• Buradasın

    Peugeot otomatik vites sistemi nasıl çalışır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Peugeot otomatik vites sistemi, EAT8 olarak adlandırılan 8 ileri otomatik şanzıman ile çalışır 3. Bu sistemin çalışma prensibi şu şekildedir:
    1. Tork Dönüştürücü: Motorun ürettiği güç, tork dönüştürücü aracılığıyla tekerleklere iletilir 14. Bu bileşen, içten yanmalı motorlardan gelen dönme hareketini hidrolik prensiplere dayanarak tekerleklerdeki harekete dönüştürür 1.
    2. Debriyaj Sistemi: Motorun gücünü geçici olarak tekerleklere iletme ve kesme işlevini yerine getirir 1. Sürücü, vites değiştirmek için debriyaj pedalına basar 1.
    3. Vites Kutusu: Vites değişimini otomatik olarak gerçekleştiren bir vites kutusu bulunur 1. Bu kutu, hidrolik veya elektronik kontrollü valfler aracılığıyla çalışır 1.
    4. Sensörler ve Kontrol Ünitesi: Araç hızı, motor devri, gaz pedalı konumu gibi çeşitli sensörler aracılığıyla parametreleri izler ve kontrol ünitesi tarafından işlenir 1. Bu bilgiler doğrultusunda vites değişimi için gerekli komutlar üretilir 1.
    5. Planet Dişli Takımları: Vites değişimini sağlamak için farklı dişli oranlarına sahip dişli çarkların bir araya getirilmesinden oluşur 1.
    Otomatik vites sistemi, sürücünün vitesle ilgili herhangi bir işlem yapmasına gerek kalmadan aracın vites değişimini sağlar 14.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Peugeot 307 otomatik vites nasıl kullanılır?

    Peugeot 307 otomatik vites kullanımı için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. Vitesin Park (P) Konumunda Olduğundan Emin Olun: Motoru çalıştırmadan önce vites kolunun "P" (Park) konumunda olması gereklidir. 2. Frene Basın: Çalıştırma sırasında fren pedalına basmak zorunludur. 3. Anahtarı veya Start/Stop Tuşunu Kullanın: Anahtarı kontağa takıp çevirin ya da anahtarsız çalıştırma özelliği varsa "Start/Stop" düğmesine basın. 4. El Frenini Kontrol Edin: Araç hareketsizse el freninin çekili olduğundan emin olun. 5. Vitesi Hareket Konumuna Alın: İleri gitmek için vitesi "D" (Drive), geri gitmek için "R" (Reverse) konumuna getirin. 6. Freni Yavaşça Bırakın: Frene basılı tutarken, gaz pedalına dokunmadan freni yavaşça bırakın. Araç kendiliğinden hareket etmeye başlayacaktır. 7. Gaz Pedalını Kullanın: Daha fazla hızlanmak için gaz pedalına basın. Otomatik vites araçlarda vites geçişleri, araç tarafından otomatik olarak ayarlanır.

    Peugeot 307'de hangi vites kutusu var?

    Peugeot 307 modelinde 5 ileri manuel ve 4 ileri otomatik vites kutusu seçenekleri bulunmaktadır.

    Peugeot 307 otomatik şanzıman kaç vites?

    Peugeot 307 modelinde otomatik şanzımanlı araçlar 4 vites ile donatılmıştır.

    Peugeot 2009 otomatik vites hangi şanzımanı kullanıyor?

    2009 model Peugeot 207, otomatik vites seçeneğinde EAT (Efficient Automatic Transmission) şanzımanı kullanmaktadır.

    Peugeot 407 kaç vites?

    Peugeot 407 modelinin vites sayısı, modeline göre değişiklik göstermektedir: 2.0 EXECUTIVE PREMIUM modelinde vites otomatik olarak belirtilmiştir. 2.0 HDi modelinde ise vites 6 ileri manuel olarak belirtilmiştir.

    Otomatik arabada ileri gitmek için hangi vites kullanılır?

    Otomatik arabada ileri gitmek için "D" (Drive) vitesi kullanılır.

    Otomatik vites araba nasıl kullanılır?

    Otomatik vites araba kullanımı için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. Başlangıç Pozisyonu: Araç içinde güvenli bir şekilde oturun ve emniyet kemerinizi takın. Araç anahtarını kontakta çevirerek veya start düğmesine basarak aracı çalıştırın. 2. Vites Değiştirme: Ayağınızı fren pedalına basılı tutarken, vites kolunu "D" (Drive) konumuna alarak aracı sürmeye hazır hale getirin. 3. Yola Çıkış: Fren pedalından ayağınızı yavaşça kaldırın; araç kendiliğinden hareket etmeye başlayacaktır. 4. Durma ve Park Etme: Araç durdurulmak istendiğinde, gaz pedalından ayağınızı çekin ve fren pedalına yavaşça basın. Ek Bilgiler: - "N" (Neutral) konumu, aracın boşta olmasını sağlar ve uzun süreli duraklamalarda veya aracı çalıştırırken kullanılır. - "S" (Sport) modu, daha dinamik bir sürüş deneyimi için motorun daha yüksek devirlerde çalışmasını sağlar. - "L" (Low) veya benzeri pozisyonlar, yokuş aşağı inişlerde motor freni yapmak için kullanılabilir.