• Buradasın

    Otopark giriş çıkış sistemi nasıl olmalı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Otopark giriş çıkış sistemi aşağıdaki bileşenlerden oluşmalıdır:
    1. Yönlendirme Sistemleri: Otoparka giriş ve çıkış yönlerinin belirlenmesi, araçların park yerlerine yönlendirilmesi ve işaretlenmesi 12.
    2. Araç Sayım Sistemleri: Otoparka giren ve çıkan araçların sayımının yapılması ve kapasite kontrolünün sağlanması 1.
    3. Ödeme Sistemleri: Otopark hizmetlerinin ödeme işlemlerinin kolaylaştırılması, otomatik ödeme sistemleri, mobil ödeme sistemleri, akıllı kart sistemleri 12.
    4. Güvenlik Sistemleri: Kamera sistemleri, alarm sistemleri, yangın söndürme sistemleri, acil durum butonları gibi güvenlik önlemlerinin alınması 12.
    5. Yönetim Stratejileri: Otopark yönetim stratejilerinin belirlenmesi, park yeri tahsisi ve trafik akışının düzenlenmesi 1.
    Bu sistemler, otopark kullanımını daha verimli hale getirerek zaman, maliyet ve yakıt gibi olumsuz etkileri en aza indirir 12.

    Konuyla ilgili materyaller

    2017 otopark yönetmeliği nedir?

    2017 tarihli Otopark Yönetmeliği'ne dair bilgi bulunamadı. Ancak, 2017 yılında görüşe açılan Otopark Yönetmeliği taslağına şu sitelerden ulaşılabilir: meslekihizmetler.csb.gov.tr; resmigazete.gov.tr. Otopark Yönetmeliği'nin güncel haline ise aile.gov.tr adresinden erişilebilir. Otopark Yönetmeliği, yerleşim yerlerinde araçların yol açtığı trafik sorunlarının çözümü için otopark yapılmasını gerektiren bina ve tesislerin neler olduğunu, otopark ihtiyacının miktar, ölçü ve diğer şartlarının tespit ve giderilme esaslarını düzenler.

    Kapalı otopark girişi nasıl olmalı?

    Kapalı otopark girişinin nasıl olması gerektiğine dair bazı temel özellikler: Giriş kapısı genişliği: Net 2,75 metreden az olamaz. Giriş kapısı yüksekliği: Net 2,00 metreden az olamaz. İç yükseklik: Kiriş altı dahil hiçbir yerde net 2,10 metreden az olamaz. Rampa eğimi: Umumi otoparklar ile kamyon, otobüs ve tır gibi ağır vasıtaların kullanımına mahsus otoparklarda %15'ten, diğer binalarda %20'den fazla olamaz. Rampa genişliği: 2,75 metreden az olamaz. Dönüş yolları: Küçük araçlar için gidiş ve dönüş yolu genişlikleri toplamı 6,50 metreden az olamaz. Otopark girişinin, ön bahçe mesafesi içinden de sağlanması mümkündür.

    Otopark tasarımında nelere dikkat edilmeli?

    Otopark tasarımında dikkat edilmesi gereken bazı önemli unsurlar şunlardır: 1. Kapasite ve Düzen: Otoparkın kapasitesi, düzenli olarak kullanacak çalışan, ziyaretçi ve kiracı sayısına göre belirlenmelidir. 2. Drenaj: Otoparkta su birikmesini önlemek için yeterli eğimler ve drenaj sistemleri tasarlanmalıdır. 3. Estetik ve Peyzaj: Gölge sağlamak, hava kalitesini iyileştirmek ve sıcak bir ortam yaratmak için ağaçlar, çalılar ve yeşillikler eklenmelidir. 4. Aydınlatma: Özellikle gece saatlerinde emniyeti artırmak için otopark boyunca uygun aydınlatma sağlanmalıdır. 5. Yönlendirme ve İşaretler: Girişleri, çıkışları, ayrılmış alanları ve acil durum bilgilerini belirtmek için anlaşılır tabelalar ve yön bulma elemanları kullanılmalıdır. 6. Güvenlik: Otopark, güvenlik kameraları, aydınlatma ve giriş kontrol sistemleri gibi önlemlerle donatılmalıdır. 7. Engelli Erişimi: Engelli bireyler için erişilebilir park yerleri ve rampalar sağlanmalıdır.

    Otopark çizgileri kaç cm olmalı?

    Otopark çizgileri genellikle 10-15 cm genişliğinde olmalıdır.

    Otopark giriş ölçüsü nedir?

    Otopark giriş ölçüsü, net 2,75 metreden az olamaz. Otopark giriş kapısı yüksekliği ise net 2,00 metreden az olamaz.

    Otopark genişliği kaç metre olmalı?

    Türkiye ve dünya standartlarında, 1 araç için otopark genişliği 5,50 metre x 2,5 metre olarak belirlenmiştir.

    Otopark araç sayma nasıl yapılır?

    Otopark araç sayma işlemi, plaka tanıma sistemleri kullanılarak yapılır. Bu sistemler aşağıdaki adımlarla çalışır: 1. Görüntü Yakalama: Otopark giriş ve çıkışlarına yerleştirilen kameralar, araç plakalarını tarar. 2. Görüntü İşleme: Kameralardan gelen görüntüler, görüntü işleme algoritmalarıyla işlenir ve plaka konturları belirlenir. 3. Optik Karakter Tanıma (OCR): Ayrıştırılan plakalar, OCR teknolojisi kullanılarak rakamlara ve harflere dönüştürülür. 4. Veritabanı Karşılaştırması: Tanınan plaka numaraları, kayıtlı araçların plaka numaralarının bulunduğu bir veritabanıyla karşılaştırılır. 5. Karar Alma ve Uygulama: Tanıma sonucuna göre, aracın geçiş izni olup olmadığına karar verilir ve gerekli işlemler yapılır (örneğin, bariyerlerin açılması).