• Buradasın

    Otomatik vites start-stop nasıl aktif edilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Otomatik vitesli araçlarda start-stop sistemini aktif etmek için:
    1. Frene basıldığında sistem otomatik olarak devreye girer 13.
    2. Hareket etmeye hazır olunduğunda, ayak frenden çekildiğinde start fonksiyonu devreye girer 13.
    Bazı modellerde, direksiyonun yarım tur çevrilmesi de aracın yeniden çalışmasını sağlayabilir 3.
    Start-stop sisteminin doğru çalışabilmesi için aracın akü şarjının belirli bir seviyenin üzerinde, elektrik yükünün belirli bir seviyenin altında olması ve motor soğutma suyu sıcaklığının 60°C derecenin üstünde olması gerekir 134.
    Aracın markasına ve modeline göre detaylar farklılık gösterebilir 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Start-stop özelliği nasıl aktif edilir?

    Start-stop özelliğinin aktif edilmesi, aracın vites tipine göre değişiklik gösterir: Manuel vitesli araçlarda: Vites boşa alınmalı ve gaz pedalından ayak çekilmelidir. Otomatik vitesli araçlarda: Fren pedalına basılmalıdır. Ayrıca, sistemin aktif çalışabilmesi için akü şarjının alt limite düşmemesi, elektrik yükünün üst limiti aşmaması ve motor soğutma suyu sıcaklığının 60°C'nin üzerinde olması gibi koşullar sağlanmalıdır. Bazı modellerde, direksiyonun yarım tur çevrilmesi de sistemin yeniden çalışmasını sağlayabilir. Sistemin devre dışı bırakılması istenirse, araç modeline göre farklılık gösterse de genellikle ön konsolda bulunan ve üzerinde "A" harfi bulunan düğmeye basılarak start-stop sistemi açılıp kapatılabilir.

    Start-stop devre dışı nasıl düzeltilir?

    Start-stop sistemini devre dışı bırakmak için aşağıdaki yöntemler uygulanabilir: Yazılım üzerinden devre dışı bırakma. Son durum kaydetme (hafıza modu). Start-stop sistemini tekrar aktif hale getirmek için yetkili bir servise başvurulması önerilir. Start-stop sisteminin devre dışı kalmasının bazı nedenleri ve çözüm yolları: Akü sorunu. Akü şarj sensörü (BMS) arızası. Düşük akü voltajı. Elektronik kontrol hataları. Eğer motor arıza lambası da yanıyorsa, mutlaka yetkili servis veya uzman bir oto elektrikçiden destek alınmalıdır.

    Otomatik viteste S ne anlama gelir?

    Otomatik viteste "S" harfi, "Speed" (hız) veya "Sport" (spor) anlamına gelir. Hız modu: "S" modunda, vites değiştirme süreci normale kıyasla uzar ve araç daha yüksek performans gösterir. Spor modu: Spor modunda, aracın motoru ve vites değişimleri optimize edilerek daha hızlı ve dinamik bir sürüş sağlanır. Bazı araçlarda "S" modu, "Sequential" (sıralı) modu ifade eder ve sürücünün manuel olarak vites değiştirmesine olanak tanır. "S" modunun sürekli kullanılması, yakıt tüketimini artırabilir ve motoru daha fazla zorlayabilir.

    Otomatik vites araba nasıl kullanılır?

    Otomatik vites araba kullanmak için aşağıdaki adımlar izlenir: 1. Araca binme ve hazırlık: Koltuğunuzu ve aynalarınızı ayarlayın. Emniyet kemerinizi takın. 2. Aracı çalıştırma: Sağ ayağınızla frene basın. El frenini indirin. Motoru çalıştırın; bunun için kontak anahtarını çevirebilir veya start düğmesine basabilirsiniz. 3. Vites seçimi: Ayağınız frendeyken vites kolunu “D” (Drive) konumuna getirin; bu vites, “sürüş” anlamına gelir. 4. Hareket etme: Ayağınızı yavaşça fren pedalından kaldırın; araç hareket etmeye başlayacaktır. 5. Hız kontrolü: Gaz pedalına basarak hızınızı kontrol edin. Geri gitme: Vites kolunu “R” (Reverse) konumuna getirin; bu, “geri” anlamına gelir. Durma ve park etme: Vites kolu “D” konumundayken frene basın. Vites kolunu “N” (Neutral) konumuna getirin, yani vitesi boşa alın. El frenini çekin ve ayağınızı frenden çekin. Vites kolunu “P” (Park) konumuna getirerek aracı durdurun. Otomatik vites araçlarda vites geçişleri, şanzıman kontrol ünitesi tarafından otomatik olarak yönetilir. Herhangi bir motorlu taşıt kullanmadan önce geçerli bir ehliyetinizin olması ve tüm yerel trafik kurallarını bilmeniz gerektiğini unutmayın.

    Otomatik vites araç kendini boşa alıyorsa ne yapmalı?

    Otomatik vites aracın kendini boşa alması durumunda yapılması gerekenler: Şanzıman yağı seviyesini ve rengini kontrol edin. Hidrolik beyin (valve body) ve solenoidleri kontrol ettirin. Tork konvertörü ve kavrama sistemini kontrol ettirin. Şanzıman kontrol ünitesini (TCU) ve sensörleri test ettirin. Şanzıman soğutma sistemini kontrol edin. Bu tür sorunlar uzmanlık gerektirdiğinden, bir şanzıman uzmanına danışılması önerilir.

    Peugeot otomatik vites sistemi nasıl çalışır?

    Peugeot otomatik vites sistemi, kullanılan teknolojiye göre farklı şekillerde çalışabilir: Tradicional Otomatik Vites (AT). Automated Manual Transmission (AMT) veya Elektronik Kontrollü Manuel Vites (ECMT). Çift Kavramalı Şanzıman (DCT). Yeni Otomatik Vites Teknolojileri. Otomatik vites sisteminde, vites geçişleri tork konvertördeki artan yağ basıncının hidrolik mantık devresinden geçerken farklı basınçtaki valflerin açıp kapamasıyla yağ yolunun değiştirilmesi sayesinde gerçekleşir. Peugeot araçlarda bulunan EAT8 şanzımanı ise, merkez tünelde bulunan bir düğme ile çalıştırılır ve P, R, N, D ve B (elektrikli motorlar için) veya M (termal motorlar için) modlarında ayarlanabilir.

    Otomatik vites aksiyoner ayarı nedir?

    Otomatik vites aksiyoneri, vites değişimlerini mekanik olarak değil, elektronik veya hidrolik sistemler aracılığıyla gerçekleştiren bir bileşendir. Otomatik vites aksiyoner ayarından kasıt, vites aksiyonerinin düzgün çalışması için yapılan ayarlar olabilir. Vites aksiyonerinin doğru çalışması için: Periyodik bakımlar yapılmalıdır. Yanlış parça değişimlerinden kaçınılmalıdır. Ani kalkışlardan kaçınılmalı ve vites koluna uyarı ışıkları dikkate alınarak müdahale edilmelidir. Vites aksiyoneri arızaları, sürüş güvenliği ve konforu üzerinde doğrudan etkilere sahip olabilir.