• Buradasın

    Ön ağırlık takmak yasak mı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Ön ağırlık takmak, yani araçların önüne koruma demirleri veya ağırlık takmak, Trafik Kanunu'na göre yasaktır 5. Bu tür değişiklikler, araç muayenesinden geçemez ve trafik cezası ile sonuçlanabilir 5.
    Ancak, arazi araçları ve kamyonlar gibi belirli araçlar için, bu tür değişikliklerin ruhsata işlenmesi durumunda kullanımına izin verilebilir 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Dorse yasal ağırlık sınırı nedir?

    Türkiye'de dorse (yarı römork) için yasal ağırlık sınırı, dingile göre değişiklik göstermektedir: - 6 dingilli tırların azami ağırlığı 44 tondur. - 5 dingilli tırların azami ağırlığı 40 tondur. - 4 dingilli tırların azami ağırlığı 32 tondur. - 3 dingilli tırların azami ağırlığı 24 tondur. Daha fazla dingile sahip tırların taşıyabileceği azami ağırlık, her dingil başına 8 ton fazladır.

    Azami yüklü ağırlık ne demek?

    Azami yüklü ağırlık, aracın güvenle taşıyabileceği azami yükle birlikte toplam ağırlığını ifade eder. Bu terim özellikle yük taşımacılığı için kullanılan araçlarda önemlidir ve aracın ruhsatında yer alır. Azami yüklü ağırlığın aşılması, 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'na göre yasaktır ve idari para cezası ile sonuçlanır.

    Azami dingil ağırlığı ve azami yüklü ağırlık aynı şey mi?

    Hayır, azami dingil ağırlığı ve azami yüklü ağırlık aynı şey değildir. Azami yüklü ağırlık, aracın güvenle taşıyabileceği maksimum ağırlık olup, yolcu, kargo ve aracın kendisinin toplam ağırlığını içerir. Azami dingil ağırlığı ise, araçların karayolu yapılarından güvenle ve yapıya zarar vermeden geçebilmeleri için saptanan dingil ağırlığıdır. İki değer arasındaki fark, aracın taşıyabileceği maksimum yükü temsil eder.

    Araç üstü bagaj ağırlık sınırı var mı?

    Evet, araç üstü bagaj (port bagaj) için ağırlık sınırı vardır. Port bagajın ağırlık sınırı, hem bagajın hem de tavan taşıma sisteminin toplam ağırlığını kapsar. Port bagaj seçerken, aracın üreticisinin belirttiği tavan taşıma sınırlarını aşmamak gerekir. Port bagajın yüklü ağırlığının, aracın azami yükünü geçmemesi de muayeneden geçmesi için gereken kriterler arasındadır. Daha fazla bilgi için aracın el kitabına başvurulması önerilir.

    Ön ağırlık en fazla kaç olmalı?

    Ön ağırlığın en fazla kaç olması gerektiğine dair bir bilgi bulunamamıştır. Ancak, ağırlık seçiminde önemli olan noktanın, kullanılan ağırlığın kişiyi ne kadar geliştirdiği olduğu belirtilmiştir. Ağırlık ayarlamanın bilinen yöntemlerinden biri, maksimum kaldırılan ağırlığın %40-70'i arasında bir kilo seçmektir. Ağırlık seçimi konusunda bir uzmana danışılması önerilir.

    Ruhsatta yazan ağırlık ne kadar olmalı?

    Ruhsatta yazan ağırlık, aracın fabrika tarafından trafiğe uygun görülen azami ağırlığını ifade eder. Ruhsatta yazan ağırlığın, aracın gerçek ağırlığından farklı olması durumunda, bu durumun çeşitli nedenleri olabilir: Aksesuar ağırlığı: Stepne veya jantlar gibi ek ağırlıkların ruhsatta belirtilmesi. LPG sistemi: Bazı durumlarda LPG sisteminin ağırlığının ruhsatta yer alması. Aracın ruhsatta belirtilen ağırlığının, gerçek ağırlığından önemli ölçüde farklı olması durumunda, bu durumun kontrol edilmesi ve gerekli düzeltmelerin yapılması için yetkili mercilere başvurulması önerilir.

    Azami ağırlık aşılırsa ne olur?

    Azami ağırlığın aşılması durumunda aşağıdaki sonuçlar ortaya çıkabilir: İdari para cezası: 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'na göre, azami yüklü ağırlığı veya izin verilen azami yüklü ağırlığı belirli oranlarda aşan kişilere idari para cezası uygulanır. Trafikten men: Azami yüklü ağırlığın %20'den fazla aşılması halinde, fazla yük uygun hale getirilinceye kadar aracın yola devam etmesine izin verilmez ve araç trafikten men edilir. Özel izin belgesi zorunluluğu: Özel yük taşıma izni alması gereken araçlar, bu belgeyi almadan veya izin şartlarına uymadan karayoluna çıktıklarında trafikten men edilir.