• Buradasın

    Kapalı otopark girişi nasıl olmalı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Kapalı otopark girişinin nasıl olması gerektiğine dair bazı temel özellikler:
    • Giriş kapısı genişliği: Net 2,75 metreden az olamaz 12.
    • Giriş kapısı yüksekliği: Net 2,00 metreden az olamaz 12.
    • İç yükseklik: Kiriş altı dahil hiçbir yerde net 2,10 metreden az olamaz 12.
    • Rampa eğimi: Umumi otoparklar ile kamyon, otobüs ve tır gibi ağır vasıtaların kullanımına mahsus otoparklarda %15'ten, diğer binalarda %20'den fazla olamaz 125.
    • Rampa genişliği: 2,75 metreden az olamaz 12.
    • Dönüş yolları: Küçük araçlar için gidiş ve dönüş yolu genişlikleri toplamı 6,50 metreden az olamaz 12.
    Otopark girişinin, ön bahçe mesafesi içinden de sağlanması mümkündür 4. Ancak, otopark rampasının parsel sınırı dışından başlatılması yasaktır 14.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Kapalı otoparka hangi araçlar giremez?

    Kapalı otoparka giremeyen araçlar arasında LPG ve CNG (sıkıştırılmış doğal gaz) yakıt sistemli araçlar bulunmaktadır. Ancak, Alışveriş Merkezleri Hakkında Yönetmelik kapsamındaki alışveriş merkezlerinde bulunan kapalı otoparklara, belirli koşulları sağlayan LPG'li araçların girmesine izin verilmektedir.

    Açık ve kapalı otopark farkı nedir?

    Açık ve kapalı otoparklar arasındaki temel farklar şunlardır: Açık otoparklar, dış etkenlere açık ve kapalı olmayan alanlardır. Kapalı otoparklar ise dış etkenlerden uzak, kapalı alanlardır. Ayrıca, açık otoparkların zeminlerinde yağmur suyu tahliyesi için uygun eğim verilir ve yağmur suyunu toprağa geçiren malzemeler kullanılır. Otopark ölçüleri, belediyelerin yönetmeliklerine göre değişiklik gösterebilir.

    Otopark çeşitleri nelerdir?

    Otopark çeşitleri: Açık otoparklar: Dış etkenlere açık, kapalı olmayan alanlardır. Kapalı otoparklar: Dış etkenlerden uzak, kapalı alanlardır. Katlı otoparklar (garajlar): Araçların katlara ulaşımı, rampalar veya araç asansörleri ile sağlanır. Mekanik otoparklar: Taşıtları asansör görevi gören düzlemler ile düşey veya yatay olarak hareket ettirebilen sistemlerdir. Yol üstü (yol boyu) otoparklar: Cadde ve sokak üzerinde, yaya kaldırımından ayrılmış cepte, yolun sağ tarafında veya refüjde yer alan otoparklardır. Ada içi otoparklar: Elverişli imar adalarında, binaların arka bahçeleri de kullanılarak düzenlenen otoparklardır. Bölge ve genel otoparklar: Şehir veya bölgenin ihtiyaçları doğrultusunda açık, kapalı veya katlı olarak belediyeler veya diğer kamu kuruluşları ve özel kişiler tarafından yapılan ve işletilen otoparklardır.

    İyi bir otopark nasıl planlanır?

    İyi bir otopark planlaması için aşağıdaki unsurlar dikkate alınmalıdır: Arazi analizi ve konumlandırma. Kapasite ihtiyacının belirlenmesi. Yasal mevzuatlar ve yönetmelikler. Araç ve yaya sirkülasyonu. Aydınlatma. Malzeme tercihi. Otopark planlaması için uzman görüşü almak ve detaylı bir planlama yapmak, uzun vadede fayda sağlar.

    Açık ve kapalı otopark giriş çıkış nasıl yapılır?

    Açık ve kapalı otopark giriş-çıkışı için farklı yöntemler kullanılabilir: Hızlı Geçiş Sistemi (HGS). Manuel Giriş-Çıkış. Otopark giriş-çıkış düzenlemeleri, ilgili mevzuat ve yönetim kurallarına göre değişiklik gösterebilir.

    Otopark giriş çıkış sistemi nasıl olmalı?

    Otopark giriş çıkış sistemi aşağıdaki bileşenlerden oluşmalıdır: 1. Yönlendirme Sistemleri: Otoparka giriş ve çıkış yönlerinin belirlenmesi, araçların park yerlerine yönlendirilmesi ve işaretlenmesi. 2. Araç Sayım Sistemleri: Otoparka giren ve çıkan araçların sayımının yapılması ve kapasite kontrolünün sağlanması. 3. Ödeme Sistemleri: Otopark hizmetlerinin ödeme işlemlerinin kolaylaştırılması, otomatik ödeme sistemleri, mobil ödeme sistemleri, akıllı kart sistemleri. 4. Güvenlik Sistemleri: Kamera sistemleri, alarm sistemleri, yangın söndürme sistemleri, acil durum butonları gibi güvenlik önlemlerinin alınması. 5. Yönetim Stratejileri: Otopark yönetim stratejilerinin belirlenmesi, park yeri tahsisi ve trafik akışının düzenlenmesi. Bu sistemler, otopark kullanımını daha verimli hale getirerek zaman, maliyet ve yakıt gibi olumsuz etkileri en aza indirir.

    Kapalı otopark kesiti nasıl olmalı?

    Kapalı otopark kesiti, aşağıdaki standartlara uygun olmalıdır: Alan Ölçüsü: Binek otoları için birim park alanı en az 20 m²'dir. Yükseklik: Kiriş altı dahil hiçbir noktada iç yükseklik net 2,10 metreden az olamaz. Manevra Alanı: Otoparkların tefrişinde, manevra alanı hariç, binek otoları için en az 2,40x4,90 metre ölçüsü esas alınır. Rampa Eğimi: Umumi otoparklarda rampa eğimi %15'ten, diğer binalarda ise %20'den fazla olamaz. Rampa Genişliği: Rampa genişliği 2,75 metreden az olamaz. Bu ölçüler, 2018 yılında güncellenen Otopark Yönetmeliği'ne dayanmaktadır. Daha detaylı bilgi için belediyelere danışılması önerilir.