• Buradasın

    Oto pilot ayarları nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Oto pilot ayarları farklı cihazlarda farklı şekillerde yapılabilir:
    1. Ufuk Araç Takip Sistemleri: Oto pilot ayarları için aşağıdaki adımlar izlenir 1:
      • Soldaki araç kutusunun altındaki "A" harfine tıklanır 1.
      • Günlük yapılması istenen kilometre bilgisi girilir 1.
      • Şehir içi, çevre yolu ve otoyolda aracın gitmesi istenen hız değerleri seçilir 1.
      • Aracın kontak açıp kapatması arasında geçen zamanı limitlemek için ayar yapılır 1.
      • Aracın belirlenen saatler arasında park halinde kalması gereken süre ayarlanır 1.
      • Oto pilot özellikleri etkinleştirilir ve gerekli kalibrasyonlar yapılır 2.
    2. Tesla Araçları: Oto pilot özelliklerini etkinleştirmek için aşağıdaki adımlar takip edilir 2:
      • Ayarlar sekmesindeki Oto pilot Kontrolleri menüsüne gidilir 2.
      • Direksiyon kolonunun solundaki hız sabitleme kolu veya vites seçici koluyla Oto direksiyon ve Trafiğe Duyarlı Hız Sabitleyici özellikleri açılır 2.
      • Ekranda hız göstergesinin yanında gri veya mavi direksiyon simidi simgesi göründüğünde Oto pilot devreye alınmış olur 2.
    3. Deniz Araçları: Yeke tipi oto pilotun otomatik moda alınması için aşağıdaki adımlar izlenir 4:
      • Tekne gereken istikamette sabitlenir 4.
      • İtme çubuğu yeke piminin üzerine yerleştirilir ve gerekirse uzatılır veya geri çekilir 4.
      • "Auto" tuşuna basılır, ekranda güncel istikametin yanında bir "A" harfi gösterilir 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Oto Pilot hangi ayarda olmalı?

    Otopilot ayarının hangi pozisyonda olması gerektiği, kullanım koşullarına ve kişisel tercihlere bağlıdır. Bazı otopilot ayarları ve önerilen kullanım pozisyonları: Sapma (yaw) kontrolü: İyi havalarda en doğru rota takibi için "2" pozisyonunda olmalıdır. Karşı dümen kontrolü: Geminin dönme hızının düzenlenmesi için kullanılır, en fazla etki 8. pozisyonda elde edilir. Elektrikli araçlarda otopilot ayarları: Otopilot etkinleştirmesi: "Tek çekme" ayarında, Otomatik Direksiyon ve Trafiğe Duyarlı Hız Sabitleme, vites kolu bir kez aşağı çekildiğinde etkinleştirilir. Hız ayarı: Otopilot, algılanan mevcut hız sınırında veya mevcut sürüş hızında etkinleştirilebilir. Otopilot ayarları, seyir şartlarına göre optimize edilmelidir.

    Oto Pilot neden devre dışı bırakılır?

    Oto pilotun devre dışı bırakılma nedenleri arasında şunlar bulunur: Sürücü hataları: Tesla gibi bazı araçlarda, sürücü uyarılara rağmen direksiyonu tutmazsa, oto pilot devre dışı bırakılır. Sistem arızaları: Oto pilot yazılımında veya sisteminde bir hata meydana gelirse, pilotlar oto pilotu devre dışı bırakıp manuel uçuşa geçerler. Belirli koşullar: Oto pilot, dar, yüksek kavisli veya virajlı yollar gibi belirli koşullarda devre dışı bırakılır. Hava koşulları: Şiddetli yağmur, kar, sis, parlak ışık, aşırı sıcak veya soğuk havalar oto pilotun performansını etkileyebilir. Ayrıca, oto pilotun kameraları ve sensörleri engellenirse veya hasar görürse de devre dışı kalma durumu söz konusu olabilir.

    Oto pilot kaç km hız yapar?

    Oto pilotun kaç km hız yaptığı, kullanılan sisteme ve aracın modeline göre değişiklik gösterebilir. Tesla araçları: Nisan 2019'dan itibaren tüm yeni Tesla araçlarında, "Trafiğe Duyarlı Hız Sabitleyici" ve "Otomatik Direksiyon" özelliklerini içeren Otopilot, standart olarak 24 km/s'nin altındaki hızlarda etkinleştirilebilir. Mercedes A8: 2017 yılında, 60 km/s hıza çıkabilen otomatik pilot sistemine sahip A8'ler üretilmiştir. Oto pilot, pilotun gözetimi ve kontrolü altında çalışır ve tamamen bağımsız bir şekilde aracı otonom hale getirmez.

    Raymarine otomatik pilot nasıl çalışır?

    Raymarine otomatik pilotu, geminin konumu ve rotası hakkında veri toplamak için sensörlerin kombinasyonunu kullanır. Otomatik pilotun çalışma prensibi: 1. Sensörlerden veri toplama. 2. Hesaplama. 3. Komut gönderme. Otomatik pilot, mürettebatın üzerindeki iş yükünü azaltır, güvenliği ve seyir doğruluğunu artırır.

    Uçuş kontrol sistemi nasıl çalışır?

    Uçuş kontrol sistemi, hava aracının üç boyutlu uzayda hareketini ve manevralarını sağlamak için çeşitli bileşenler ve prensiplerle çalışır. Temel çalışma prensipleri: Birincil uçuş kontrolleri. Zift (eğim). Roll (yatış). Yaw (sapma). İkincil uçuş kontrolleri. Modern uçuş kontrol sistemleri: Fly-by-wire sistemi. Otomatik uçuş sistemi. Çalışma için gerekli sensörler: dönü ve ivme ölçer; GNSS, statik ve dinamik basınç, manyetik pusula gibi destek sensörleri.