• Buradasın

    Otopark giriş çıkış sistemi nasıl olmalı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Otopark giriş çıkış sistemi aşağıdaki bileşenlerden oluşmalıdır:
    1. Yönlendirme Sistemleri: Otoparka giriş ve çıkış yönlerinin belirlenmesi, araçların park yerlerine yönlendirilmesi ve işaretlenmesi 12.
    2. Araç Sayım Sistemleri: Otoparka giren ve çıkan araçların sayımının yapılması ve kapasite kontrolünün sağlanması 1.
    3. Ödeme Sistemleri: Otopark hizmetlerinin ödeme işlemlerinin kolaylaştırılması, otomatik ödeme sistemleri, mobil ödeme sistemleri, akıllı kart sistemleri 12.
    4. Güvenlik Sistemleri: Kamera sistemleri, alarm sistemleri, yangın söndürme sistemleri, acil durum butonları gibi güvenlik önlemlerinin alınması 12.
    5. Yönetim Stratejileri: Otopark yönetim stratejilerinin belirlenmesi, park yeri tahsisi ve trafik akışının düzenlenmesi 1.
    Bu sistemler, otopark kullanımını daha verimli hale getirerek zaman, maliyet ve yakıt gibi olumsuz etkileri en aza indirir 12.

    Konuyla ilgili materyaller

    Otopark için hangi bariyer kullanılır?

    Otoparklar için kollu bariyerler ve mantar bariyerler yaygın olarak kullanılır. Kollu bariyerler, araç giriş ve çıkışlarını düzenlemek, yetkisiz araç girişini engellemek için idealdir. Mantar bariyerler ise özellikle yüksek güvenlik gerektiren yerlerde, araç girişini engellemek için zemine gömülü olarak çalışır ve hidrolik ya da elektrikli sistemlerle kontrol edilir.

    2017 otopark yönetmeliği nedir?

    2017 Otopark Yönetmeliği, Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tarafından hazırlanan ve otoparkların düzenlenmesi ile ilgili esasları belirleyen bir yönetmeliktir. Yönetmeliğin bazı önemli maddeleri: - Çok Katlı Otoparklar: Ticari binalar ve konutlar, giriş ve çıkış noktalarının uygun olması kaydıyla çok katlı otoparka çevrilerek işletilebilecektir. - Otopark Alanları: Binaların arka ve yan bahçelerinin altı ile asgari mesafeler otopark alanı olarak kullanılabilecektir. - Sığınaklar: Barış zamanlarında otopark olarak kullanılabilecektir. - Yeraltı Otoparkları: Yol, meydan, yeşil saha, parklar ya da okul gibi kamu kurumlarına ait taşınmazların bahçelerinin altı, yeraltı otoparkı olabilecektir. - Bisiklet ve Motosiklet Park Yerleri: Otopark alanlarının %1'i bisiklet ve motosiklet park yeri olarak ayrılacaktır. - Otopark Bedeli: Otopark alanı tapuda belirtilecek ve otopark bedeli uygulaması kaldırılacaktır. - Ortak Otopark: Komşu iki binanın arasındaki alan birleştirilerek ortak otopark olarak kullanılabilecektir.

    Dolu boş otopark sistemi nasıl çalışır?

    Dolu boş otopark sistemi, otoparktaki park alanlarının kullanım durumunu izlemek ve sürücülere boş park yerleri hakkında bilgi vermek için çalışır. Bu sistemin çalışma prensibi şu aşamalardan oluşur: 1. Sensör ve Kamera Sistemleri: Otoparkın her bir park alanını izlemek için ultrasonik, manyetik veya kamera tabanlı sensörler kullanılır. 2. LED Göstergeler ve İşaretler: Otoparkın giriş ve çıkış noktalarında veya park yerlerinin üzerinde LED göstergeler ve işaretler bulunur. 3. Mobil Uygulamalar ve Web Tabanlı Platformlar: Sürücülere park alanlarının durumu hakkında gerçek zamanlı bilgi sağlamak için mobil uygulamalar veya web tabanlı platformlar kullanılabilir. 4. Uyarı ve Bildirim Sistemleri: Boş park yerleri hakkında uyarı ve bildirim sistemleri kullanılır. 5. Otopark Yönetim Yazılımları: Tüm park alanlarının durumunu izlemek, raporlar oluşturmak ve otopark yöneticilerine verimli kararlar almalarında yardımcı olmak için otopark yönetim yazılımları ile entegrasyon sağlanır.

    2018 otopark yönetmeliği nedir?

    2018 Otopark Yönetmeliği, araçların yol açtığı parklanma ve trafik sorunlarının çözümü için otopark yapılmasını gerektiren bina ve tesislerde otopark ihtiyacının miktar, ölçü ve diğer şartlarının tespit ve giderilme esaslarını düzenler. Yönetmeliğin bazı önemli maddeleri: - Otopark Türleri: Açık otopark, ada içi otoparkı, bina otoparkları gibi çeşitleri kapsar. - Ölçü ve Standartlar: Otopark giriş kapısı genişliği net 2,75 metreden az olamaz, rampa eğimi %15'ten fazla olamaz gibi standartlar belirlenmiştir. - Zorunluluklar: Her daireye en az bir otopark alanı ayrılması, otopark yapılamayan binaların yürüyüş mesafesindeki başka bir otoparktan yer göstermesi zorunluluğu getirilmiştir. - Denetim ve Cezalar: Otoparkların amacına uygun kullanılıp kullanılmadığını ilgili idareler denetler, aksi takdirde 3194 sayılı İmar Kanunu'nun ilgili hükümleri uygulanır.

    Otopark genişliği kaç metre olmalı?

    Türkiye ve dünya standartlarında, 1 araç için otopark genişliği 5,50 metre x 2,5 metre olarak belirlenmiştir.

    Açık ve kapalı otopark giriş çıkış nasıl yapılır?

    Açık ve kapalı otopark giriş-çıkışı şu şekilde yapılır: 1. Zemin Hazırlığı: Yüzey temizlenir, düzeltilir ve gerekirse dolgu ve tesviye işlemi yapılır. 2. Kaplama Seçimi: Açık otoparklar için asfalt, beton veya renkli desenli asfalt; kapalı otoparklar için epoksi, poliüretan veya beton kaplama kullanılır. 3. Bariyer ve Sensörler: Otopark giriş ve çıkışlarına plaka tanıma sistemi olan bariyerler ve araçların tespitini sağlayan RFID sensörleri yerleştirilir. 4. Yönlendirme ve İşaretleme: Yol çizgileri ve yönlendirme işaretleri ile otopark alanlarının düzenlenmesi sağlanır. 5. Ödeme ve Güvenlik Sistemleri: Otopark hizmetleri için ödeme sistemleri (mobil ödeme, akıllı kart sistemleri) ve güvenlik kameraları, alarm sistemleri gibi güvenlik önlemleri alınır.

    Otoparkta giriş ve çıkış aynı yerden mi olmalı?

    Otoparklarda giriş ve çıkışların aynı yerden olması zorunlu değildir, ancak bu giriş ve çıkışların yeterli olması ve iç ve dış trafiği aksatmayacak şekilde düzenlenmesi gereklidir.