone ve Robotik: İHA'ların ve robotik kolların kontrolünde kullanılır 13.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: