Buradasın
Peugeot otomatik vites sistemi nasıl çalışır?
Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Peugeot otomatik vites sistemi, kullanılan teknolojiye göre farklı şekillerde çalışabilir:
- Tradicional Otomatik Vites (AT) 1. Sıvı ile çalışan tork konvertörlü geleneksel sistemdir 1. Sarsıntısız geçişler sağlar, ancak yakıt verimliliği modern alternatiflere göre biraz daha düşük olabilir 1.
- Automated Manual Transmission (AMT) veya Elektronik Kontrollü Manuel Vites (ECMT) 1. Manuel şanzımanın robotik olarak kontrol edildiği bir sistemdir 1. Yakıt verimliliğini artırabilir, ancak vites geçişlerinin pürüzsüz olmaması nedeniyle eleştirilir 1.
- Çift Kavramalı Şanzıman (DCT) 1. Hızlı ve verimli vites değişiklikleri sunar 1.
- Yeni Otomatik Vites Teknolojileri 1. 8 ileri otomatik vites gibi yeni nesil şanzımanlar, yüksek yakıt verimliliği ve hızlı tepki süreleri sunar 1.
Otomatik vites sisteminde, vites geçişleri tork konvertördeki artan yağ basıncının hidrolik mantık devresinden geçerken farklı basınçtaki valflerin açıp kapamasıyla yağ yolunun değiştirilmesi sayesinde gerçekleşir 3.
Peugeot araçlarda bulunan EAT8 şanzımanı ise, merkez tünelde bulunan bir düğme ile çalıştırılır ve P, R, N, D ve B (elektrikli motorlar için) veya M (termal motorlar için) modlarında ayarlanabilir 5.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: