• Buradasın

    Dorse yasal ağırlık sınırı nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Türkiye'de dorse (yarı römork) için yasal ağırlık sınırı, dingile göre değişiklik göstermektedir:
    • 6 dingilli tırların azami ağırlığı 44 tondur 23.
    • 5 dingilli tırların azami ağırlığı 40 tondur 23.
    • 4 dingilli tırların azami ağırlığı 32 tondur 23.
    • 3 dingilli tırların azami ağırlığı 24 tondur 23.
    Daha fazla dingile sahip tırların taşıyabileceği azami ağırlık, her dingil başına 8 ton fazladır 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    1 dorse kaç ton yük taşır?

    Standart bir tır dorsesi, 24-25 ton yük taşıma kapasitesine sahiptir. Ancak, dorsenin taşıma kapasitesi, üretici firma tercihine göre değişiklik gösterebilen kapak sayısına ve dorsenin diğer teknik özelliklerine bağlı olarak değişebilir. Türkiye’de genel olarak bir tır, 20 ila 25 ton arasında yük taşıyabilir. Azami taşıma kapasitesi, aracın dingil sayısına ve diğer teknik özelliklerine göre değişiklik gösterebilir. Maksimum yüklü ağırlık, 5 dingilli araçlar için 40 ton, 6 dingilli araçlar için ise 44 tondur. Fazla yükleme hem güvenlik açısından risk oluşturur hem de yasal sınırları aşarak cezai yaptırımlara neden olabilir.

    Yük taşıma sınırı kaç kg?

    Yük taşıma sınırı, aracın türüne ve özelliklerine göre değişiklik gösterir: Kamyon ve kamyonetler için genel olarak 20 ton ile 100 ton arasında bir yük taşıma sınırı belirlenmiştir. Karayolu taşımacılığında ise tek dingilde 10 ton, iki dingilli motorlu araçlarda ve römorklarda 18 ton, üç dingilli motorlu araçlarda 25 ton ve dört dingilli motorlu araçlarda 32 ton azami ağırlık sınırı vardır. Ayrıca, tehlikeli madde taşıyan araçlarda bu sınırların yanı sıra özel düzenlemeler ve güvenlik önlemleri de uygulanır.

    3 kayar dorse kaç ton taşır?

    3 kayar dorse, genellikle 24-25 ton arasında yük taşıyabilir. Ancak, bir dorsenin taşıma kapasitesi, aracın dingil sayısına, darasına (boş ağırlığına) ve diğer teknik özelliklerine bağlı olarak değişiklik gösterebilir. Türkiye'de 5 dingilli araçlar için azami ağırlık 40 ton, 6 dingilli araçlar için ise 44 tondur. Doğru tonaj hesaplaması için, Net Yük Tonajı = Yüklü Ağırlık – Boş TIR Darası formülü kullanılabilir. Fazla yükleme, hem güvenlik açısından risk oluşturur hem de yasal sınırları aşarak cezai yaptırımlara neden olabilir.

    Tenteli Dorse kaç ton taşır?

    Tenteli dorseler genellikle 79 ila 100 metreküp arasında taşıma kapasitesine sahiptir. Tenteli dorsenin taşıma kapasitesi, dorse tipine, uzunluğuna, yüksekliğine ve aks sayısına bağlı olarak değişir. Türkiye'de tenteli bir tır ve dorse kombinasyonu, yasal sınırlar dahilinde yaklaşık 24-26 ton yük taşıyabilir. Ülkeden ülkeye sınırlamalar değişiklik gösterebilir veya özel izinler ile daha yüksek tonajlı yükler taşınabilir.

    Dorse çeşitleri nelerdir?

    Bazı dorse çeşitleri: Tenteli dorse: Kuru yük taşımacılığı için uygundur, yanlardan açılabilen branda sistemi ile kolay yükleme ve boşaltma sağlar. Lowbed dorse: Ağır ve yüksek yapılı yüklerin taşınmasında kullanılır, sarsıntı azaltıcı özellikleri vardır. Midilli dorse: Geniş ve kısa tekerlekleri ile yüksek taşıma kapasitesine sahiptir. Liftmaster dorse: Taşınacak malzemelerin yüksekliğine göre ayarlanabilen çatı sistemine sahiptir. Kılçık dorse: Şasi tasarımına sahiptir, büyük ve kapalı tek parça konteynerlerin taşınmasında kullanılır. Sal dorse: Yanları açık olup, genellikle büyük ve gabari dışı yüklerin taşınmasında kullanılır. Platform dorse: Genellikle ağır yüklerin taşınmasında kullanılır. Damperli dorse: İnşaat gibi alanlarda kullanılır, yükün hızlı ve kolay boşaltılmasını sağlar. Soğutuculu (frigo) dorse: Sıcaklık kontrollü ürünlerin taşınmasında kullanılır. Konestoga dorse: Açılabilir kapak sistemiyle esnek taşıma çözümleri sunar.

    Dorse için muayene gerekli mi?

    Evet, dorseler için muayene gereklidir. Dorse muayenesine gitmeden önce aşağıdaki belgelerin hazırlanması ve araç dışı ile içi kontrollerin yapılması gerekmektedir: Gerekli belgeler: Ruhsat, zorunlu trafik sigortası, vergi borcu olmadığını gösteren belge. Araç dışı kontroller: Lastikler, aydınlatma ve elektrik sistemi, fren sistemi, şasi ve karoser, dingil ve süspansiyon sistemi, çekici ile bağlantı ekipmanları. Araç içi kontroller: Direksiyon ve direksiyon sistemi, fren sistemi, koltuklar, emniyet kemerleri ve yolcu güvenlik ekipmanları. Muayene sırasında dorse; fren testi, aydınlatma sistemi, şasi, yük taşıma kapasitesi ve genel güvenlik açısından detaylı bir şekilde kontrol edilir.

    Dorse alırken nelere dikkat edilmeli?

    Dorse alırken dikkat edilmesi gereken bazı önemli faktörler şunlardır: Taşıma ihtiyacı ve tipi. Kapasite ve boyut. Malzeme ve kalite. Dorse türü. Yük emniyeti ve güvenlik. Bakım ve servis kolaylığı. Fiyat ve bütçe. Taşıma alanı ve iklim koşulları. Yasal ve düzenleyici uyum. Dorse seçimi yaparken bir uzmana danışılması önerilir.