• Buradasın

    Oto pilot ayarları nasıl yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Oto pilot ayarları farklı cihazlarda farklı şekillerde yapılabilir:
    1. Ufuk Araç Takip Sistemleri: Oto pilot ayarları için aşağıdaki adımlar izlenir 1:
      • Soldaki araç kutusunun altındaki "A" harfine tıklanır 1.
      • Günlük yapılması istenen kilometre bilgisi girilir 1.
      • Şehir içi, çevre yolu ve otoyolda aracın gitmesi istenen hız değerleri seçilir 1.
      • Aracın kontak açıp kapatması arasında geçen zamanı limitlemek için ayar yapılır 1.
      • Aracın belirlenen saatler arasında park halinde kalması gereken süre ayarlanır 1.
      • Oto pilot özellikleri etkinleştirilir ve gerekli kalibrasyonlar yapılır 2.
    2. Tesla Araçları: Oto pilot özelliklerini etkinleştirmek için aşağıdaki adımlar takip edilir 2:
      • Ayarlar sekmesindeki Oto pilot Kontrolleri menüsüne gidilir 2.
      • Direksiyon kolonunun solundaki hız sabitleme kolu veya vites seçici koluyla Oto direksiyon ve Trafiğe Duyarlı Hız Sabitleyici özellikleri açılır 2.
      • Ekranda hız göstergesinin yanında gri veya mavi direksiyon simidi simgesi göründüğünde Oto pilot devreye alınmış olur 2.
    3. Deniz Araçları: Yeke tipi oto pilotun otomatik moda alınması için aşağıdaki adımlar izlenir 4:
      • Tekne gereken istikamette sabitlenir 4.
      • İtme çubuğu yeke piminin üzerine yerleştirilir ve gerekirse uzatılır veya geri çekilir 4.
      • "Auto" tuşuna basılır, ekranda güncel istikametin yanında bir "A" harfi gösterilir 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Oto pilot kaç km hız yapar?

    Oto pilotun kaç km hız yaptığı, kullanılan sisteme ve aracın modeline göre değişiklik gösterebilir. Tesla araçları: Nisan 2019'dan itibaren tüm yeni Tesla araçlarında, "Trafiğe Duyarlı Hız Sabitleyici" ve "Otomatik Direksiyon" özelliklerini içeren Otopilot, standart olarak 24 km/s'nin altındaki hızlarda etkinleştirilebilir. Mercedes A8: 2017 yılında, 60 km/s hıza çıkabilen otomatik pilot sistemine sahip A8'ler üretilmiştir. Oto pilot, pilotun gözetimi ve kontrolü altında çalışır ve tamamen bağımsız bir şekilde aracı otonom hale getirmez.

    Oto Pilot neden devre dışı bırakılır?

    Oto pilotun devre dışı bırakılma nedenleri arasında şunlar bulunur: Sürücü hataları: Tesla gibi bazı araçlarda, sürücü uyarılara rağmen direksiyonu tutmazsa, oto pilot devre dışı bırakılır. Sistem arızaları: Oto pilot yazılımında veya sisteminde bir hata meydana gelirse, pilotlar oto pilotu devre dışı bırakıp manuel uçuşa geçerler. Belirli koşullar: Oto pilot, dar, yüksek kavisli veya virajlı yollar gibi belirli koşullarda devre dışı bırakılır. Hava koşulları: Şiddetli yağmur, kar, sis, parlak ışık, aşırı sıcak veya soğuk havalar oto pilotun performansını etkileyebilir. Ayrıca, oto pilotun kameraları ve sensörleri engellenirse veya hasar görürse de devre dışı kalma durumu söz konusu olabilir.

    Raymarine otomatik pilot nasıl çalışır?

    Raymarine otomatik pilotu dört temel çalışma moduna sahiptir: 1. Bekleme modu (Standby): Otomatik pilot kapalıdır. 2. Otomatik mod (Auto): Otomatik pilot devreye girer ve bir rotaya kilitlenir. 3. İzleme modu (Track): Otomatik pilot, navigasyon sisteminden alınan iki yol noktası arasında rotayı korur. 4. WindTrim modu: Otomatik pilot, görünen rüzgar açısına göre rotayı korur. Otomatik pilotun kullanımı için basit push-button işlemleri yeterlidir: 1. Otomatik yönlendirmeyi seçmek için: tekneyi istenen rotada sabitleyin; itme çubuğunu dümen pimi üzerine yerleştirin (gerekirse -1, +1, -10 ve +10 tuşlarını kullanarak uzatın veya geri çekin); auto tuşuna basın: ekran, mevcut rotaya paralel bir "A" (otomatik için) gösterecektir. Manuel yönlendirmeye dönmek için: standby tuşuna basın; itme çubuğunu dümen pimi üzerinden çıkarın: ekran, teknenin mevcut pusula rotasını gösteren bir "C" yanıp sönecektir.

    Oto Pilot hangi ayarda olmalı?

    Oto pilot ayarları, kullanım amacına göre üç farklı şekilde olabilir: 1. Uzun yolculuklarda: Oto pilot, uçağın kalkışından bir süre sonra devreye girip, inişten hemen önce kapatılmalıdır. 2. Pilotun görüşünün azalması veya uçuş sisteminin arızalanması durumunda: Pilot kontrolü ele alarak oto pilotu devreye sokabilir. 3. Kötü hava şartlarında: Sis gibi durumlarda, ILS (Instrument Landing System) yardımı ile kokpit ekibinin kontrolünde iniş yapılabilir. Ayrıca, araç takip sistemlerinde de oto pilot ayarları yapılabilir; bu ayarlar arasında günlük kilometre sınırı, hız sınırları, kontak açma uyarıları ve veri alım kopukluğu uyarıları gibi özellikler bulunur.

    Uçuş kontrol sistemi nasıl çalışır?

    Uçuş kontrol sistemi, uçağın emniyetli bir şekilde hareket etmesini sağlamak için çeşitli mekanizmalardan oluşur. Bu mekanizmalar şunlardır: 1. Uçuş Kontrol Yüzeyleri: Kanatçıklar (aileron), irtifa dümeni (elevator) ve istikamet dümeni (rudder) gibi yüzeyler, uçağın boyuna, enine ve düşey eksenlerde hareketini sağlar. 2. Kaldırma ve İtme Kuvveti: Uçağın kanatları, Bernoulli ilkesine göre tasarlanarak kaldırma kuvveti oluşturur. 3. Hava Trafik Kontrol Sistemi: Uçakların kalkış, iniş ve seyir halindeyken birbirleriyle çarpışmalarını önlemek için hava trafik kontrolörleri tarafından yönetilir. 4. Otomatik Kontrol Sistemleri: Modern uçaklarda, pilotun müdahalesine gerek kalmadan uçağın stabil bir şekilde uçmasını sağlayan otopilot sistemleri bulunur.